حکایت دفاع «حاج علی فضلی» در برابر کتک منافقین

خانه / انقلاب و دفاع مقدس / حکایت دفاع «حاج علی فضلی» در برابر کتک منافقین

جانشین رییس سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به برگزاری یادواره شهدای اصناف و بازار گفت: گرفتن چنین برنامه‌ای در متن بازار نشان دهنده آن است که به این مجاهدت ارج نهاده شده و پیام گذشته را زنده می‌کند.

در این مراسم حجت‌الاسلام اندرزگو دقایقی به سخنرانی پیرامون شخصیت پدرش پرداخت و گفت: افتخار می‌کنم که پدرم جزو بازاریان بود و در بازار فعالیت می‌کرد. وی به ندای امام پاسخ داد و در قیام 15 خرداد حضور فعال داشت.
سردار علی فضلی
وی ادامه داد: شهید اندرزگو پس از قیام 15 خرداد وارد حزب موتلفه شد و شاخه مسلحانه را انتخاب کرد که اولین حرکتش اعدام حسنعلی منصور همان جرثومه فساد مستکبران بود که عملیات بدر نامیده شد و شهیدانی چون بخارایی و امانی در کنار او شرکت داشتند.

حجت‌الاسلام اندرزگو ادامه داد:‌شاه فکر می‌کرد با کشتن مردم در 15 خرداد قیام خفه می‌شود  به همین دلیل نیاز بود اقدامی صورت گیرد که اعدام منصور با حکم یک عادل مجتهد انجام شد.

وی ادامه داد: شهید اندرزگو همیشه زیر سایه ولایت حرکت می‌کرد و با اینکه حسنعلی منصور فسادش محرز بود اما او برای اعدامش از آیت‌الله میلانی که مرجع شیعه بود حکم دریافت کرد.

حجت‌الاسلام اندرزگو در پایان گفت: بازاریان هیچ حرکتی را بدون روحانیت انجام نمی‌دادند و همه فعالیت‌هایشان زیر نظر حضرت امام بود و اکنون نیز زیر نظر مقام معظم رهبری و گوش به فرمان ایشان جلو می‌روند.

در ادامه این برنامه سردار علی فضلی به سخنرانی پرداخت و گفت: گرفتن چنین برنامه‌ای در متن بازار نشان دهنده آن است که به این مجاهدت ارج نهاده شده و پیام گذشته را زنده می‌کند.

وی به ذکر خاطره‌ای پرداخت و گفت: با جمعی از فرماندهان زمان جنگ خدمت امام رسیدیم برادر محسن رضایی گزارشی را به محضر ایشان تقدیم کرد امام فرمودند فرزندان عزیز من هر شب به دشمن هجمه کنید و خواب را از چشم او بگیرد و به دشمن امان ندهید. این حرف ایشان مربوط به همه تاریخ بود نه آن برهه خاص.

جانشین رییس سازمان بسیج مستضعفین اظهار داشت: شهید رضا چراغی از شهدای بازار که زمان جنگ مدتی فرمانده لشگر 27 محمد رسول الله را بر عهده داشت همیشه به عقبه خود عشق می‌ورزید و به همسنگران و همرزمانش در بازار افتخار می‌کرد. شهید بروجردی جاوید‌الاثر متوسلیان، شهید مجتبی هاشمی نیز از این دسته از عزیزان بودند.

فضلی

وی به خاطره‌ای از شهید لاجوردی اشاره کرد و گفت: زمانی که شهید لاجوردی مسئول رئیس زندان‌ها شد در بیت‌ رهبری جلسه‌ای بود که محسن رفیق‌دوست هم حضور داشت. رفیق‌دوست نیز به تازگی به بنیاد جانبازان و ایثارگران رفته بود. شهید لاجوردی در آن جلسه به رفیق‌دوست می‌گوید خوش به حالت تو عاقبت به خیر شدی و با بهترین بندگان خدا و مجاهدین که همانا جانبازان و ایثارگران هستند همسنگر شدی اما من با بدترین آنها یعنی قاچاقچی‌ها و کسانی که آرامش را از مردم می‌گیرند کار می‌کنم که رفیق‌دوست می‌گوید عمل هر کس به نیت اوست و دیدیم که لاجوردی چگونه شهید شد.

سردار علی فضلی در این یادواره خاطره‌ دیگری را از سال 60، مطرح کرد و ادامه داد: سال 60، قرار بود من به خواستگاری بروم همان وقت به علت مجروحیت از ناحیه چشم در تهران بودم و می‌خواستم به دکتر بروم زیر پل سیدخندان حدود 30 -20 نفر از منافقین که آن زمان به شدت حزب‌اللهی را اذیت می‌کردند آنجا بودند که ریختند سر من و با چاقو و هر وسیله‌ای که داشتند مرا کتک زدند. من هم که در زمان جاهلیت مشت‌زنی می‌کردم (خنده)، تا توانستم از خودم دفاع کردم و از مهلکه گریختم اما به شدت زخمی شدم و لباس‌هایم پاره شد و این در حالی بود که شب هم می‌خواستم به خواستگاری بروم.

وی در پایان اظهار داشت: منافقین کوردلانی بودند که به شدت درگیری ایجاد می‌کردند و بسیاری از عزیزان ما را به شهادت رساندند که الان 17هزار شهید ترور در آمار ما به ثبت رسیده است.

بعد از سخنرانی سردار فضلی تئاتری خیابانی در سبزه میدان با موضوع جنایت منافقین و تشکیل یک دادگاه مردمی برگزار شد و شهید صادق حق‌گویان پدر سه شهید به عنوان شهید شاخص شهدای اصناف معرفی شد.

منبع : فارس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *