حیات جامعه در گرو تبعیت از سیره معصومین است

خانه / استان ها / حیات جامعه در گرو تبعیت از سیره معصومین است

سرافراز21

قید و بندهای اجتماعی در امر ازدواج که بیشتر نشأت گرفته از فرهنگ غیر دینی و غیر اسلامی است و یا ساخته و پرداخته ذهن های مادی و اشرافی است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی هیأت رزمندگان اسلام استان چهارمحال و بختیاری؛ مراسم جشن سالروز ازدواج حضرت علی و حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها، همزمان با سالروز ازدواج امیر ولایت ، در تالار یاس مجتمع لاله شهرکرد برگزار شد.

در این مراسم مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه استان چهارمحال و بختیاری با تبریک سالروز پیوند الهی پیشوای اول شیعیان با دخت نبی مکرم اسلام، گفت: ازدواج این دو معصوم به امر خداوند، از امتیازاتی است که وجود نازنین پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم همواره به آن افتخار و مباهات می فرمودند و در این پیوند مبارک فرشتگان آسمان در سرور و شادمانی بودند.

حجت الاسلام کریم سرافراز تأکید کرد: پیامبر گرامی اسلام صلی الله علیه و آله و سلم ازدواج دخترش را به ساده ترین و راحت ترین شیوه انجام داد، تا همه جوانانی که در آستانه زندگی مشترک هستند، سرمش نیکویی باقی بماند.

روحانی و عضو هیأت رزمندگان اسلام استان،افزود: بایستی جوانان و همه ما با تأسی به سیره زندگی ائمه معصومین علیهم السلام، این بزرگواران را الگوی خود قرار دهیم.

وی، زندگی سراسر شور، عشق، نشاط را در سایه الگوگرفتن از زندگی و ازدواج حضرت علی و حضرت زهرا علیهم السلام میسر دانست و گفت: در قرآن آیه ای وجود ندارد که به صورت مستقیم به ازدواج امام علی علیه السلام و حضرت فاطمه سلام الله علیها اشاره کرده باشد؛ ولی آیاتی وجود دارد که به گونه ای مرتبط و مناسب با این رویداد مبارک است.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام افزود: آیه پایانی سوره مبارکه کوثر، دشمن پیامبر را مقطوع النسل می داند و عنوان می کند، که خدا به پیامبر اکرم خیر کثیر عطا فرموده و می دانیم که با ازدواج حضرت علی و حضرت فاطمه علیهم السلام، بود که نسل حضرت پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم ادامه و گسترش پیدا کرده است.

حجت الاسلام سرافراز، آیه شریفه در سوره الرحمن،‌ “مَرَجَ الْبَحْرَيْنِ يَلْتَقِيَانِ‌” و ” يَخْرُجُ مِنْهُمَا اللُّؤْلُؤُ وَ الْمَرْجَانُ‌”، را یادآوری کرد و گفت: در تفسیر این دو آیه آمده، که خروج دو لؤلؤ و مرجان از برخورد دو دریای بزرگ، منظور نتیجه ازدواج وجود نازنین حضرت علی و حضرت زهرا علیهم السلام است که لؤلؤ حضرت امام حسن و مرجان حضرت امام حسین علیهم السلام هستند و از نسل آنها امامت پاگرفت.

روحانی و عضو هیأت رزمندگان اسلام استان، در ادامه تأکید کرد: اگر پیرو راستین اسلام هستیم و خواهان سعادت می باشیم، بایستی تا مرز توان ، تلاش کنیم که مراحل اول ازدواج بر مبنای صحیحی صورت گیرد و ادامه یابد.

این کارشناس مسایل دینی، حیات جامعه را در گرو تبعیت از سیره زندگی معصومین علیهم السلام دانست و افزود: ساده زیستی در تمام شئون زندگی جامعه بخصوص ازدواج باید راه پیدا کند، وگرنه قید و بندهای اجتماعی در امر ازدواج که بیشتر نشأت گرفته از فرهنگ غیر دینی و غیر اسلامی است و یا ساخته و پرداخته ذهن های مادی و اشرافی است، مثل غل و زنجیر بر دست و پای جوانان و والدین آنها می افتد، تا جایی که امکان هر حرکت صحیحی را می گیرد و حیات جامعه را به سوی نابودی می کشاند و بر فساد و نابسامانی ها و مشکلات اخلاقی می افزاید.

حجت الاسلام سرافراز، خاطرنشان کرد: کفو بودن و همتا بودن، قناعت، خواستگاری بدون واسطه، دوری از اشرافی گری و تجملات، سخت نگرفتن بر همدیگر، ملاک قرار دادن معیارها و خصوصیات معنوی و دینی، حجب و حیا، از دیگر شرایط آغاز زندگی مشترک و ادامه آن به سوی کمال و سعادت است.

روحانی و عضو هیأت رزمندگان اسلام استان، ازدواج بسیار ساده و پر از صمیمیت حضرت علی و حضرت فاطمه علیهم السلام را یادآور شد و گفت: پس از تهیه جهیزیه مختصر، پیامبر خطبه عقد را در مسجد و در حضور مردم خواندند، و سپس از حضرت علی علیه السلام خواستند سخن بگوید. حضرت نیز برخاست و پس از حمد و یاد خدا به امر خدا سخن گفت و رضایت خود را از این ازدواج اعلام نمود.

این کارشناس دینی در ادامه به ویژگی های مراسم عروسی حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها اشاره کرد و افزود: پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم همراه خیل فرشتگان، با تکبیر عروس را به خانه شوهر بدرقه کرد، حضرت فاطمه سلام الله علیها در راه لباس خویش را به فقیر بخشید، حضرت علی علیه السلام ولیمه ای به میمنت عروسی با حضرت زهرا سلام الله علیها تهیه و با کمک پیامبر مردم را اطعام کرد.

روحانی و عضو هیأت رزمندگان اسلام استان، شوهر داری حضرت زهرا سلام الله علیها را یک الگوی کامل برای بانوان مسلمان دانست و گفت: حضرت فاطمه سلام الله علیها ‌در مدت 9سال خانه داری، بهترین الگوی شوهرداری را برای بشریت ارائه کرده است.

حجت الاسلام سرافراز، اطاعت از شوهر، احترام به شوهر، خانه داری و خدمت به شوهر، قناعت، کمک به یاری به همسر را از دیگر ویژگی های زندگی و سیره بزرگ بانوی جهان حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها دانست.

روحانی و عضو هیأت رزمندگان اسلام استان، در پایان با تأکید بر الگوگیری زنان و بانوان جامعه از سیره زندگی دخت نبی مکرم اسلام، راه سعادت جامعه بشری را تأسی از زندگی اهلبیت علیهم السلام برشمرد.

تلاوت آیات نورانی قرآن مجید، مداحی، پخش سرود و نماهنگ،برگزاری مسابقه فرهنگی و تقدیم جوایز نفرات برتر مسابقات از دیگر برنامه های فرهنگی این مراسم بود.

انتهای خبر/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *