«حی الشعار» هم در حلب آزاد شد

خانه / مطالب و رویدادها / «حی الشعار» هم در حلب آزاد شد

ارتش سوریه و نیروهای مقاومت امروز موفق شدند کنترل مناطق «قاضی عسکر، تربة لالا و حی الشعار» واقع در شهر حلب را به دست گیرند.

پاکسازی محله «الشعار» در شرق شهر حلب تکمیل شد.

یک منبع میدانی در گفت‌وگو با بین الملل فارس اعلام کرد که عناصر تروریستی به طور کامل از این محله عقب نشینی کردند. وی افزود: دقایقی قبل نیروهای سوری گاراژ محله الشعار را از وجود تروریست ها پاکسازی کردند.

منبع میدانی گفت: پس از پاکسازی مناطق غربی، لحظاتی قبل مناطق جنوبی این محله نیز به طور کامل پاکسازی شد. وی تاکید کرد که برخلاف اخبار منتشر شده، ساعتی پیش فقط 80 درصد این محله آزاد شده بود.

بر اساس این گزارش، درگیری ها در شمال قلعه حلب نیز به شدت ادامه دارد، اما لحظاتی قبل مناطق شمالی قلعه حلب از جمله «باب الحدید، اغیور، الجدیده و باب النصر» به کنترل ارتش سوریه و رزمندگان مقاومت درآمد.

منابع میدانی در گفت وگو با بین الملل فارس اعلام کردند که در جریان پاکسازی منطقه «المواصلات» محله الشعار، گروهی از عناصر تروریستی جبهه النصره به اسارت نیروهای متحد درآمدند. آمار دقیقی از تعداد نیروهای اسیر تروریست ها منتشر نشده است.

نیروهای سوری پس از پاکسازی کامل محله الشعار موفق شدند در ادامه پیشروی به سمت حومه مناطق غربی خود را به پل راهبردی الصاخور برسانند. با کنترل ارتش سوریه بر این پل راهبردی، امنیت مسیر ارتباطی فرودگاه ( جاده الباب) تامین می شود.

مسیر ارتباطی الباب از فرودگاه به بخش های شرقی شهر حلب متصل می شود و از جنوب محله الصاخور می گذرد و با تسلط نیروهای سوری و مقاومت بر پل راهبردی الصاخور این جاده نیز از کنترل تروریست ها خارج شد. با پاکسازی این مسیر ارتباطی نیروهای متحد می توانند تجهیزات نظامی بیشتری وارد منطقه کنند و سرعت پیشروی ها چندین برابر می شود.

مرکز اطلاع رسانی نظامی وزارت دفاع سوریه نیز صبح امروز اعلام کرد که ارتش سوریه و نیروهای همپیمانش موفق شدند مناطق «قاضی عسکر و تربة لالا» واقع در شرق حلب را آزاد کنند.

قابل ذکر است فقط بخش های جنوبی جاده ارتباطی الباب همچنان آلوده به عناصر تروریستی است. درگیری در محور جنوبی به شدت ادامه دارد. با پاکسازی کامل محله های کرم الجبل و القرلق امنیت به طور کامل در این جاده تامین می شود.

منابع سوری همچنین تأکید کردند که درگیریهای شدیدی در حال حاضر در محور «المالیه» و مسجد جامع رسول اعظم (ص) میان ارتش سوریه و تروریستها در جریان است.

گروه اطلاع‌رسانی «الاعلام الحربی» نیز گزارش داد که ارتش سوریه و نیروهای همپیمانش موفق شدند مناطق «قاضی عسکر و تربة لالا» واقع در شرق حلب را نیز آزاد کنند.

یک منبع میدانی به بین الملل فارس اعلام کرد که تروریستها از منطقه «باب النیرب» عقب‌نشینی کرده و به سوی منطقه «صالحین» گریخته‌اند.

به گفته این منبع، تروریستهای مستقر در شهرک «اللیرمون» در شمال غرب حلب قصد نفوذ به محله «جمعیة الزهراء» را داشتند و حمله خود را با خودروی انتحاری شروع کردند که نیروهای مقاومت موفق شدند خودرو را قبل از رسیدن به محله منهدم کنند.

وی همچنین تصریح کرد که در حال حاضر درگیریها بصورت خفیف در این منطقه درجریان است. عملیات در محور الشعار همچنان ادامه دارد و ارتش سوریه همچنان در غرب این محله با تروریستها درگیر است و مواضع خود را به صورت کامل تثبیت نکرده است.

منبع: فارس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *