خاصیت سازندگی حفظ قرآن کریم بیشتر از قرائت است | استاد پرهیزگار

خانه / پیشنهاد ویژه / خاصیت سازندگی حفظ قرآن کریم بیشتر از قرائت است | استاد پرهیزگار

استاد پرهیزگار بر ضرورت افزایش جوایز حافظان قرآن در مسابقات قرآنی تاکید کرد و گفت: خاصیت سازندگی حفظ قرآن کریم بیشتر از قرائت است.

خاصیت سازندگی حفظ قرآن کریم بیشتر از قرائت است | استاد پرهیزگار

هیاتشهریار پرهیزگار استاد برجسته قرآنی کشور و حافظ کل قرآن کریم اظهار کرد: تقسیم جوایز در مسابقات قرآنی کشور ما بر خلاف نحوه تقسیم جوایز در مسابقات قرآن کشورهای مختلف اسلامی است.

وی با بیان اینکه باید به‌سمتی برویم که جایزه قاری قرآن ولو اینکه بسیار زیبا بخواند از حافظ قرآن کمتر باشد، افزود: تمامی سیاست‌های ما در مسابقات در جهت تقویت قرائت قرآن است و نه حفظ قرآن؛ بنابراین ما برخلاف مطالبات مقام معظم رهبری در راستای تربیت حافظان قرآن کریم عمل می‌کنیم.

این استاد برجسته قرآن کریم بر ضرورت افزایش جوایز حافظان قرآن در مسابقات قرآنی تاکید کرد و یادآور شد: در مسابقات ما جوایز قاری ممتاز قرآن را با حافظ کل قرآن برابر قرار می‌دهند که این خود یک اشتباه استراتژیک بزرگ است که منجر به تقویت و تأیید قرائتِ بدون حفظ می‌شود.

پرهیزگار با اشاره به اینکه اصلاً معنا ندارد یک نفر قاری قرآن باشد اما حافظ نباشد، تاکید کرد: در مسابقات کشورهای دیگر، بیشترین جایزه را به حافظ کل می‌دهند و هیچ وقت حافظ کل قرآن را از لحاظ جایزه و تشویق با قاری ممتاز برابر نمی‌دانند.

خاصیت سازندگی حفظ قرآن کریم بیشتر از قرائت است | استاد پرهیزگار

وی با تاکید بر اینکه خاصیت سازندگی حفظ قرآن کریم بیشتر از قرائت است، افزود: رهبر معظم انقلاب اسلامی در زمینه تربیت حافظان کل قرآن کریم مطالبه دارند ولو اینکه قرائت قرآن نیز مورد تأیید ایشان بوده و از فضیلت بالایی برخوردار است.

این استاد برجسته قرآن کریم با بیان اینکه قاریان بزرگ دنیا در دوران کودکی خود قرآن را حفظ کرده‌اند و سپس به‌سوی قرائت آمده‌اند، خاطرنشان کرد: باید به‌سمتی برویم که حداقل حفظ ۱۰ جز برای قاریان قرآن را به‌عنوان شرط قرار دهیم.

منبع: وارث

پایگاه اطلاع رسانی هیات رزمندگان اسلام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *