خاطرات همسر شهید همدانی در کتاب «خداحافظ سالار»

خانه / انقلاب و دفاع مقدس / خاطرات همسر شهید همدانی در کتاب «خداحافظ سالار»

حمید حسام نویسنده کتاب «خدا حافظ سالار» گفت: کتاب خداحافظ سالار روایت ناب از سبک زندگی اسلامی است که تشکیل یک ماه کامل از دو شخصیت مختلف را نشان می‌دهد.

حمید حسام نویسنده کتاب «خداحافظ سالار» خاطرات همسر سردار شهید حسین همدانی در آئین رونمایی این کتاب که عصر امروز یک‌شنبه در تالار سوره حوزه هنری برگزار شد، در سخنانی با اشاره به آشنایی با شهید همدانی از سال‌های قبل اظهار کرد: تصویری که من از شهید همدانی در ذهنم داشتم بعد از شهادت ایشان و در گفت‌وگو با همسرشان تکمیل شد و خانم نوروزی تمام‌نمای این مرد بزرگ را نشان می‌دهد.

وی در ادامه افزود: وقتی که وارد قصه زندگی شهید همدانی از نگاه همسرش شدم، به شخصیت شهید همدانی با کسوت زنانه روبرو شدم و ناگفته‌های همسر ایشان به قدری پر رنگ است که شخصیت شهید همدانی را تحت الشعاع قرار می‌دهد.

حسام در ادامه زندگی شهید همدانی را زندگی‌ای عاشقانه، مومنانه، زیبا و سرتاسر ایثار و از خود گذشتگی خواند و گفت: خاطرات همسر شهید همدانی در کتاب خداحافظ سالار روایتی ناب از سبک زندگی اسلامی است و از دو نیم هلال تشکیل شده که با هم یک ماه کامل را به وجود می‌آورد.

وی در خصوص انتخاب نام این کتاب گفت: در اخرین پیامی که شهید همدانی به همسرش می‌فرستد کلمه خدا حافظ است و سالار نیز دارای سه وجه است که می‌تواند به معنی حضرت زینب(سلام الله علیها)، خود شهید همدانی به عنوان سالار مدافعان حرم و سالار به معنی آن که خود شهید در منزل این اصطلاح را در خصوص همسرش به کار می‌برد، باشد که باید با خواندن کتاب به دلیل انتخاب این موضوع پی برد.

منبع: حلقه وصل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *