خدمت‌رسانی به زائران امام حسین علیه السلام تا ۴ روز بعد از اربعین

خانه / مطالب و رویدادها / خدمت‌رسانی به زائران امام حسین علیه السلام تا ۴ روز بعد از اربعین

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خوزستان با بیان اینکه موکب‌های اوقاف در شلمچه و چزابه تا چهار روز بعد از اربعین در خدمت زائران اباعبدالله‌الحسین علیه السلام هستند، گفت: بر اساس مشاهداتی که داشتیم ظاهراً امسال تعداد موکب‌داران افزایش داشته است.

به نقل از ستاد خبری اربعین سازمان اوقاف و امور خیریه، حجت الاسلام سید محمد طباطبایی؛ مدیرکل اوقاف و امور خیریه خوزستان درباره خدمت‌رسانی این اداره‌کل به زائران اربعین حسینی اظهار کرد: موکب اوقاف و امور خیریه در سومین سال پیاپی در مرز چزابه و همچنین شلمچه برپا شده است.
وی افزود: در شلمچه، استان‌های بوشهر، فارس و هرمزگان و همچنین در چزابه استان‌های خوزستان، کرمان، اصفهان و یزد حضور دارند.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه خوزستان تصریح کرد: ادارات کل اوقاف برای راه اندازی مواکب خدمت‌رسانی به زائران حسینی از محل اجرای نیت واقفان (موقوفاتی که در راستای سیدالشهدا) و هم از محل کمکهای مردمی و خیران بهره مند شده‌اند.
طباطبایی با اشاره به توزیع سه وعده صبحانه، ناهار و شام در موکب‌های اوقاف در چزابه و شلمچه گفت: این موکبها به‌صورت رسمی از روز ششم آبان کار خود را شروع کرده‌اند و تا چهار روز بعد از اربعین در خدمت زائران اباعبدالله‌الحسین علیه السلام هستند.
وی با اشاره به پیش‌بینی افزایش زائران نسبت به سال گذشته یادآور شد: براساس مشاهداتی که داشتیم ظاهراً امسال تعداد موکب ها افزایش داشته و میزان استقبال مردمی هم برای سفر اربعین خیلی بیشتر شده است.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه خوزستان گفت: کارهای فرهنگی از جمله برپایی نماز جماعت، استفاده از مُبلغان دینی برای پاسخگویی به شبهات زائران، پخش واقعه کربلا با دوربین سه بُعدی و همچنین غرفه کودکان نیز در موکب اوقاف انجام می شود.
منبع: ایرنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *