خطیب جمعه تهران | اقدام رئیس‌جمهور آمریکا دشمنی با حقیقت اسلام است

خانه / مطالب و رویدادها / خطیب جمعه تهران | اقدام رئیس‌جمهور آمریکا دشمنی با حقیقت اسلام است

خطیب جمعه تهران اظهار کرد: خداوند متعال در این آیه تأکید می‌کند که از خدا و پیامبر اطاعت کنید و اختلاف نکنید؛ چون سست می‌شوید و قوت و عزت شما بر باد می‌رود. عزتی که آورده‌اید، هدر می‌شود؛ بنابراین صابر باشید که خداوند با صابرین است.

آیت‌الله محمد امامی کاشانی، خطیب موقت جمعه تهران، در خطبه دوم نماز جمعه این هفته، ضمن عرض ادب و احترام و دعا به تمام ملت ایران  و همچنین تبریک و تهنیت به مناسبت ایام الله دهه ی فجر  و پیروزی انقلاب اسلامی اظهار کرد: از شما تشکر می‌کنم که در این راهپیمایی به طور گسترده شرکت کردید و جواب دشمنان خاصه آمریکا را دادید؛ بالاخص از مردم در غرب کشور تشکر می‌کنم که در زیر برف و باران، حضور وسیع و گسترده‌ای داشتند.
وی ادامه داد: همچنین از نیروهای عزیز انتظامی تشکر می‌کنم که در سراسر کشور فعال بودند و به وظیفه خود عمل کردند. همچنین به نیروهای آتش‌نشانی درود می‌فرستیم که در حادثه پلاسکو بسیار تلاش کردند و به شهدای آتش‌نشان و شهدای مدافع حرم، خیر و صلوات و درود می‌فرستیم.
خطیب جمعه تهران افزود: در عین این تبریک‌ها، شهادت حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیه را به تمام انسان‌های حق دوست و امام عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف و امام خامنه ای تسلیت می‌گویم.
آیت‌الله امامی کاشانی یادآور شد: انقلاب اسلامی دارای پایه‌هایی بود که یک اساس انقلاب اسلامی، مردم بودند که وقتی در هنگام ورود امام خمینی رحمة الله علیه فرودگاه را بستند، مردم می‌گفتند ما با سینه‌های خودمان، فرودگاه را باز می‌کنیم و در آن زمان فداکاری خاصی را شاهد بودیم.
وی ادامه داد: این فداکاری و وحدت کلمه در این روز اهمیت بیشتری دارد. خداوند متعال در قرآن کریم در سوره مبارکه انفال، آیه ۴۶ فرموده است: « وَأَطِيعُوا اللَّهَ وَرَسُولَهُ وَلَا تَنَازَعُوا فَتَفْشَلُوا وَتَذْهَبَ رِيحُكُمْ وَاصْبِرُوا إِنَّ اللَّهَ مَعَ الصَّابِرِينَ؛ و از خدا و پيامبرش اطاعت كنيد و با هم نزاع مكنيد كه سست‏ شويد و مهابت‏ شما از بين برود و صبر كنيد كه خدا با شكيبايان است».
خطیب جمعه تهران اظهار کرد: خداوند متعال در این آیه تأکید می‌کند که از خدا و پیامبر اطاعت کنید و اختلاف نکنید؛ چون سست می‌شوید و قوت و عزت شما بر باد می‌رود. عزتی که آورده‌اید، هدر می‌شود؛ بنابراین صابر باشید که خداوند با صابرین است.
عضو مجلس خبرگان رهبری عنوان کرد: در این آیه مبارکه، بحث وحدت کلمه و وحدت ملی را قرآن کریم تاکید کرده و دو آفت برای آن ذکر کرده و در همان آیات به راهکارهای حل آفات اشاره کرده است.
وی ادامه داد: آفت اول برای وحدت ملی، اختلاف در رهبری است که هر دسته به یک سو برود. قرآن کریم می‌گوید از خدا و پیامبر صلی الله علیه و اله و سلم اطاعت کنید و در عصر ائمه، از امام و در عصر غیبت کبری از ولی فقه اطاعت کنید.
آیت‌الله امامی کاشانی یادآور شد: قرآن از اختلاف در این ناحیه جلوگیری کرده است و مطلب دوم هم درباره اختلاف در سلیقه‌ها است. قرآن کریم در اینجا می‌فرماید: صبر کنید که خداوند با صابرین است. در هوا و هوس ها، هواها را از خود دور کنید و در اختلاف سلیقه‌ها، یکدیگر را تحمل کنید که برای رسیدن به هدف مهمتر، این اقدامات لازم است.
وی افزود: آن هدف اصلی، حفظ انقلاب اسلامی است. در تفسیر قرطبی آمده است که در جنگ اُحُد که اختلاف بین مسلمانان پیش آمد، دشمن دید آن مکانی که پیامبر صلی الله علیه و اله و سلم تأکید کرده بود باید مورد حفاظت قرار بگیرد، اکنون آن مکان خلوت شده است بنابراین به کوه اُحُد حمله کرد و پیامبر صلی الله علیه و اله و سلم مجروح شد و آن همه مصیبت‌ها برای مسلمانان به وجود آمد.
عضو مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: قرطبی می‌گوید: در جنگ احد، مسلمانان از پیغمبر اطاعت نکردند و عزت و قوت و اقتدار آنها بر باد رفت. خداوند متعال در قرآن کریم با کسی نظر خاصی ندارد. خلقت دارای قانون و نظام است و باید بر اساس آن پیش رفت و انبیا و پیروان انبیا هم باید بر آن اساس حرکت کنند اما مسلمانان در جنگ اُحُد بر آن اساس حرکت نکردند و شکست خوردند.
وی گفت: ولو این اقتدار در برهه‌ای از زمان تجدید شد و امروز قدرتمندترین انسان در طول تاریخ بشریت، شخص پیغمبر اسلام صلی الله علیه و اله و سلم است و البته طبق روایات متواتر، قدرت حضرت ولی عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف از پیغمبر اکرم صلی الله علیه و اله و سلم و مسیح ابن مریم بالاتر خواهد بود و شوکت و بی نظیر و جهانی خواهد شد اما آن واقعه در آن برهه نشان داد که اگر وحدت کلمه وجود نداشته باشد چنین عواقبی را در پی خواهد داشت.
آیت‌الله امامی کاشانی عنوان کرد: نکته‌ای که می‎خواهم عرض کنم این است که مسئله وحدت کلمه را اگر می‌خواهید درک کنید باید به وضعیت کنونی دنیا نگاه کنید که چه قضاوتی نسبت به ایران دارند و به قول عوام، چه آشی برای ایران پخته‌اند.
عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اقدامات اخیر رئیس جمهور جدید آمریکا گفت: رئیس جمهور تازه کار آمریکا، ورود اتباع تعدادی از کشورهای اسلامی را منع کرده است. ولو اینکه دادگاه این حکم را لغو کرده باشد اما این اقدام نشان می‌دهد مشکل آمریکا، ستیز با جهان اسلام است.
خطیب جمعه تهران تأکید کرد: ما اگر می‌گوئیم با آمریکا نمی‌سازیم اما با عراق و لیبی و سومالی چه مشکلی دارند. عراق که اکنون رابطه خوبی با آمریکا دارد اما شهروندان این کشورها را هم از ورود به آمریکا منع می‌کنند و این مسئله نشان می‌دهد که مشکل آنها با اسلام است.
وی ادامه داد: این نشان می‌دهد با اسلام مشکل دارند. مشکل آنها با مفهوم اسلام هم نیست بلکه مشکل با حقیقت اسلام است که این حقیقت را امام رحمة الله علیه اعلام کرد و دنیا متوجه شد اسلام چیست. اسلام به مسلمان اقتدار می‌دهد و مسلمان در اسلام عزیز است و خودش سرنوشتش را تعیین می‌کند.
خطیب جمعه تهران تأکید کرد: اقتصاد مسلمان و ثروت کشور در دست خود مسلمانان است اما آنان این موضوع را نمی‌خواهند و قصد دارند هرگونه میل دارند، مردم را تربیت کنند و به همین دلیل اصرار دارند جهان اسلام هم همانند آنان رفتار کند.


آیت‌الله امامی کاشانی ادامه داد: آنان به همه هم دروغ می‌گویند. داعش و امثالهم را تربیت می‌کنند و بعد می‌گویند ما در حال جنگ با تروریسم هستیم. این همه جنایت علیه بشریت هم انجام می‌دهد و این وضع دشمن است. ما باید دشمن را بشناسیم و ببینیم امام و آن ملت در دوران انقلاب چه کردند.
عضو مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: امروز هم که امام خامنه ای، راه امام رحمة الله علیه را ادامه می‌دهند باید حرف و مطلب ایشان را درک کنیم و با وحدت کلمه، همان مسیر را برویم و با همه اختلاف سلیقه‌ها همان مسیر را طی کنیم.
وی به شعری از اقبال لاهوری درباره اهمیت وحدت مسلمانان اشاره کرد و گفت: به قول علامه اقبال لاهوری که می‌گوید «امر حق را حجت و دعوا یکسیت، خیمه‌های ما جدا، دل‌ها یکیست، از حجاز و چین و ایرانیم ما، شبنم یک صبح خندانیم ما». رحمت به وی که می‌گوید از حجاز و چین و ایرانیم ما اما اکنون مشاهده می‌کنیم که عربستان با یمن چه می‌کند.
آیت‌الله امامی کاشانی تأکید کرد: البته باید گفت این اقدامات به ملت‌ها مربوط نیست بلکه کار حاکمان دجال زمان است که نمی‌گذارند ملت‌ها متحد شوند. این دنیا با این اوضاع و احوال و ناامنی و فساد و ظلم که به دست گروهی از ظالمان دنیاست اگر منهای علی و فاطمه و منهای مسیح و مریم و منهای انبیا و اولیا بود، یک لحظه دوام نداشت.
خطیب جمعه تهران تأکید کرد. حکمت حق تعالی برای ادامه این مکاتب است و انشاءالله هرچه زودتر فرج امام عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف و رهایی ملت‌های مظلوم فرا برسد.
وی همچنین در خطبه اول نماز جمعه این هفته با اشاره به آیه ۵۶ سوره مبارکه «هود»؛ «إِنِّي تَوَكَّلْتُ عَلَى اللَّهِ رَبِّي وَرَبِّكُمْ مَا مِنْ دَابَّةٍ إِلَّا هُوَ آخِذٌ بِنَاصِيَتِهَا إِنَّ رَبِّي عَلَى صِرَاطٍ مُسْتَقِيمٍ»، حضرت امام خمینی رحمة الله علیه، را از مصادیق متوکلین به درگاه الهی تربیت شده در مکتب قرآن و پیامبر صلی الله علیه و اله و سلم عنوان کرد.
وی افزود: اگر خدا را ببینیم، همانگونه که جوانان در سال ۵۷ با توکل بر خدا پیروز شدند، ما هم در کارها پیروز خواهیم شد.
خطیب جمعه تهران ادامه داد: وقتی به خدا توکل کنیم، سعادت دنیا و آخرت برای ماست و در همه فعالیت‌های فرهنگی، سیاسی، اقتصادی، اداری و …. موفق خواهیم بود.
آیت‌الله امامی کاشانی افزود: پیامبر صلی الله علیه و اله و سلم وارد خانه حضرت فاطمه سلام الله علیه شد، دید فاطمه در خواب است، فرمود فاطمه جان در این ساعت بین‌الطلوعین که وقت دعا است در خوابی؟ فرمود دیشب از غصه خوابم نبرد، فرمود: فاطمه جان در وقت که این مشکلات برایت پیش می‌آید، آرام بگیر که آینده در دست خداست و فرزندان تو هم در دست خدا هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *