خلوص، صداقت و مطالعه از ارکان مهم اخلاقی یک مداح

خانه / مطالب و رویدادها / خلوص، صداقت و مطالعه از ارکان مهم اخلاقی یک مداح

استاد حاج یدالله بهتاش:

خلوص، صداقت و مطالعه از ارکان مهم اخلاقی یک مداح است

حاج یدالله بهتاش، خلوص، مطالعه و صداقت را از ارکان مهم اخلاقی مداحان عنوان کرد.یک مداح باید با مطالعه با زندگی و سیره ائمه اطهار(ع) آشنا شود.

رییس شورای عالی قشر سازمان بسیج مداحان کشور، در نخستین همایش مداحان جوان برگزیده کشور، گفت: نخستین عامل موفقیت یک مداح اهل بیت(علیه السلام) داشتن اخلاص است، زیرا کاری که برای خدا باشد ترقی می کند و هرچه به خدا وابسته باشد ماندگار است، آنچه که به کار انسان بها می دهد نیز همین اخلاص است.

وی دومین عامل موفقیت یک مداح را صداقت معرفی کرد و افزود: دروغ گناه بیشماری دارد تا جایی که گناه آن را از خوردن شراب هم بیشتر دانسته اند، بنابراین راستگویی می تواند انسان را به مقصود برساند.

بهتاش ادامه داد: مطالعه نیز در باز کردن بصیرت مداحان نقش مهمی دارد و گوش کردن به سی دی های گوناگون نمیتواند جایگزین مطالعه شود، یک مداح باید با مطالعه با زندگی و سیره ائمه اطهار(ع) آشنا شود.

وی خطاب به مداحان تصریح کرد: خودمان را بسازیم و ترک گناه کنیم، مردم فقط به خواندن ما توجه نمیکنند بلکه رفتار و کردار مارا نیز الگو قرار می دهند، همان طور که خودمان را می سازیم باید به افراد خانواده هم توجه داشته باشیم که این مهم نیز برای مداحان ضروری است.

وی در پایان داشتن ادب، شور وشعور، داشتن خروجی مناسب و معرفت افزایی را جزء عملکرد مداحان دانست و افزود: باید از قرآن در جلساتمان بهره بگیریم و یاد خدا را پررنگ تر نشان دهیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *