داشتن نگاه بلندمدت و خردمندانه اساس زندگی اسلامی است

خانه / استان ها / داشتن نگاه بلندمدت و خردمندانه اساس زندگی اسلامی است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی هیأت رزمندگان اسلام استان چهارمحال وبختیاری؛ بیست و ششمین نشست تخصصی طرح تقویت مبانی اعتقادی و شبهه‌زدایی دینی با رویکرد سبک زندگی اسلامی با حضور طلاب ،علما و نخبگان در سالن اجتماعات بلاغ شهرکرد برگزارشد.

ابوترابی

نایب‌رئیس مجلس شورای اسلامی در شهرکرد گفت: اساس سبک زندگی اسلامی داشتن نگاه بلندمدت و خردمندانه همراه با اراده، سعی و تلاش است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی هیأت رزمندگان اسلام استان چهارمحال وبختیاری؛ بیست و ششمین نشست تخصصی طرح تقویت مبانی اعتقادی و شبهه‌زدایی دینی با رویکرد سبک زندگی اسلامی با حضور طلاب ،علما و نخبگان در سالن اجتماعات بلاغ شهرکرد برگزارشد.

دراین مراسم باشکوه حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمدحسن ابوترابی ، با اشاره به آیات سوره اسراء اظهار کرد: سبک زندگی در عالم بنا به تعاریف قرآنی دارای دو جهت‌گیری متفاوت است.

وی افزود: انسان‌ها در زندگی خود در دو جهت که یکی در مسیر افزایش نور و دیگری در جهت گسترش ظلمت است، قدم بر می‌دارند.

نایب‌رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه انسان بنا به اختیار یکی از دو مسیر را برای زندگی خود انتخاب می‌کند، تصریح کرد: خداوند در قرآن کریم، داشتن نگاه کوتاه مدت و مقطعی را از خصوصیات زندگی در مسیر ظلمت بیان کرده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین ابوترابی، نوع نگاه به زندگی را از عوامل مهم در سیر و سلوک افراد بیان کرد و افزود: داشتن نگاه روزمره و توجه به زمان حال، انسان را از برنامه‌ریزی صحیح برای رسیدن به اهداف متعالی بازداشته و او را از راه کمال و سعادت دور می‌کند.

وی با اشاره به اینکه بی‌توجهی به برنامه‌ریزی‌های بلندمدت و اکتفا کردن به نگاهی روزمره و گذار از مهم‌ترین آسیب‌های مدیریتی در کشور است، خاطرنشان کرد: اگر مسئولان نظام و مردم در دوران دفاع مقدس نگاهی مقطعی به جنگ تحمیلی داشتند بی‌شک نبرد در همان سال‌های نخست با شکست روبه‌رو می‌شد و امروز در قله بلند پیروزی قرار نداشت.

حجت‌الاسلام والمسلمین ابوترابی در ادامه از “عاجِلَةَ” به معنی دنیا و لذت‌های زودگذر آن یادکرد و گفت: افرادی که تمام نگاه خود را به دنیا و لذت‌های آن معطوف می‌کنند، اراده آن‌ها تنها در کسب این لذت‌ها خلاصه‌شده و زندگی آنان هم در این مسیر قرار می‌گیرد.

نایب‌ رئیس مجلس شورای اسلامی از بازی‌های کودکانه و لهو و لعب به عنوان تعبیر دیگری بر کلمه «عاجِلَةَ» نام برد و افزود: انسان‌ها دو گونه رفتار را برای زندگی انتخاب می‌کنند که یکی بر مبنای عقل و خردورزی است و دیگری به در برآوردن امیال و غرایز حیوانی و لهو و لعب تعبیر می‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین ابوترابی‌، لهو را داری مراتب متفاوتی دانست و تصریح کرد: انسان‌هایی که به کمال دست می‌یابند خود را از تمامی مراتب لهو آزاد کرده و نگاه عقلانی به زندگی را به عنوان بهترین نوع نگاه به دنیا برگزیده‌اند.

وی افزود: انسان عاقل و متدین از تمامی سرمایه‌های زندگی خود به بهترین نحو استفاده کرده و بالاترین بهره‌وری را به دست می‌آورد زیرا گرفتار لهو نشده و خود را به لذت‌های زودگذر دنیا مشغول نمی‌کند.

نایب‌رئیس مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد:سبک زندگی که بر اساس لهو و لعب، پرداختن به زینت‌های دنیا، فخرفروشی و تکثر اموال شکل بگیرد راهی به سوی سعادت نداشته و فرد را از راه تکامل دور می‌کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین ابوترابی داشتن اراده را از خصوصیات سبک زندگی خدا گونه عنوان کرد و گفت: بدون داشتن عزم و اراده نمی‌توان به استقامت در زندگی دست یافت.

وی با بیان اینکه هر هدفی نیازمند نوعی از تلاش و کوشش است، افزود: هدف‌گذاری در زندگی از اهمیت بالایی برخوردار است و اگر سعی متناسب باهدف نباشد عمل فرد به نتیجه مطلوب نمی‌رسد.

انتهای خبر/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *