داعش، دشمن ادیان الهی به روایت تصویر

خانه / مطالب و رویدادها / داعش، دشمن ادیان الهی به روایت تصویر

حدود هفت سال از تشکیل گروه تکفیری و تروریستی داعش می گذرد. گروهی که با جنایات هولناک در منطقه بویژه در خاک سوریه و عراق باعث ایجاد رعب و وحشت در میان مردم دنیا شده است.سوالی که در این زمینه ایجاد میشود این است که چه عاملی باعث میشود تا اعضای این گروه بتوانند این جنایات هولناک را مرتکب بشوند.

گروه تروریستی داعش با استناد به عقاید وهابیت که خود حاصل عقاید انگلیسی هاست ، به دشمنی با مذاهب دیگر به ویژه شیعیان پرداخته است و شیعیان را به سبب توسل به اهل بیت عصمت و طهارت – علیهم السلام – و داشتن بقاع متبرکه ، تکفیر میکند و در صدد قتل شیعیان برآمده است.

مطلب زیر به بررسی توسل و قداست در دیگر ادیان الهی و عملکرد داعش در برابر پیروان دیگر ادیان و مذاهب می پردازد.

دین یهود

پیروان این دین که پیروان حضرت موسی هستند ، دارای کنیسه و نمادهای مختلفی هستند که برای آنها احترام قائلند. اما مهم ترین مقدساتشان دیواری در نزدیکی مسجدالقصاست که دیوار بقاع نام دارد. یهودیان به این دیوار “دیوار مبکی” میگوند که به هنگام گریه کردن و مراسم دینی ، روبروی آن جمع میشوند.

علت قداست این دیوار برای یهودیان این است که این دیوار را تنها دیوار باقیمانده از ساختمان معبد قدیمی مزعوم خود میداندد.

دین مسیحیت

پیروان این دین که پیروان حضرت مسیح هستند ، دارای کلیسا و نمادهای بسیاری هستند که برایشان قداست دارد و به حضرت مسیح توسل می کنند.

اما مهم ترین نمادها ، صلیبیسیت که مسیحیان برای آن ارزش قائلند و آن را نمادی برای دین خود می دانند و به هنگام مشکلات به حضرت مسیح متوسل شده و از او کمک میخواهند.

آواره شدن مسیحیان موصل

تخریب کلیسا و نبش قبر کشیش مسحیان در قلمون

آتش زدن کلیسا توسط داعش در موصل

کشتار ایزدی ها و مسیحیان توسط داعش

دین اسلام

پیروان این دین که پیرو آخرین پیامبر الهی ، حضرت محمد (ص) هستند ، جدای از مذهب مختلف دارای مقدسات مشترکی هستند.

از این مقدسات می توان به قرآن و کعبه اشاره کرد.

گروه داعش برخلاف اینکه ادعای اسلام دارد و ادعای تشکیل خلافت اسلامی میکند، این مقدسات اسلام را هم قبول ندارد، از جمله این توهین ها به مقدسات اسلامی میتوان به تعهد “ابوبکر البغدادی” ( مدعی خلافت) به تخریب کعبه و اقدام این گروه برای حذف آیاتی از قرآن اشاره کرد.

کعبه

قرآن ، کتاب مقدس برای تمام مسلمانان

حال اگر بخواهیم به بررسی دو مذهب شایع در میان مسلمین بپردازیم ، به چند عنوان مشهود باید دقت کرد؛

مذهب تشیع

گروه داعش پیروان این مذهب را به سبب دلایلی که مهم ترین آنها را موضوع توسل می داند، از اسلام خارج و کافر میدانند و قتل آنها را دارای ثواب و اجر بسیاری می دانند.

این گروه تا بحال بسیاری از شیعیان منطقه سوریه و عراق را بطرز فجیعی به قتل رسانده است و بسیاری از مساجد شیعیان را نیز تخریب کرده است.

عقیده دیگری که باعث می شود تا داعش شیعیان را کافر بداند، داشتن بقعه یا حرم برای ائمه معصومین است.

تجمع شیعیان به مناسبت اربعین حسینی در کربلا

نمونه ای از کشتار شیعیان عراق توسط داعش

مذهب اهل سنت

ابتدا شاید به نظر برسد که گروه تروریستی داعش با پیروان این مذهب دشمنی نداشته و طرفدار آنهاست. اما در عمل شاهد کشتار اهل سنت و تخریب آرامگاه بزرگان این مذهب هستند. و سرکردگان این گروه تروریستی ، اهل سنت را هم کافر می دانند.

تخریب قبر نواده عمر بن خطاب در موصل

نمونه ای از کشتار اهل سنت توسط داعش

از دیگر اقدامات داعش علیه اهل سنت می توان به کشتار 21عالم اهل سنت در استان انبار عراق اشاره کرد. داعش دلیل این اقدام وحشیانه را بیعت نکردن این علما با داعش عنوان کرده است.

در مقابل این جنایات ، علمای اهل سنت عراق نیز از این گروه تروریستی برائت جستند و شیخ خالد ملا – رئیس هیئت علمای اهل سنت در عراق – اظهار داشت: ((داعش غده ای سرطانی است و خدا شما را از آن به دور دارد، غده ای که به بهانه های واهی از جمله در حاشیه بودن اهل سنت و اختلافات میان رهبران سیاسی به وجود آمده استبرخی می گویند دست پرورده سعودی است، عده ای دیگر می گویند دست پرورده اسراییل است
داعش از هر کجا شکل گرفته باشد تهدیدی بسار خطرناک برای تمام مردم عراق و به ویژه اهل سنت است زیرا داعش ادعای تقید به مذهب ما را دارد! عراق باید از این آشغال ها و دیگر گروه های تروریستی هم پیمان آن هر چه زودتر پاک شود. امروز آب را در مرکز و جنوب کشور قطع کرده اند و فردا می خواهند شهرهای بزرگ را اشغال کنند
نابودی این گروهک تروریستی خبیث که از سوی برخی رسانه ها حمایت می شود واجب است رسانه هایی که به دنبال اجرای طرح های خود بر روی مردمی هستند که در مقابل داعش خونریز ایستادگی کرده اند. نابود باد هر کسی که در مقابل مردم عراق سلاح بر می دارد و فتنه انگیزی می کند. ))

  همانطور که میبینیم، داعش با تمام ادیان الهی تا بحال درگیر شده و به قتل عام مردم و تخریب اماکن مذهبی پرداخته است. این گروه تروریستی تابحال علیه یهودیان موضعی نگرفته و نسبت به یهودیان نسبتا بی تفاوت بوده است. از سوی دیگر شایعاتی مبنی بر یهودی بودن بزرگان این گروه تروریستی وجود دارد. این 2عامل باعث می شوند تا بتوان این گروه تروریستی را تولید رژیم صهیونیستی دانست.

احتمال این می رود که این گروه تکفیری در آینده ای نه چندان دور با تمام عقاید و مذاهب به نزاع و درگیری مستقیم روی بیاورد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *