داعش را نابود نکنید

خانه / تازه ها / داعش را نابود نکنید

کمیته دفاعی پارلمان بریتانیا:

داعش را نابود نکنید، محدودش کنید

با وجود گذشت ماه ها از زمان آغاز حملات ائتلاف بین المللی به رهبری آمریکا جهت مقابله با داعش، تغییر چشمگیری در عقب نشینی این گروه که حاصل حملات ائتلاف باشد محقق نشده است. کمیته دفاعی بریتانیا در نشست اخیرش بر این امر اعتراف کرده و از عدم نابودی داعش سخن گفته است.

به گزارش بی بی سی، کمیته فوق در گزارشش ذکر کرده که به دلیل معضلات موجود در عراق و تشدید فرقه گرایی در منطقه عملا شانسی برای نابودی این گروه وجود ندارد. این کمیته همچنین خواستار ایفای نقش بیشتری از سوی دولت بریتانیا در این زمینه شده است.

کمیته فوق صراحتا از نقش اندک لندن در مقابله با داعش یاد کرده و خواستار فعالیت بیشتر دولت این کشور در محدود نمودن داعش شده است. این کمیته اعتراف کرده که نیروی هوایی بریتانیا روزانه کمتر از یک بار حمله به مواضع داعش می نماید.

کمیته دفاعی پارلمان بریتانیا در پایان به ارزیابی این نکته پرداخته که امکان نابودی داعش وجود نداشته و می بایست با اتکا به رویکردی واقع بینانه صرفا در پی محدود نمودن این گروه عمل نماییم.

تاکید گزارش فوق بر عملیات های محدود نیروهای ائتلاف به وضوح بیانگر عدم خواست کشورهای فوق در نابودی سریع داعش می باشد. برخی منابع اطلاعاتی بر این باورند که هدف از حضور نیروهای ائتلاف بیش از آنکه در پی مقابله با داعش باشد به دنبال افزایش حضور نظامی کشورهای فوق در منطقه می باشد. تاسیس پایگاه نظامی در عراق و اقلیم کردستان، مهار جمهوری اسلامی، تضعیف بیش از پیش نظام اسد در سوریه و دامن زدن به اختلاف های فرقه ای از جمله اهداف آمریکا و متحدینش برای حضور هرچه بیشتر در منطقه می باشد.

گفتنی است از زمان آغاز حملات بر علیه داعش توسط نیروهای ائتلاف بین المللی، بسیاری از زیرساخت های کشور سوریه هدف قرار گرفته و عملا این کشور را به ویرانه ای تبدیل نموده است. پیش از وقوع تنش در سوریه، این کشور به عنوان دولتی مقتدر یکی از مخالفین سرسخت رژیم صهیونیستی در منطقه محسوب می شد. تنش داخلی عملا حکومت اسد را معطوف به اداره امور این کشور و مقابله با تروریست ها نمود و  منجر به کاهش نقش بین المللی اش دمشق گردید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *