درآمد يک ميليارد دلاري عربستان از حجاج ايراني

خانه / مطالب و رویدادها / درآمد يک ميليارد دلاري عربستان از حجاج ايراني

بدين ترتيب مي توان گفت حدود يک هفتم جمعيت حج را ايرانيان تشکيل مي دهند. در اين صورت اگر درآمد حدود ۸ میلیارد دلاري عربستان را تقسيم به هفت قسمت کنيم، بيش از يک ميليارد آن را ايرانيان هزينه حج مي کنند.

چند روز پيش خبرنگار خبرگزاری فرانسه از مکه گزارشي در مورد درآمد کلان عربستان سعودي از حج ارائه داد که پيش بيني مي شود امسال حاصل شود. اما پرسشي که در اين ميان مطرح مي شود اين است که درآمد احتمالي عربستان سعودي از حجاج ايراني چقدر خواهد بود؟!
در گزارش خبرنگار خبرگزاري فرانسه آمده بود: بر اساس یک بررسی که با پیش بینی حضور حدود ۲ میلیون مسلمان در مراسم حج سال جاری در مکه صورت گرفته است، درآمد عربستان سعودی از این مراسم به ۸ میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار خواهد رسید. بر اساس آمار، سالانه حدود 300 هزار شهروند ايراني براي اداي مناسک حج،‌ راهي عربستان سعودي مي شوند. بدين ترتيب مي توان گفت حدود يک هفتم جمعيت حج را ايرانيان تشکيل مي دهند. در اين صورت اگر درآمد حدود ۸ میلیارد دلاري عربستان را تقسيم به هفت قسمت کنيم، بيش از يک ميليارد آن را ايرانيان هزينه حج مي کنند. این هزینه‌ها شامل مسکن، مواد غذایی و آشامیدنی، خرید سوغاتی و مخارج برقراری ارتباط تلفنی است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *