درخواست آیت‌الله مصباح یزدی ازهیئت‌های مذهبی

خانه / پیشنهاد ویژه / درخواست آیت‌الله مصباح یزدی ازهیئت‌های مذهبی

آیت‌الله مصباح یزدی ضمن تأکید بر دیدار سالانۀ رابطان جامعۀ ایمانی مشعر اظهار کرد: رابطانی که در یک استان هستند حداقل هفته یکبار با یکدیگر ملاقات داشته باشند و تبادل نظر کنند تا اگر در مواردی اختلافی هست، برطرف شود

آیت‌الله محمدتقی مصباح یزدی، عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و رئیس موسسه امام خمینی رحمة الله علیه در نخستین اجلاس ملی رابطان جامعه ایمانی مشعر که در مؤسسۀ امام خمینی رحمة الله علیه برگزار شد، طی سخنانی با تأکید بر اینکه هیئت‌های مذهبی کشور باید یک نشریه واحد داشته باشند، گفت: باید از هر سوژه‌ای که در هیئت‌ها وجود دارد استفاده شود.

آیت‌الله مصباح یزدی ضمن تأکید بر دیدار سالانۀ رابطان جامعۀ ایمانی مشعر اظهار کرد: رابطانی که در یک استان هستند حداقل هفته یکبار با یکدیگر ملاقات داشته باشند و تبادل نظر کنند تا اگر در مواردی اختلافی هست، برطرف شود.

رئیس مؤسسه امام خمینی رحمة الله علیه با بیان این مطلب که در ابتدای تمام کارها نواقصی وجود دارد، گفت: این یک امر طبیعی است و باید در طول مسیر این نواقص را برطرف کرد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به لزوم مهربانی‌ در برابر یکدیگر در دین اسلام یادآور شد: اگر از سوی برادر دینی خود نقصی مشاهده کردید، سعی کنید به او کمک کنید تا ایراد خود را برطرف کند. یکی از رفتارهای توصیه شده در دین اسلام انجام صلۀ رحم و رفت و آمد با یکدیگر است، در این دیدارها از معارف دینی بگویید تا این معارف زنده بماند.


آیت‌الله مصباح یزدی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: برخی در جامعه هستند که نه خود به دنبال راه صحیح هستند و نه می‌گذارند کسی به دنبال راه درست برود، اینجاست که باید در برابر فساد مبارزه کرد.

وی دربارۀ عوامل وحدت‌آفرین با سایر فرقه‌ها در اسلام اظهار کرد: برای ابراز علاقه بایستی افکار را منتقل کرد و گرایش‌ها را به یک نقطه برد؛ چراکه دین اسلام نقاط مشترک بسیاری دارد.

منبع:عقیق

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *