درس بزرگ شهدای مدافع حرم الگوگیری از نظام نبوی است

خانه / استان ها / درس بزرگ شهدای مدافع حرم الگوگیری از نظام نبوی است

استاد حوزه و دانشگاه، بزرگ ترین درس شهدای مدافع حرم را الگوگیری از نظام نبوی دانست و گفت: مسئولان نظام اسلامی باید دغدغه ایمان و معنویت داشته باشند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی هیأت رزمندگان اسلام استان چهارمحال و بختیاری؛ مراسم بزرگداشت سومین روز شهادت “منصور عباسی هفشجانی”، از مدافعان حرم که در عملیات پاکسازی البوکمال سوریه از سوی تک تیراندازهای داعشی به فیض شهادت رسید،با حضور خانواده های معظم شهدا،مسئولان، یادگاران دفاع مقدس، فرماندهان نظامی و انتظامی و اقشار مختلف مردم ولایتمدار در حسینیه اعظم شهرکرد برگزار شد.

حجت الاسلام عبدالله مرادی در این مراسم با تبریک و تسلیت شهادت منصور عباسی در دفاع از حریم اهلبیت عصمت و طهارت علیهم السلام در سوریه، گفت: شهدا، نه تنها جامعه اسلامی، که توجه جامعه بشری را نیز به این الگو معطوف کرده اند.

استاد حوزه و دانشگاه افزود: نظامی که پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم در مدینه النبی پایه گذاری کرد و در ادامه با حمله ای سراسر صلح و آرامش به مکه رسید؛ دارای هفت شاخصه مهم است، که شهدا و مجاهدین فی سبیل الله تلاش می کنند این شاخصه ها را در جامعه گسترش دهند.

وی، ادامه داد: با گسترش این الگوها، نظام مهدوی سراسر جهان را دربرخواهد گرفت و نباید الگوهای ناب نظام نبوی را فراموش کنیم.

حجت الاسلام مرادی تصریح کرد: ایمان و معنویت، اولین شاخصه نظام نبوی است و قله شاخصه ها به شمار می رود و هر نظامی که ادعا می کند پیرو این نظام نبوی است باید در مسیر اهلبیت حرکت کند و مسئولان آن دغدغه ایمان و معنویت داشته باشند.

وی، گفت: ایمان و معنویت، موتور پیش برنده جامعه اسلامی است و اولین سفارش شهدا نیز این است که مراقب ایمانتان باشید.

حجت الاسلام مرادی، ایجاد فاصله طبقاتی را آفت بزرگ برای جامعه اسلامی برشمرد و افزود: قسط و عدل، دومین شاخصه نظام نبوی است. همه دست اندرکاران جامعه اسلامی باید مراقب این نکته باشند و اساس کار خود را برپایی قسط و عدل و رساندن حق به حقدار بدانند.

وی، علم و بصیرت، صفا و اخوت و برادری، صلاح اخلاقی و رفتاری و اقتدار و عزت را از دیگر شاخصه های نظام نبوی دانست و تأکید کرد: اگر اقتدار نظام اسلامی نبود، امروز استکبار جهانی به ذلالت و خواری نمی افتاد.

حجت الاسلام مرادی، گفت: امروز شجاعت، مردانگی و قدرت نظامی برگرفته از ایمان توانسته دشمن را سردرگم کند.

استاد حوزه و دانشگاه، در پایان؛ کار و تولید و پیشرفت دائمی را آخرین شاخصه نظام نبوی دانست و افزود: شاخصه های 7گانه ی نظام نبوی بر دو اصل فکر واندیشه صحیح و ناب و همچنین تربیت مدیران لایق استوار است که بتوانند این شاخصه ها را در جامعه به منصه ظهور برسانند.

وی در پایان با گرامیداشت مجدد یاد و خاطره شهدای مدافع حرم بویژه منصور عباسی، آرزوی امیدواری کرد راه و نام و یاد شهیدان همواره در جامعه زنده و پویا باشد و آحاد مردم از این الگوهای بی نظیر درس ایثار و فداکاری و مقاومت و تلاش در راستای احیای ارزش های ناب اسلامی فرا گیرند.

گفتنی است: مراسم دعای پرفیض توسل با مداحی حاج سعیدحدادیان سه شنبه 21آذر همراه با اقامه نماز مغرب وعشاء به یادشهید مدافع حرم، منصور عباسی و برادر شهیدش آیت الله عباسی در مصلای بزرگ امام خمینی(ره) شهرکرد و همچنین آیین هفتمین روز شهادت این شهید بزرگوار روز پنج شنبه 23 آذر ماه از ساعت 14 تا16در حسینیه اعظم شهرکرد برگزار خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *