درس دورى از غرور توسط پیامبر اكرم صلی الله علیه و آله و سلم

درس دورى از غرور توسط پیامبر اكرم صلی الله علیه و آله و سلم در جمع اصحاب

خانه / قرآن و عترت / عترت / ستارگان هدایت / حضرت محمد (صلی الله علیه واله) / درس دورى از غرور توسط پیامبر اكرم صلی الله علیه و آله و سلم در جمع اصحاب

ام العلاء از بانوان با سابقه و خوب زمان پيامبر صلی الله علیه و آله و سلم بود، او از بانوانى است كه با پيامبر صلی الله علیه و آله و سلم در جمع زنان، بيعت كرد. هنگامى كه عثمان بن مظعون ، صحابه پارسا و وارسته رسول خدا صلی الله علیه و آله و سلم از دنيا رفت ، ام العلاء خطاب به جنازه او گفت:((خداى بر تو رحمت فرستد اى ابوالسّائب ، گواهى مى دهم كه خداوند تو را گرامى داشت و در جايگاه ارجمندى قرار داد.))

ام العلاء از بانوان با سابقه و خوب زمان پيامبر صلی الله علیه و آله و سلم بود، او از بانوانى است كه با پيامبر صلی الله علیه و آله و سلم در جمع زنان ، بيعت كرد.
هنگامى كه عثمان بن مظعون ، صحابه پارسا و وارسته رسول خدا صلی الله علیه و آله و سلم از دنيا رفت ، ام العلاء خطاب به جنازه او گفت :
((خداى بر تو رحمت فرستد اى ابوالسّائب ، گواهى مى دهم كه خداوند تو را گرامى داشت و در جايگاه ارجمندى قرار داد.))
رسول اكرم صلی الله علیه و آله و سلم به ام العلاء فرمود: تو چه مى دانى كه خداوند او را گرامى داشت، و به چه دليل براى او اميد خير كردى ؟ و الله ما ادرى و انا رسول الله ما يفعل بى و لا بكم :((سوگند به خدا، با اينكه من رسول خدا هستم ، نمى دانم خدا با من چه مى كند؟ و با شما چه خواهد كرد؟!))
ام العلاء عرض كرد: ((سوگند به خدا عثمان بن مظعون از پاكترين افراد بود.))
به اين ترتيب پيامبر صلی الله علیه و آله و سلم درس خوف و دورى از غرور را به مسلمانان آموخت.

هیات رزمندگان اسلام

منبع: کتاب داستان دوستان/ جلد4

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *