درگیری‌های شدید درون گروهی «داعش» در غرب موصل

خانه / مطالب و رویدادها / درگیری‌های شدید درون گروهی «داعش» در غرب موصل

یکی از فرماندهان نیروی بسیج مردمی عراق، دربغداد از درگیری‌های شدید و گسترده درون گروهی «داعش» در نقاط مختلف بخش غربی موصل خبر داد.

این فرمانده نیروی بسیج مردمی عراق با بیان اینکه درگیری‌ها به ویژه بین عناصر بومی و خارجی داعش جریان دارد، اظهار داشت: نیروی بسیج مردمی برای آغاز عملیات آزادسازی دو ناحیه البعاج و القیروان و حرکت به سمت مرزهای مشترک عراق و سوریه در آمادگی کامل قرار دارند.

البصری با بیان عملیات آزادسازی دو ناحیه البعاج و القیروان یکی از سخت‌ترین نبردهای داعش شمرده می‌شود، درباره آغاز عملیات آزادسازی این دو منطقه گفت: با رسیدن همه یگان‌های بسیج مردمی به منطقه عملیات آزادسازی البعاج و القیروان کلید خواهد خورد.

وی با تاکید بر اینکه هرچه به مرزهای مشترک عراق و سوریه نزدیک می‌شویم، بر شدت نبردها افزوده می‌شود، دلیل آن را پشتیبانی داعش از عناصر خود در این مناطق و ارسال انواع کمک‌ها به آنها از شهر رقه و دیگر مناطق مرزی سوریه دانست.

البصری تاکید کرد: پس از شکست‌های سنگین و از دست دادن موصل و مناطق گسترده‌ای از اطراف موصل، داعش تلاش می‌کند به هر طریق ممکن مناطق مرزی مشترک عراق و سوریه را حفظ کند.

فرمانده نیروی بسیج مردمی عراق با تاکید بر اینکه نیروهای بسیج مردمی امکانات و مهارت بسیار بالایی در این نبردها دارند، خاطر نشان کرد: آزادسازی این دو ناحیه و تامین امنیت مناطق مرزی مشترک بین عراق و سوریه، حلقه فشار بر داعش را تنگ‌تر خواهد کرد.

البصری افزود: در این شرایط تنها پناهگاه و مامن داعش مناطق بیابانی خواهد بود که هدف گیری این گروه توسط نیروی هوایی ارتش عراق در این مناطق بسیار آسان و راحت خواهد بود.

از سوی دیگر وی افزایش تنش‌ها و درگیری‌های درون گروهی داعش در غرب موصل را عاملی مثبت جهت تسریع در تعیین سرنوشت عملیات آزادسازی موصل دانست.

نیروهای بسیج مردمی عراق بیست و هفتم آوریل گذشته موفق شدند ناحیه الحضر و منطقه باستانی و تاریخی آن را در جنوب موصل به طور کامل ظرف 48 ساعت از سیطره داعش آزاد کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *