در شب قدر هیچ حجابی بین خدا و بنده نیست | آقامجتبی تهرانی

خانه / پیشنهاد ویژه / در شب قدر هیچ حجابی بین خدا و بنده نیست | آقامجتبی تهرانی

مرحوم آقا مجتبی تهرانی گفت:در شب قدر هیچ حجابی بین عبد و ربّش نیست. البته این رفع حجاب از ناحیه ربّ است؛ به این معنا که از طرف پروردگار، هیچ مانعی وجود ندارد و اگر بنده بخواهد با پروردگارش سخن بگوید، هیچ مانعی وجود ندارد.

در شب قدر هیچ حجابی بین خدا و بنده نیست | آقامجتبی تهرانی

هیاتمرحوم آیت‌الله آقامجتبی تهرانی، استاد اخلاق در یکی از سخنرانی‌هایش به مناسبت شب‌های قدر ماه رمضان می‌گوید: پیرامون شب قدر، پیغمبر اکرم(ص) می‏‌فرمایند: «تُفَتَّحُ ابوابُ السَّماءِ فِی لَیلَۀِ القَدرِ»؛ (۱) تمام درهای آسمان در شب قدر گشوده می‎‌‌شود؛ یعنی تمام حجاب‌‎ها برطرف می‌‎شود.

در شب قدر هیچ حجابی بین عبد و ربّش نیست. البته این رفع حجاب از ناحیه ربّ است؛ به این معنا که از طرف پروردگار، هیچ مانعی وجود ندارد؛ بنابراین از خصوصیّات لیالی قدر این است که هیچ حجابی در کار نیست و اگر بنده بخواهد با پروردگارش سخن بگوید، هیچ مانعی وجود ندارد؛ بنابراین عبد در شب قدر باید در راز و نیاز کوشش کند و دردها و مشکلاتش را با ربّش مطرح کند و از او هم بخواهد که مشکلاتش را حل کند.

امشب از خدا چه بخواهیم؟ ابتدا ترمیم بخواهیم و پس از آن، ترسیم بخواهیم. از خدا بخواهیم که سال آینده‌‎مان خوب باشد. ائمه معصومین(ع)در ادعیه مأثوره به ما آموخته‌‎اند که خدا را خطاب کن و بگو: «عَادَتُکَ الْإِحْسَانُ إِلَى الْمُسِیئِین»؛(۲) نه تنها خطاکاران را عقوبت نمی‌‎کنی، بلکه به ایشان احسان هم می‌‏کنی.

منابع:

۱ـ وسائل الشیعه، ج۸، ص ۲۱
​۲ـ بحارالانوار، ج ۹۵، ص ۳۸۹ ـ زاد المعاد

فیلم این سخنرانی را اینجا مشاهده کنید:

منبع: فارس

پایگاه اطلاع رسانی هیات رزمندگان اسلام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *