در شهرری چه گذشت ؟!

خانه / مطالب و رویدادها / در شهرری چه گذشت ؟!

حدود ساعت 5 صبح بود که اين محله مملو از جمعيت شده و مأموران با برقراري نظم، محل فاجعه را در کنترل گرفته و تعداد 58 نفر از وهابيون را بازداشت کرده و با خودروهاي گارد ويژه منتقل کردند.

شب پنجشنبه 15 آبان 93 حدود ساعت 10 شب در محله “باروتکوبي” (صفائيه – شهر ري) در يک سوله متروکه انبار مواد غذايي، عده اي از پيروان فرقه ضاله وهابيت اقدام به برپايي جشن “حسين کشون” کردند. گفته مي شود پس از اينکه اهالي محل بخصوص جوانان مؤمن و عاشق اهل بيت عليه السلام از اين ماجرا اطلاع يافته، در محل حاضر شده و تلاش کردند جشن آنان را بهم بريزند و در نهايت به درگيري شديد منجر شد. پس از انجام اقدامات لازم از سمت اهالي محل و جوانان هيئتي، مأموران آگاهي و يگان ويژه از شهر ري، امين آباد، دهکده المپيک و ساير اماکن در محل حاضر شده و اقدامات لازم را انجام دادند. حدود ساعت 5 صبح بود که اين محله مملو از جمعيت شده و مأموران با برقراري نظم، محل فاجعه را در کنترل گرفته و تعداد 58 نفر از وهابيون را بازداشت کرده و با خودروهاي گارد ويژه منتقل کردند. قابل ذکر است که حدود 15 نفر از وهابيون متواري شده و محل آنان تا به اين لحظه مشخص نشده است.

 —————————-

ﻣﺮﺍﺳﻢ ﻧﺎﻣﺰﺩﯼ ﯾﮏ ﺗﺒﻌﻪ ﺍﻓﻐﺎﻧﺴﺘﺎﻥ ﺩﺭ ﺷﻬﺮﺭﯼ ﻭ ﻋﺪﻡ ﺭﻋﺎﯾﺖ ﺷﺌﻮﻧﺎﺕ ﻫﻤﺰﻣﺎﻧﯽ ﺑﺎ ﺍﯾﺎﻡ ﻣﺤﺮﻡ، ﺑﺎ ﺍﻋﺘﺮﺍﺽ ﮔﺮﻭﻫﯽ ﺍﺯ ﻣﺮﺩﻡ ﻣﻨﻄﻘﻪ ﻣﻮﺍﺟﻪ ﺷﺪ ﮐﻪ ﺑﺎ ﺣﻀﻮﺭ ﻣﺎﻣﻮﺭﺍﻥ ﻧﯿﺮﻭﯼ ﺍﻧﺘﻈﺎﻣﯽ ﻣﺎﺟﺮﺍ ﻓﯿﺼﻠﻪ ﯾﺎﻓﺖ. ﺑﻨﺎ ﺑﺮ ﺍﯾﻦ ﮔﺰﺍﺭﺵ،ﺑﺮﺍﯼ ﺑﺮﭘﺎﯾﯽ  ﺍﯾﻦ ﻣﺮﺍﺳﻢ ﮐﻪ ﺩﺭ ﺳﻮﻟﻪ ﻣﺘﺮﻭﮐﻪ ﺍﯼ ﻭﺍﻗﻊ ﺩﺭ ﻣﻨﻄﻘﻪ ﭘﺸﺖ ﮐﺎﺭﺧﺎﻧﻪ ﺳﯿﻤﺎﻥ ﺷﻬﺮﺭﯼ ﺩﺭ ﺣﺎﻝ ﺑﺮﮔﺰﺍﺭﯼ ﺑﻮﺩ، ﻣﺠﻮﺯﻫﺎﯼ ﻻﺯﻡ ﺍﺯ ﻧﻬﺎﺩﻫﺎﯼ ﻣﺴﺌﻮﻝ ﺍﺧﺬ ﻧﺸﺪﻩ ﺑﻮﺩ ﻭ ﻫﻤﭽﻨﯿﻦ ﻋﺪﻡ ﺭﻋﺎﯾﺖ ﺷﺌﻮﻧﺎﺕ ﻣﺘﻨﺎﺳﺐ ﺑﺎ ﺍﯾﺎﻡ ﻋﺰﺍﺩﺍﺭﯼ ﻣﺤﺮﻡ ﺩﺭ ﺁﻥ ﻣﻮﺟﺐ ﺍﻋﺘﺮﺍﺽ ﺳﺎﮐﻨﺎﻥ ﺍﯾﻦ ﻣﻨﻄﻘﻪ ﮔﺮﺩﯾﺪ. ﺑﻪ ﺩﻧﺒﺎﻝ ﺍﻓﺰﺍﯾﺶ ﺍﻋﺘﺮﺍﺿﺎﺕ ﻣﺮﺩﻡ ﺑﻪ ﺍﯾﻦ ﻣﺮﺍﺳﻢ ﻭ ﺑﺎﻻ ﮔﺮﻓﺘﻦ ﺍﺣﺘﻤﺎﻝ ﺩﺭﮔﯿﺮﯼ، ﻣﺎﻣﻮﺭﺍﻥ ﻧﯿﺮﻭﯼ ﺍﻧﺘﻈﺎﻣﯽ ﺑﻼﻓﺎﺻﻠﻪ ﺩﺭ ﻣﺤﻞ ﺣﻀﻮﺭ ﯾﺎﻓﺘﻨﺪ ﻭ ﺿﻤﻦ ﺍﻗﻨﺎﻉ ﻣﺮﺩﻡ ﺑﺮﺍﯼ ﺗﺮﮎ ﻣﺤﻞ، ﺍﺯ ﺍﺩﺍﻣﻪ ﻣﺮﺍﺳﻢ ﻣﺬﮐﻮﺭ ﺟﻠﻮﮔﯿﺮﯼ ﺑﻌﻤﻞ ﺁﻭﺭﺩﻧﺪ.

—————————-

خبر رسمی فرمانداری شهرری در مورد حوادث پنجشنبه 15 آبان 93

زنگنه فرمانداری شهر ری در پیامی نوشت:

سلام علیکم
در اخبار غلو صورت گرفته…
به این شکلی در خبر آمده نبوده ست.
36نفر دستگیر شدند.
زخمی جزیی 3نفر داشتیم که سرپایی معالجه شدند.
مشروبات الکلی در کار نبود.
سن آنها از19تا27سال بود.
وهابی نبودند، سنی بودند.
ازاینها مهمتر تعدادی از ایرانیها بودند که با صورتهای پوشیده و با شعارهای هدف دار باعث التهاب و شورش درجمع مردم میشدند که 3 نفرشان به محض شناسایی متواری شدند اما باقی آنها شناسایی شدند که بزودی دستگیرمیشوند.

زنگنه فرمانداری: اینکه مراسم عروسی بوده یا جشنی بنام حسین کشون که از زبان برخی بچه هیآتیها این اسم صادر شده در دست بررسی است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *