در شهر مال خلیفه لردگان برگزار شد؛ مراسم شهادت امام صادق علیه السلام+تصویر

خانه / استان ها / در شهر مال خلیفه لردگان برگزار شد؛ مراسم شهادت امام صادق علیه السلام+تصویر

در شهر مال خلیفه لردگان برگزار شد؛ مراسم شهادت امام صادق علیه السلام

در شهر مال خلیفه لردگان برگزار شد؛ مراسم شهادت امام صادق  علیه السلام

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی هیأت رزمندگان اسلام استان چهارمحال و بختیاری؛  در این مراسم حجت الاسلام امین خالدی با تسلیت شهادت رئیس مذهب جعفری گفت: در منابع روایی در زمینه ویژگی‌های اخلاقی حضرت امام جعفر صادق(علیه السلام) از زهد، انفاق، علم فراوان، عبادت بسیار و تلاوت قرآن سخنان فراوان آمده است.

وی ادامه داد: محمد بن طلحه ، حضرت امام صادق(علیه السلام) را از بزرگترین افراد اهل بیت، دارای علم فراوان، بسیار اهل عبادت و زهد و تلاوت قرآن توصیف کرده است. مالک بن انس از علمای فقهی اهل سنت گفته است: ” در مدتی که پیش امام جعفرصادق(علیه السلام) می‌رفته، همیشه او را در یکی از سه حالت نمازخواندن، روزه‌داری و ذکرگفتن دیده است”.

حجت الاسلام خالدی افزود:در بحار الانوار امده است : حضرت امام صادق(علیه السلام) در پاسخ به درخواست فقیری، چهارصد درهم به او داد و چون سپاسگزاری او را دید، انگشترش را هم که ده هزار درهم می‌ارزید، به وی بخشید.

وی به انفاق های پنهانی صادق آل محمد علیه السلام اشاره کرد و ادامه داد: روایت‌هایی از انفاق‌های پنهانی حضرت امام جعفر صادق(علیه السلام) در دست است، به نوشته کتاب کافی، آن امام همام شب‌ها مقداری نان ،گوشت و پول در کیسه می‌ریخت و به صورت ناشناس به در خانه تهیدستان شهر می‌برد و میان آنها تقسیم می‌کرد.

کارشناس مسایل مذهبی افزود: ابوجعفر خثعمی نقل کرده است که حضرت امام صادق(علیه السلام) کیسه پولی را به او داد و از او خواست تا آن را به فردی از بنی‌هاشم بدهد و نگوید که چه کسی آن را فرستاده است، به گفته خثعمی هنگامی که آن فرد پول را گرفت، برای فرستنده آن دعا کرد و گفت: ” او همیشه برایش پول می‌فرستد؛ اما امام صادق(علیه السلام)، باوجود ثروتش چیزی به او نمی‌دهد”.

اقامه نماز جماعت مغرب وعشاء، تلاوت کلام نورانی وحی ، سخنرانی ،ذکر مصیبت و نوحه سرایی از دیگر برنامه های

عزاداری شهادت  امام ششم شیعیان بود.

این مراسم را از دریچه دوربین با هم نگاه کنیم…

عکاس: حاج نبی الله بابااحمدی

پایگاه اطلاع  رسانی هیأت رزمندگان اسلام

پایگاه اطلاع رسانی هیات رزمندگان اسلام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *