در صحیفه سجادیه به سوالات زمینی پاسخ آسمانی داده می‌شود

خانه / سر تیتر اخبار / در صحیفه سجادیه به سوالات زمینی پاسخ آسمانی داده می‌شود

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: سوالات زمینی ما به واسطه صحیفه سجادیه، پاسخ آسمانی و حیاتی ارائه می‌کند.

در صحیفه سجادیه به سوالات زمینی پاسخ آسمانی داده می‌شود

پایگاه اطلاع رسانی هیات رزمندگان اسلام: آقای سید عباس صالحی در مراسم اختتامیه همایش بین المللی امام سجاد علیه السلام افزود: این همایش بین المللی می‌تواند در حوزه بیانیه گام دوم انقلاب مؤثر باشد، زیرا اخلاق و معنویت از موضوعات مهمی است که رهبر معظم انقلاب در این بیانیه به آن اشاره کرده است و ما می‌توانیم با کمک صحیفه سجادیه، به خودسازی و تمدن سازی برسیم.

وی با اشاره به اینکه ساحت‌های وجودی ما به چهار حوزه رابطه انسان با خود، انسان با انسان، انسان با جهان و انسان با خدا تقسیم می‌شود بیان کرد: صحیفه سجادیه برای هر یک از این ساحت‌های وجودی انسان حرف‌های زیادی را به ما ارائه کرده است.

در صحیفه سجادیه به سوالات زمینی پاسخ آسمانی داده می‌شود
در صحیفه سجادیه به سوالات زمینی پاسخ آسمانی داده می‌شود

آقای صالحی در ادامه گفت: در چهار حوزه انسان شناختی، با سه سؤال اصلی و بنیادی از جمله به چه می‌اندیشیم، چه می‌خواهیم و چگونه می‌خواهیم روبرو هستیم که در این حوزه هم صحیفه سجادیه به این سؤالات به خوبی پاسخ می‌دهد.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به خواسته‌های انسان اشاره و عنوان کرد: خواسته‌های ما برخی نامطلوب، برخی عادی و برخی متعالی هستند که برای رسیدن انسان به خواسته‌های متعالی خود صحیفه سجادیه کمک‌های زیادی به انسان کرده است.
آقای صالحی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به دعای چهاردهم صحیفه سجادیه گفت: در این دعا از ظلمِ ستمگر به درگاه الهی شکایت می‌کنیم، ولی می‌گوییم که خدایا مبادا من شبیه کار ستمگر را انجام دهم؛ این یعنی در بین خواسته‌های خود به یک خواسته متعالی فراموش شده بر می‌خوریم و باید در این دعا به گونه‌ای از خدا بخواهیم و مواظب باشیم جای ظالم با مظلوم عوض نشود.
وی افزود: دعای بیست و سوم صحیفه سجادیه به وقتی که انسان به نهایت تنگدستی می‌رسد اشاره دارد و امام سجاد علیه السلام مسیر دعا را به اینجا می‌رساند که مبادا شرایط سختی معیشت اعتماد مرا به رازق بودن خدا کم کند و این همان خواسته مغفول است؛ زیرا ممکن است انسان توحید رازقیت را فراموش کند.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین به دعای سی و پنجم صحیفه سجادیه اشاره و عنوان کرد: ما در زندگی روزمره خود به طور معمول داشته‌های خود را در نظر می‌گیریم و خدا را شکر می‌گوییم، اما امام سجاد علیه السلام در این دعا می‌فرماید گاهی باید بر نداشته‌ها بیشتر شکر کرد، یعنی باید نسبت به آنچه با حکمت الهی از من دور شده ستایش بیشتری داشت.
مراسم اختتامیه دهمین همایش بین المللی امام سجاد علیه السلام صبح امروز همزمان با سالروز شهادت این امام معصوم با پیام آیت الله حاج شیخ جعفر سبحانی و حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، رییس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد، نماینده ولی فقیه در هرمزگان، استاندار هرمزگان و دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت علیهم السلام برگزار شد.

منبع: خبرگزاری صداوسیما

پایگاه اطلاع رسانی هیات رزمندگان اسلام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *