در هیچ لحظه‌ای از زندگی خدا را فراموش نکنید

خانه / انقلاب و دفاع مقدس / در هیچ لحظه‌ای از زندگی خدا را فراموش نکنید

شهید مسعود ریاضتی در وصیت‌نامه‌اش نوشت: نماز انسان را به خدا نزدیک می‌کند، نماز قلب و روح را از آلودگی پاک می‌کند، بنابراین پدر، مادر، خواهران و برادران عزیزم در هیچ لحظه‌ای از زندگی خدا را فراموش نکنید و یاد او را در دل‌هایتان با نماز زنده نگه دارید.

شهید مسعود ریاضتی کشه اول خردادماه سال 1342 در تهران متولد شد. تحصیلات خود را تا سوم دبیرستان ادامه داد و به عنوان رزمنده بسیجی به نبرد حق علیه باطل شتافت و در منطقه جنگی شلمچه در 22 تیرماه سال 1361 مانند برادرش، مفقود‌الاثر شد.

فرازی از وصیت نامه شهید

ان الله يحب الذين يقاتلون فی سبيله صفا كانهم بنيان مرصوص

خدا آن مؤمنان را که در صف جهاد کافران مانند سد آهنین کشته می‌شوند و پایدارند، بسیار دوست می‌دارد. (سوره صف آیه 4)

با درود بر رهبر کبیر انقلاب امام خمینی و با عرض ادب و درود بر تمامی شهیدان راه حق و با سلام بر تمامی آنانی که برای پیکار و مبارزه از وطن خود هجرت کرده‌اند و رضای خدا را بر رضای دیگران ترجیح دادند و خداوند را به خاطر خدایی‌اش خواستند نه به خاطر نعمت‌هایش، شهیدانی که به خاطر اسلام و قرآن از خانه و خانواده گذشتند و جان مقدار خویش را لایق جانبازی در راه جانان دیدند.

سلام بر حسین، پرچمدار شهیدان و احیاء کننده احکام قرآن، فلسفه عاشورا چیزی جزء زنده کردن احکام اسلام ناب محمدی (صلی الله علیه و آله و سلم) نبود چیزی جز زنده کردن ارزش‌ها نبود، تمامی اسلام در مقابل تمامی کفر بود. یکی از اهداف این قیام و انقلاب پرشکوه امر به معروف و نهی از منکر و توجه به نماز بوده است، پس ما که برای مظلومیت حسین (علیه السلام) و خاندان مطهرش گریه می‌کنیم حداقل به نماز ظهر عاشورای آن حضرت توجه کرده و به برپایی نماز همت گماریم، چرا که:

ان الصلوه تنهي عن الفحشاء و المنكر

به درستی كه نماز انسان را از انجام كارهاي زشت بازمی دارد. (قرآن كريم)

نماز انسان را به خدا نزدیک می‌کند، نماز قلب و روح را از آلودگی پاک می‌کند، بنابراین پدر، مادر، خواهران و برادران عزیزم در هیچ لحظه‌ای از زندگی خدا را فراموش نکنید و یاد او را در دل‌هایتان با نماز زنده نگه دارید.

ملت شریف ایران، پدران، مادران، خواهران، برادران بزرگوارم به امر معروف و نهی از منکر اهمیت دهید تا انشاءالله در جامعه‌ای سالم تنفس کنید، تا اسلام یکه و تنها نماند، اصراف نکنید و درمقابل نعمت‌های بیکران پروردگارتان شاکر باشید، محرومین را دلجویی کنید، غیبت نکنید و از مصرف مال حرام بپرهیزید، به جوانانتان درک و فهم صحیح قرآن را بیاموزید و برای آخرت خود توشه‌ای از صدق و مهربانی و طاعات و عبادات فراهم کنید، به دختران و خواهرانتان حجاب و عفت بیاموزید که سیاهی چادر خواهران از سرخی خون شهیدان برتر است، چرا که حجاب سنگر حفظ حرمت و صلابت شماست.

امام را تنها نگذارید و امیدوارم که به دستورات اسلام و امام پایبند باشید و امام را دعا کنید و برای آنکه هر چه زودتر اسلام بر کفر پیروز شود دعا کنید و حزب الهی بودن خودتان را فراموش نکنید به امید آن روزی که کفر و ظلم سرنگون گردد و دین مبین اسلام جهانی گردد و به امید آن روز که تمام افراد کشور به آن سطح درک برسند که فرق شرک و توحید و ریا و اخلاص و وفاداری به ولایت را بفهمند و به آنها پایبند شدند و بدانید پرچمی که امام برافراشته همان پرچم حسین (علیه السلام) و یاران باوفایش است پس در حفظ آن کوشا باشید که به پایش خون‌های زیادی ریخته شده است و سعی نمایید پشتیبان ولایت فقیه باشید.

انشاءالله خداوند و پیامبرش رسول خدا (صلی الله علیه و آله و سلم) از تمامی ما راضی و خشنود باشند. از شما خانواده عزیزم و تمامی فامیل، اقوام و دوستان حلالیت می‌طلبم و از درگاه خداوند متعال خواهانم که فیض عظیم شهادت در راه خودش را نصیب بنده حقیر خود گرداند، چرا که شهادت در راه خدا بالاترین ارزشهاست.

خدایا خدایا در ظهور حضرت مهدی موعود (عجل الله تعالی فرجه الشریف) تعجیل فرما.

والسلام عليكم و رحمه الله و بركاته

منبع: تاشهدا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *