دست‌های پشت پرده برای بی اهمیت کردن مراجع در اذهان و جامعه

خانه / مطالب و رویدادها / دست‌های پشت پرده برای بی اهمیت کردن مراجع در اذهان و جامعه

استاد حسین انصاریان، در سخنانی در حسینیه رستگاران تهران با بیان این‌که قرآن کریم دو موضوع در رابطه با انبیاء الهی و ائمه معصومین(ع) بیان فرموده است، اظهار داشتند: رسولان و ائمه طاهرین(ع) در سه ناحیه «دریافت وحی و الهام»، «ابلاغ الهامات» و «اعمال خود» دچار عصمت بوده و هیچ‌گاه خطا و اشتباهی در این سه مورد از ایشان سر نمی‌زد.

ایشان فرمودند: خداوند در قرآن کریم از اقتدا کنندگان به معصومان اعلام رضایت کرده چراکه آنان از اقتدا کنندگان خود راضی بوده و رضایت معصوم رضایت خداوند متعال است؛ البته در آیات قرآن کریم، علاوه بر اعلام رضایت از اقتدا کنندگان به معصومان، از آنان تعریف و تمجید کرده است.آن دسته از انسان‌ها که در اقتدای به معصومان کم گذاشته و دینشان را تقسیم می‌کنند به این معنا که هر بخشی از دینداری که هزینه‌ای نداشته باشد را رعایت کرده و در هر بخشی که مشکلاتی در پی دارد، عقب نشینی می‌کنند، به صراط مستقیم نخواهند رسید.

ایشان خاطرنشان کردند: نقصان در اقتدای به معصومان افراد را نه به خدا و نه به بهشت می‌رساند مگر این‌که توبه‌ای واقعی کرده و نقص در اقتدا را برطرف کنند؛ مؤمنان باید در تمام امور مالی، دینی، بدنی و حقوقی اقتدای به معصوم کرده تا قلب مبارک امام زمانش را راضی کند.

استاد حوزه علمیه قم افزودند: دسته‌ای دیگر از انسان‌ها وجود دارند که هیچ اقتدایی به معصومان نداشته و عنوان کافر را به خود اختصاص داده‌اند؛ خدای رحمان نسبت به این طایفه، اعلام بی محبتی و آنان را مذمت کرده است؛ از جمله می‌توان به عبارت «لا یحب ؛ دوست ندارد» در آیات فراوانی اشاره کرد.

ایشان یادآور شدند: خدای متعال برای رضایت از بندگانش به معصومان و قلب امام زمان هر انسانی نگاه می‌کند؛ اگر ایشان از فردی راضی باشند، خدا هم از آن فرد راضی می‌شود.در آیه «قُلْ إِن كُنتُمْ تُحِبُّونَ اللّهَ فَاتَّبِعُونِي يُحْبِبْكُمُ اللّهُ» در سوره آل عمران آمده است که اگر خدا را دوست داشته باشید و او را تبعیت کرده به این معنا که موجبات نگرانی قلب معصوم را فراهم نکنید، خدا هم از شما اعلام رضایت کرده و به شما محبت خواهد داشت.

ایشان در بخش دیگری از سخنان خود تأکید کردند: وجود مبارک امام زمان در زمان غیبت صغری از طریق نواب اربعه با جامعه ارتباط داشتند و در زمان غیبت کبری در ضمن توقیع مبارکی مردم را به عالمان ربانی و مراجع عظام تقلید ارجاع داد‌ه‌اند که مهمترین کانال دریافت علوم اهل‌بیت و فقه آل محمد هستند و تا حد توان باید مراقبت نمود که در جایگاه با عظمت نائبان عام حضرتشان خدشه دار نشود.

استاد حوزه علمیه قم با بیان این‌که در زمان قدیم مرجعیت دارای ابهت و اهمیت بسیاری نزد مردم بود، تصریح کردند: آن زمان پایگاه اینترنتی و ماهواره‌ای وجود نداشت که دشمن بتواند مثل امروز مرجعت را بکوبد؛ وقتی که میرزای شیرازی دستور تحریم تنباکو را صادر کرد، حتی تاجر تنباکو هم بساط خود را جمع و دست انگلیس را کوتاه کرد. باید مواظب باشیم که اهمیت مراجع در ذهن ما خراب نشود که اگر چنین شود باختیم وهمه چیز را از دست داده‌ایم چرا که دست‌های پشت پرده برای بی‌اهمیت کردن مراجع و عالمان ربانی در اذهان و جامعه تمام توان خود را به کار بسته‌اند.

همچنین ایشان عنوان کردند: در روایتی در غایة المرام آمده است که امام زمان(عج) خطاب به کسی که گفت چرا توفیق زیارت شما را نداریم، فرمودند من نمی‌خواهم شما را ببینم؛ زیرا شیعیان ما به دنبال اموال دنیا افتاده‌اند، رشته محبت را از میان خود جمع کرده‌اند و مؤمنانی که از لحاظ فکری و عقیدتی ضعیفند را رها کرده‌اند.

استاد انصاریان گفتند: امروز ماهواره‌ها، پایگاه‌های اینترنتی و انواع ابزارهای دشمن دست به هم داده تا ضعیفان مؤمن که در اعتقادات قدرت تفکر ندارند را به دست آورده و آنان را از صراط مستقیم منحرف کنند؛ شیعیان باید دلسوز این دسته از مؤمنان ضعیف بوده و دست ایشان را بگیرند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *