دشمنان تلاش می کنند ارادت مردم به اهلبیت را کم نمایند

خانه / استان ها / دشمنان تلاش می کنند ارادت مردم به اهلبیت را کم نمایند

حجت الاسلام والمسلمین صمدی یزدی گفت: دشمنان اسلام و مسلمین تلاش می کنند، میزان ارادت مردم به اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام را کاهش دهند.

دشمنان تلاش می کنند ارادت مردم به اهلبیت را کم نمایند

حجت الاسلام والمسلمین صمدی یزدی گفت: دشمنان اسلام و مسلمین تلاش می کنند، میزان ارادت مردم به اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام را کاهش دهند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی هیأت رزمندگان اسلام استان چهارمحال و بختیاری؛ در آستانه دهه کرامت و میلاد حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها خادمان کریمه اهل بیت عصمت وطهارت علیهم السلام در جمع فرماندهان، مدیران، مسئولان و رزمندگان سپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام حضور یافتند.

حجت الاسلام والمسلمین علی اکبر صمدی یزدی از اساتید حوزه و دانشگاه ه به همراه کاروان کریمه اهل بیت به استان چهارمحال و بختیاری سفر کرده است در جمع رزمندگان ستاد فرماندهی سپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام به تشریح اهمیت معرفت و شناخت نسبت به سیره معصومین علیهم السلام پرداخت.

حجت الاسلام والمسلمین صمدی یزدی با تبریک فرارسیدن دهه کرامت و میلاد حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها و حضرت علی ابن موسی الرضا علیه السلام گفت: صفت کرامت، صفت بسیار بزرگی است. کرامت یعنی بزرگواری، با شخصیت و اهل گذشت بودن، با دوست و دشمن متناسب عمل کردن.

وی، افزود: اولین کسی که متصف به صفت کرامت است، خود خداوند است. در قرآن آمده است که ” اقرأ و ربک الاکرم”، یعنی خداوند نه تنها کریم است، بلکه از همه کریمان بالاتر و اکرم است و به همه موجودات روزی می دهد و هیچ کس کرامتش به اندازه ذات اقدس الهی نیست.

استاد حوزه و دانشگاه، ادامه داد: خداوند دوست دارد بندگانش را نیز متصف به صفت کرامت هدایت کند و پیغمبر خاتم نیز با اتصاف به کرامت، رسول خداوند کریم است و کتابی که آورده قرآن کریم است و ایشان فرمودند: ” انی بعثت لاتمم مکارم الاخلاق”، یعنی برای ترویج مکارم اخلاق نیز مبعوث شدند.

حجت الاسلام والمسلمین صمدی، با اشاره به روایتی از معصومین علیهم السلام، نشانه های کرامت را برشمرد و گفت: کرامت آن است که اگر کسی از بستگان با تو قطع رابطه کرد، با او رابطه ایجاد کنی؛ اگر کسی از نزدیکان به تو ظلم کرد، عفو و گذشت کنی .

وی با اشاره به ضرورت اقتدار همگان برابر دشمنان، بویژه نیروهای مسلح، تصریح کرد: کریمان در مقابل دشمنان نیز ظلم نمی کنند؛ ولی  در برابرش کوتاه نیز نمی آیند. پیغمبر اکرم در جنگ خیبر حاضر نشد آب را بر روی یهودیان خیبر ببندد و حضرت علی علیه السلام نیز از بستن شریعه های فرات بر روی دشمن پرهیز کرد و فرمودند: نتیجه را در نبرد با دشمن تعیین می کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین صمدی یزدی، گفت: اگر انسان متصف به صفت کرامت شد، همچون اهل بیت علیهم السلام، جوانمرد و اهل گذشت خواهد بود.

وی، با اشاره به سیره زندگی حضرت امام حسن مجتبی علیه السلام بعنوان کریم اهلبیت علیهم السلام و حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها بعنوان کریمه اهل بیت، معجزات بی شمار حضرت امام رضا علیه السلام بعد از شهادت این امام هُمام را یادآور شد و  بر افزایش معرفت آحاد جامعه به ساحت مقدس معصومین و خاندان عصمت و طهارت علیهم السلام تأکید کرد.

استاد حوزه و  دانشگاه، خاطرنشان کرد: امروز دشمنان اسلام و مسلمین تلاش می کنند با ابزار مختلف، میزان ارادت مردم به اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام را کاهش دهند و نگذارند سطح معرفت و شناخت آنها نسبت معصومین افزایش یابد.

ذکر توسل به ساحت کریمه اهلبیت سلام الله علیها و مولودیه خوانی با حضور مداح و ذاکر اعزامی از آستان مقدس حرم حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها ، اعطاء نشان متبرک به چند تن از فرماندهان و مسئولین سپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام از دیگر برنامه های این مراسم بود.

پایگاه اطلاع رسانی هیأت رزمندگان اسلام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *