دشمنی آمریکا با ما توهم نیست

خانه / استان ها / دشمنی آمریکا با ما توهم نیست

کارشناس مسایل سیاسی در جمع رزمندگان و کارکنان سپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام با اشاره به سالروز حماسه 9دی، عبرت از حوادث گذشته را مهم ترین توصیه آموزه های دینی دانست.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی هیأت رزمندگان اسلام استان چهارمحال و بختیاری؛محمدحسین آقاخانی در گردهمایی تبیین ابعاد فتنه 88 و یوم الله 9دی، که در حسینیه آیت الله بهاءالدینی سپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام برگزار و به صورت ویدیو کنفرانس برای پایوران سپاه استان پخش می شد، به تشریح اهمیت گرامیداشت مناسبت ها و شعائر ملی و مذهبی پرداخت.

آقاخانی، گفت: در آموزه های دینی به برخی از ایام الله اشاره شده و در قرآن کریم نیز بسیار دعوت گردیده که در آیات الهی تدبر کنید و با بیان” وسیروا فی الارض”، “‌واعتبروا” و …، تأکید شده از سرگذشت اقوام دیگر و گذشتگان تاریخ درس بگیریم.

وی، افزود: انسان برای شناخت خدا، قدرت خدا و عظمت خدا، گام برمی دارد و برای رسیدن به تعالی گاهی در مسیر غبارآلود، راه را ممکن است گم کند،‌که با بصیرت و توسل به سیره بزرگان دین و آیات الهی می تواند راه صحیح را پیدا نماید.

این کارشناس و تحلیل گر مسایل سیاسی، خاطرنشان کرد:‌بخش اعظم آیات کتاب الهی قرآن به بیان داستان و قصه زندگی گذشتگان و اقوام پیشین پرداخته و علت آن را باید به فرازهایی از نامه حضرت علی علیه السلام به امام مجتبی توجه کنیم که عبرت از گذشتگان را توصیه فرموده اند.

آقاخانی، با بیان اینکه 14سوره قرآن کریم به زوایای مختلف زندگی قوم بنی اسرائیل پرداخته، یادآور شد: از آنجایی که عمر بشر کوتاه است و محدودیت برای تهیه توشه سنگین آخرت دارد؛ لذا باید تاریخ را به خوبی مطالعه کند و عبرت بگیرد و تجربیات نیک آنان را بکاربندد.

وی، در ادامه یوم الله 9دی را یکی از ایام الله و مناسبت های مهم تاریخ ملت بزرگ ایران اسلامی برشمرد که فتنه بزرگ بعد از انتخابات 88 را خنثی ساخت و تأکید کرد: گرامیداشت ایام الله 9دی، 22 بهمن، روز قدس و … ،‌برای این مهم است که سعادت دنیا و آخرت افراد در گرو عبرت از گذشته و نگاه پرامید و آگاهانه و بابصیرت به آینده می باشد.

کارشناس مسایل سیاسی، دفاع مقدس را از دیگر ایام الله مهم برشمرد که گنجینه ای از ارزش های بزرگ فرهنگی است و باید مورد استفاده قرار گیرد تا ملت و کشور از آن سودمند شوند.

وی، تأکید کرد:‌دشمنی آمریکا با ملت ایران و نظام مقدس جمهوری اسلامی توهم نیست؛ بلکه واقعیتی است که همه آن را مشاهده و لمس کرده اند؛ ولی برخی این واقعیت را نمی بینند.

آقاخانی، گفت: از ابتدای انقلاب اسلامی دو نوع اسلام ناب و اسلام غربی، یا اسلام سکولار و به تعبیری دیگر اسلام حداقلی با هم حرف داشته اند و عده ای که تحت بیرق اسلام نوع دوم در کشور فعالیت می کردند، در زمان امام به خاطر اینکه حساب سود هزینه و فایده و نتیجه را می کردند ساکت بودند و منتظر فرصت مناسبت نشسته بودند،‌که بعد از رحلت ایشان شروع به تحریف راه معمار انقلاب کردند.

وی، استفاده از واژه ملت به جای امت، قشر آسیب پذیر به جای کلمه مستضعفین که واژه ای قرآنی است را از مصادیق ایجاد انحراف در خط امام دانست و گفت: مستضعفین کسانی هستند که جایگاه رفیع دارند، قشر ارزشمندی هستند؛‌ولی حقشان توسط مستکبرین ضایع شده؛‌ولی گروهی نمی خواهند از این واژه های دینی استفاده کنند.

آقاخانی، تأکید کرد: حضرت امام انقلاب اسلامی را مختص ملت ایران نمی دانستند و می فرمودند که انقلاب اسلامی ایران زمینه ساز نهضت جهانی اسلام است و امت اسلامی باید شکل بگیرد.

وی، انجام وظیفه به نحو احسن و مطالبه گری همگانی در حوزه های مختلف کشور را دو رکن اصلی برای پیشرفت جامعه و بهبود وضعیت آحاد مردم دانست و تأکید کرد: اگر امروز اقتصاد پاشنه آشیل کشور است، به خاطر این موضوع است، که برخی مدیران اعتقادی به حمایت از سرمایه های داخلی و توانمندی های کشور ندارند و تنها به فکر واردات هستند.

این کارشناس مسایل سیاسی، بکارگیری افراد دخیل در فتنه های بعد از انقلاب اسلامی، بویژه فتنه 88 را از دیگر اشتباهات دانست و گفت:‌کسانی که با اقدامات خود در فتنه 88 برای کشور و ملت و نظام هزینه های هنگفتی را تحمیل کردند؛ امروز طلبکار شده اند و از نظام می خواهند که از آنها عذرخواهی کند.

وی، افزود: اگر در بحث دفاعی به جایی رسیده ایم که قدرت بازدارندگی قوی داریم و موشکهایی با برد 800تا 2هزار کیلومتر را به صورت نقطه زن طراحی و تولید می کنیم، برگرفته از روحیه جهادی و اعتماد و اعتقاد به توانمندی های داخلی است.

این کارشناس مسایل سیاسی، با اشاره به نقش نیروهای مسلح در تأمین امنیت پایدار کشور، تأکید کرد: برخی سخنانی را در گوشه و کنار بیان می کنند و دلیل مشکلات اقتصادی را به هزینه هایی نظامی ربط می دهند، که باید گفت مقایسه ایران با دیگر کشورها اولا صحیح نیست؛ دوما کشوری مانند آلمان در رتبه هشتم هزینه نظامی و دفاعی دنیا قرار دارد و سوما آنها شکست خورده های جنگ جهانی بوده اند.

آقاخانی، به مسئله برجام و مذاکرات هسته ای نیز اشاره کرد و گفت: اینکه وزیر ما بیاید و بعد از این همه تذکر از سوی رهبر معظم انقلاب و نقدهای دلسوزانه منتقدین و کارشناسان بگوید اشتباه کردم، جای تأمل دارد و باید مسئولان امر به این موضوع رسیدگی کنند که چرا این همه هزینه به کشور تحمیل شده و چرا بر خلاف رهنمودهای مقام معظم رهبری مذاکرات به صورت گام به گام انجام نشده تا هزینه کمتری را پرداخت نماییم.

وی، رفع تحریم های کشور را از ادعاهای مسئولان در هنگام مذاکرات خواند و گفت:‌مسئولان همواره می گفتند با امضای برجام، همه تحریم ها بالمره برداشته می شوند ولی با گذشت این همه زمان از اجرای تعهدات کشورمان، تازه تحریم ها اضافه نیز شده اند.

گفتنی است:‌ پاسخ به پرسش های حاضران پیرامون مسایل مختلف روز اعم از داخلی، منطقه ای و بین الملل در پایان این گردهمایی انجام شد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *