دشمن را بشناسیم و گول لبخندهایش را نخوریم

خانه / استان ها / دشمن را بشناسیم و گول لبخندهایش را نخوریم

قدر=7

نماینده مردم استان چهارمحال و بختیاری درمجلس خبرگان رهبری،گفت:وحدت برای حاکمیت ارزشها درجامعه است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی هیأت رزمندگان اسلام استان چهارمحال و بختیاری؛آیت الله علیرضا اسلامیان درمراسم احیای شب بیست و یکم مردم مؤمن شهرکرد در مصلای بزرگ امام خمینی(ره)، ابتدا به بیان اهمیت و عظمت شب قدر پرداخت و اظهار کرد: هرچه بیشتر عظمت این دقیقه ها و لحظات را بدانیم، بهتر می توانیم از سرمایه بزرگی که خدا در اختیارمان قرار داده است، استفاه کنیم.

نماینده مردم استان چهارمحال و بختیاری در مجلس خبرگان رهبری، افزود: یکی از اهمیت های شب قدر، نزول قرآن دراین شب است. یک بار مجموعه قرآن نازل شده و یک بار هم در طول 23سال به مناسبت های مختلف تدریجاً نازل شده است.

وی، نزول دفعی قرآن را در شب قدر دانست و گفت: اگر عظمت قرآن را بشناسیم، عظمت ظرف نزول آن را نیز خواهیم شناخت.

آیت الله اسلامیان، با اشاره به آیات شریفه سوره مبارکه قدر، “لیله القدر خیرٌ من الفِ شهر”، افزود: هزار ماه برابر با 83سال و 4ماه می شود و کسی نمی داند چقدر این شب بهتر از آن هزار ماه است. در لحظات سرنوشت سازی هستیم و از خصوصیات دیگر این شب نزول ملائکه و روح است که برخی مفسران، روح را همان حضرت جبرئیل می دانند.

نماینده مردم استان در خبرگان رهبری، تصریح کرد: تنها، حضرت بقیه الله الاعظم صلاحیت میزبانی ملائکه الهی را دارند و از غروب شب قدر، مردم به دنبال عبادت می روند وملائکه با نزول به زمین، مقدرات سال را به محضر ولی عصر ارائه می کنند.

وی، با اشاره به روایتی از حضرت امام باقر علیه السلام گفت: امام باقر علیه السلام فرموده اند، ملائکه در این شب دور ما می گردند. یعنی محور شبهای قدر، ائمه معصومین علیهم السلام هستند.

آیت الله اسلامیان در ادامه سخنان خود به فضایل حضرت علی علیه السلام اشاره کرد و با قرائت بخشهایی از وصیت نامه این امام همام، افزود: حضرت علی علیه السلام مجسمه توحید و خداشناسی است. بعد از پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم، خداوند موجودی به عظمت حضرت علی علیه السلام نیافریده است.

نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری، با اشاره به روایتی به نقل از ابن ابی الحدید از علمای اهل سنت، تصریح کرد: حضرت علی علیه السلام روزی به خدمت پیامبر رسید و از ایشان خواست تا در موضوعی دعا بفرماید. پیامبر دو رکعت نماز خواندند و وقتی دستهایشان را بلند کردند، حضرت علی علیه السلام ، گوش کردند ببینند، پیامبر اکرم(صلی الله علیه و آله و سلم) چه دعایی می فرمایند،‌یعنی باید در دعا کردن نیز گوش به فرمان باشیم و اعمال سلیقه نکنیم.

وی، در ادامه این روایت گفت: حضرت علی علیه السلام بعد از دعای حضرت که فرمودند: خدایا تو را به علی قسم می دهم حاجت علی را بده. حضرت علی علیه السلام خیلی متعجب شدند و عرضه داشتند: یا رسول الله! این چه دعایی بود؟، پیامبر فرمودند: مگر خدا، موجودی باارزش تر از تو هم دارد که او را واسطه قرار دهم.

آیت الله اسلامیان،سپس به قرائت فرازهایی از وصیت نامه حضرت علی علیه السلام اشاره کرد و خاطرنشان ساخت: شهادت به وحدانیت خداوند و حضرت محمد صلی الله علیه و آله و سلم بعنوان رسول خدا، آغازین فراز این وصیت نامه برای خنثی سازی توطئه های دشمنان در آینده نوشته شده، که بوقهای فاسد آنها کاری کردند تا بالای 60 منبر ، آن حضرت را لعن می کردند.

نماینده مجلس خبرگان رهبری،گفت:‌اگر هوشیار نباشیم، سالوسی و حقه بازی دشمن، کاری می کند که علی ابن ابیطالب علیه السلام بعنوان غیرمسلمان معرفی می شود.

وی، با تأکید بر اینکه باید دشمن را بشناسیم و گول لبخندهایش را نخوریم، گفت: اگر دشمن را نشاسیم، شیخ فضل الله نوری که مجتهد معتقد و مجاهد فی سبیل الله است، بالای دار می رود و عده ای از مسلمانان نیز پای چوبه دار کف می زنند.

آیت الله اسلامیان،رعایت تقوا را از دیگر سفارش های مولای متقیان برشمرد و با تذکر به رعایت حرمت و حیثیت دیگران، خواستار عمل، گفتار و رفتار مطابق با احتیاط شد.

نماینده مردم استان در خبرگان رهبری، گفت: دعوت به اتحاد و برادری ، دیگر سفارش حضرت علی علیه السلام است و باید بدانیم آنچه دین را می تراشد و از بین می برد، فساد ذات لبین است.

وی، تأکید کرد:اصلاح ذات البین باید در محدوده احکام الهی باشد، معنایش گذشتن از ارزشها و حق نیست، پایمال کردن حقوق دیگران و خون شهدا نیست، در سایر حوزه ها باید وحدت ایجاد شود و وحدت تحت الشعاع ارزشها قرار بگیرد. وحدت برای حاکمیت ارزشها در جامعه است.

آیت الله اسلامیان، توجه به همسایگان، فقرا و مساکین، را از دیگر سفارش های امام علی علیه السلام برشمرد و با اشاره به برخی هزینه های هنگفت از بیت المال، کم کردن بودجه برخی از ارگانهایی که نافع و در خدمت مردم هستند را یادآور شد و گفت: صرفاً گریه برای مظلومیت علی کافی نیست،باید به حرفت علی علیه السلام گوش دهیم.

توصیه به امر به معروف و نهی از منکر و نترسیدن از ملامت ملامت گران در انجام وظیفه و عمل به آیات قرآن کریم از دیگر بخش های سخنان نماینده مردم استان چهارمحال و بختیاری در مجلس خبرگان رهبری بود.

وی،در پایان گفت: اگر صادقانه به در خانه خدا بروید و صادقانه توبه کنید، محال است خداوند دست شما را نگیرید.

انتهای خبر/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *