دعای نافذ امیرالمؤمنین(علیه السلام) برای افزایش روزی

خانه / مطالب و رویدادها / دعای نافذ امیرالمؤمنین(علیه السلام) برای افزایش روزی

امام علی(علیه السلام) فرمود: هیچ بنده‌‏اى این استعفار را نمى‌‏خواند، جز آنکه خداوند گناهانش را آمرزیده و حاجت‌های مشروعش را بر آورده مى‌‏سازد و به برکت این استغفار مال و فرزندانش را افزایش مى‌‏یابد.

امام رضا(علیه السلام) از پدرانش از امام سجاد(علیه السلام) و ایشان از پدرش امام حسین(علیه السلام) نقل مى‌‏کنند: روزى در خدمت حضرت على(علیه السلام) نشسته بودم که مرد عربى وارد شد و گفت: اى امیرالمؤمنین! مردى هستم عیال‌وار و از مال دنیا چیزى ندارم!

امام(علیه السلام) فرمود: اى برادر عرب! چرا استغفار نمى‌‏کنى تا حالت اصلاح شود؟

مرد عرب گفت: اى امیرالمؤمنین! من بسیار استغفار مى‌‏کنم و حالم تغییر مى‌‏کند، امام(علیه السلام) فرمود: خداوند مى‌‏فرماید: «اِسْتَغْفِرُوا رَبَّکُمْ اِنَّهُ کانَ غَفّارا  یُرْسِلِ السَّماءَ عَلَیْکُمْ مِدْرارا  وَ یُمْدِدْکُمْ بِاَمْوالٍ وَ بَنینَ وَ یَجْعَلْ لَکُمْ جَنّاتٍ وَ یَجْعَلْ لَکُمْ اَنْهارا»؛ از پروردگارتان آمرزش بخواهید که او بسیار  آمرزنده است، باران‌هاى پر برکت آسمان را پى‏‌درپى بر شما فرو مى‌‏فرستد و اموال و فرزندان شما را افزون مى‌‏کند و براى شما باغ‌هاى‌ ‏خرم و سرسبز و نهرهاى آب جارى قرار مى‌‏دهد.

اینک من استغفارى به تو یاد مى‏‌دهم که هنگام خواب آن را بخوان تا خداوند روزیت را زیاد گرداند، آنگاه حضرت امیر(علیه السلام) استغفارى را نوشت و به مرد عرب داد و فرمود: هنگامى که خواستى بخوابى و به بستر بروى این استغفار را با حالت گریه بخوان و اگر گریه‌‏ات نیامد،خود را به حالت گریه‌کنندگان (تضرع) در آور.

امام حسین(علیه السلام) مى‌‏فرماید: در سال بعد، مرد عرب نزد پدرم آمد و گفت: اى امیرالمؤمنین(علیه السلام)! خداوند نعمتش را بر من تمام کرده تا آنجا که جایى براى نگهدارى مال و حیوانات خود ندارم، امام(علیه السلام) فرمود: اى برادر عرب، سوگند به خدایى که محمد(ص) را به حق به رسالت برگزید، هیچ بنده‌‏اى این استعفار را نمى‌‏خواند، جز آنکه خداوند گناهانش را آمرزیده و حوائج مشروعش را بر آورده مى‌‏سازد و به برکت این استغفار مال و فرزندانش را افزایش مى‌‏یابد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *