دعوت از مدیحه خوانان برای ارسال آثار به مهرواره هوای نو

دعوت از مدیحه خوانان برای ارسال آثار به مهرواره هوای نو

خانه / پیشنهاد ویژه / دعوت از مدیحه خوانان برای ارسال آثار به مهرواره هوای نو

بخش ستایشگران اهل بیت علیهم السلام مهرواره هوای نو از مدیحه‌خوانان دعوت کرده است با ارسال یک فیلم پنج تا هفت دقیقه‌ای از مدح و منقبت‌خوانی در جلسات اعیاد در این مهرواره شرکت کنند.

دعوت از مدیحه خوانان برای ارسال آثار به مهرواره هوای نو

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی هیات رزمندگان اسلام به نقل ایکنا، فراخوان بخش ستایشگران اهل بیت علیهم السلام مهرواره هوای نو(برگزیدگان سال هیئت و تشکل های دینی جمهوری اسلامی ایران) اعلام شد.

این اولین بار است که بخش ستایشگری به مهرواره برگزیدگان سال هیئت و تشکل های دینی جمهوری اسلامی ایران اضافه شده  و به صورت محدود اجرا می شود اما مسئولان این بخش امیدوارند در سال های بعد بتوانند آن را گسترش دهند.

بخش ستایشگری دو محور شامل مداحی و نغمه سرایی را شامل می شود که در بخش نغمه سرایی قرار است از تعدادی از نغمه سرایان برتر ۵۰ سال اخیر تقدیر به عمل می آید. برای شناسایی نغمه سرایان برتر تیمی فنی و توانمند از اساتید سبک، ملودی، نغمه سرایی و … در حال بررسی و انتخاب افراد برتر هستند.

دعوت از مدیحه خوانان برای ارسال آثار به مهرواره هوای نو
دعوت از مدیحه خوانان برای ارسال آثار به مهرواره هوای نو

محور مداحی نیز در یک رشته مدیحه خوانی برگزار و از مداحان اهل بیت علیهم السلام دعوت شده است که یک فیلم پنج تا هفت دقیقه ای از مدح و منقبت خوانی (سرود، کف زنی و دکلمه در این بخش پذیرفته نمی شود) در جلسات اعیاد ضبط و برای شرکت در بخش ستایشگری اهل بیت علیهم السلام مهرواره هوای نو به این مهرواره ارسال کنند.

هدف از برگزاری این بخش شناسایی شاخصه های مدیحه خوانی برتر و معرفی این شاخصه ها به جامعه و آموزش آنها به مداحان جوان آموزش است و نفرات برتر آثار ارسالی پس از سه مرحله داوری، مشخص می شود.

این بخش ویژه آقایان در رده سنی ۲۰ تا ۳۵ سال است و مهلت ارسال آثار تا ششم آذرماه اعلام شده است. علاقه مندان به شرکت در این بخش مهرواره می توانند آثار خود را با پس از ثبت نام در سایت هوای نو  ارسال کنند.

دعوت دکتر محمدی فام از مدیحه خوانان برای ارسال آثار به مهرواره «هوای نو»

همچنین مداحان علاقه مند برای پاسخگویی به سوالاتشان می توانند به کانون مداحان استان خود مراجعه و با عضویت در شبکه های اجتماعی مهرواره از اخبار و رویدادهای مهرواره مطلع شوند.

یادآوری می شود، شاخصه هایی که در مدیحه خوانی مورد توجه داوران قرار دارد شامل؛ انتخاب شعر (ساختار قوی ادبی و محتوای متناسب با عقائد و تاریخ اسلامی)؛ توانمندی صدا(قدرت، ظرافت و کیفیت)، تسلط در اجرا(شروع، اوج و فرود مناسب و اداره جلسه) و رعایت آداب و شئون مداحی(آراستگی ظاهر و رعایت آداب مجلس) است.

لینک ارسال آثار در مهرواره هوای نو

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *