دفع حملات تروریست‌ها به درعا؛ 43 تروریست کشته و زخمی شدند

خانه / مطالب و رویدادها / دفع حملات تروریست‌ها به درعا؛ 43 تروریست کشته و زخمی شدند

تروریست‌ها از صبح امروز با حملاتی به شهر درعا قصد داشتند با اشغال محله المنشیه در این شهر زمینه سقوط مناطق مرکزی و شمالی درعا را فراهم کنند که با مقاومت نیروهای سوری به عقب رانده شدند.

پس از چند روز آرامش نسبی در جبهه جنوبی و غربی شهر درعا در جنوب سوریه، از صبح امروز صدها تن از عناصر جبهه النصره با کمک عناصر تروریستی جیش التحریر و سایر گروه های تروریستی حملات گسترده ای را از شمال شرق محله «درعا بلد» به مواضع نیروهای سوری در شرق محله المنشیة در حومه مسجد «بلال حبشی» آغاز کردند.

با وجود حجم سنگین درگیریها نیروهای سوری در گام نخست توانستند پیشروی های تروریست ها را متوقف کنند.

نیروهای سوری در ادامه با انجام چند پاتک توانستند تروریست ها را به عقب برانند.

درگیریها حدود 4 ساعت به طول انجامید و نیروهای سوی در نهایت با کشته و زخمی کردن حدود 43 تروریست، عملیات آنان را ناکام گذاشتند.

قابل ذکر است از ابتدای ماه جاری، ده گروه تروریستی عملیاتی را با نام «الموت و لا المذلة» در جنوب شهر درعا و با هدف اشغال محله المنشیة آغاز کردند که دروازه ورودی شهر از جنوب و غرب محسوب می شود.

تروریستها درصدد بودند با اشغال محله المنشیه زمینه سقوط مناطق مرکزی و شمالی شهر درعا را فراهم و راهی ارتباطی برای ارسال تجهیزات به مناطق حومه باز کنند که با مقاومت نیروهای سوری این طرح با شکست روبه رو شد.

دقایقی قبل نیز بر اثر حملات خمپاره ای تروریستهای جبهه النصره به محله های «المطار و السحاری» یک شهروند سوری کشته و تعدادی دیگر زخمی شدند.

همزمان نیروهای سوری موفق شدند یکی از مقرهای اصلی جبهه النصره را در اطراف محله المنشیة شناسایی و منهدم کنند.

منبع: فارس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *