دفع حملات داعش به فرودگاه «تی.4» در حمص؛ عملیات بزرگ مقاومت در راه است

خانه / مطالب و رویدادها / دفع حملات داعش به فرودگاه «تی.4» در حمص؛ عملیات بزرگ مقاومت در راه است

در مقطع فعلی عملیاتهای ارتش و نیروهای مقاومت با هدف زمین گیر کردن داعش و توقف پیشروی آنان در حومه مناطق مهم استان حمص صورت می‌گیرد اما به نطر می رسد با اعزام تدریجی نیرو عملیاتی بزرگ در آینده انجام خواهد شود.

پس از سقوط شهر تدمر، چاههای گاز و نفت و ارتفاعات حومه آن در شرق استان حمص وضعیت میدانی به یک سال قبل بازگشت اما با این تفاوت که گروه تروریستی داعش به دلیل شکستهای متحمل شده در سایر جبهه‌ها این بار با انگیزه چندبرابری به میدان آمده است.

پس از سقوط تدمر مناطق کلیدی از جمله  شهرک «لقریتین، فرودگاه تیاس و برخی روستاها از جمله فرقلس هدف تروریستها قرار گرفتند.

 

 

اگر چه وجود موانع طبیعی و انسانی تاحدود زیادی از سقوط شهرک القریتین و روستاهای حومه جلوگیری کرد اما فرودگاه تیاس یکی از اهداف بدون دردسر برای تروریستها به شمار می آمد، که نیروهای سوری و مقاومت با وجود نیروی کم نسبت به طرف مقابل توانستند به خوبی از مواضع راهبردی فرودگاه دفاع کنند.

بدون شک اگر نیروهای سوری و مقاومت در مقابل حملات هزاران نفر از داعش در حومه فرودگاه تیاس ایستادگی نمی کردند ضربه سختی به ارتش سوریه وارد می شد؛ زیرا در تیاس تعداد زیادی جنگنده، تجهیزات زرهی و نظامی وجود دارد.

 

 

داعش در دو هفته گذشته با سه موج بزرگ حمله درصدد نفوذ به این فرودگاه بود و حتی در گام نخست توانست به پیشرویهای محدود دست یابد اما با ایستادگی نیروهای ارتش، دفاع ملی و به خصوص شجاعت و از خود گذشتگی نیروهای قوات الرضا و اعزام نیروهای سرهنگ «النمر» وضعیت تا حدود زیادی به حالت عادی بازگشت.

  با هماهنگ شدن تمام نیروهای متحد انجام عملیاتهای هجومی در دستور کار قرار گرفت و با عقب راندن تروریستها مناطق مهمی از جمله کتیبه المهجوره، روستای شریفه و تقاطع راهبردی «کازیه» که نقش زیادی در تامین امنیت شهرک القریتین دارد باز پس گرفته شد.

به گزارش بین الملل فارس؛ ادامه اشغال روستای شریفه به معنای محاصره فرودگاه تیاس و آغاز شمارش معکوس برای سقوط این فرودگاه به شمار می آمد اما طرح نیروهای متحد سوریه از این مسئله جلوگیری کرد.

با این وجود  عناصر داعش در چندین مرحله تلاش کردند این روستای راهبردی را دوباره اشغال و مسیر امدادرسانی به فرودگاه را از سمت غرب و مناطق تحت کنترل دولت سوریه قطع کنند که با واکنش قاطع نیروهای مقاومت روبه رو شده اند و تلفات جانی و مالی فراوانی به آنها وارد شد.

عناصر داعش همچنین درصدد هستند از حومه شرقی روستای فرقلس اقدام به پیشروی و مسیر تدارکاتی ارتش را قطع کنند اما با هوشیاری نیروهای سوری این نقشه نیز به شکست انجامیده است.

در مقطع فعلی عملیاتهای ارتش و نیروهای مقاومت با هدف زمین گیر کردن داعش و توقف پیشروی آنان در حومه مناطق مهم از جمله فرودگاه تیاس صورت می گیرد اما به نطر می رسد با اعزام تدریجی نیروهای صقور الصحرا، قوات النمر، حزب الله، نیروهای دفاع ملی و رزمندگان مقاومت عملیاتی بزرگ در آینده انجام خواهد شود.

باید توجه داشت این عملیات فقط به بازپس گیری شهر تدمر، چاه های نفتی و حتی مناطق آراک و السخنه ختم نمی شود و برنامه ریزی دقیقی برای خنثی کردن توطئه های دولت آمریکا مبنی بر تجزیه کشور سوریه صورت گرفته است.

منبع: فارس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *