دلنوشته مهدی رسولی برای اربعین‌ | در راه رسیدن به تو گیرم که بمیرم...

دلنوشته مهدی رسولی برای اربعین‌ | در راه رسیدن به تو گیرم که بمیرم…

خانه / پیشنهاد ویژه / دلنوشته مهدی رسولی برای اربعین‌ | در راه رسیدن به تو گیرم که بمیرم…

مداح جوان زنجانی درباره حال و هوای پیاده‌روی اربعین، گفت: راهپیمایی اربعین امام حسین(علیه السلام) یک مانور و رزمایش نظامی است که برپا شده و همه برای ظهور آماده می‌شویم.

دلنوشته مهدی رسولی برای اربعین‌ | در راه رسیدن به تو گیرم که بمیرم…

روضه‌خوانی است که خانواده شهدا از مداحی‌اش بسیار استقبال می‌کنند؛ در محضر حاج اصغر زنجانی بود و اولین روضه‌هایش را در منزل امام جمعه فقید زنجان حاضر می‌شد. رفته رفته خدمت حاج‌ولی‌الله کلامی رسید؛ روزهای بروز و ظهور ستایشگری‌های انقلابی، نام “مهدی رسولی” بیشتر به میان آمد و هیئت ثارالله! جوانی که حوزه فعالیت‌هایش را گسترده‌تر کرد. زیرا بیشترین مخاطب هیئت ثارالله را دانشجویان، دانش‌آموزان و طلاب تشکیل می‌دهند اما کسبه بازار و مردم هم رفته رفته به این هیئت آمدند. در حسینیه اعظم زنجان قائل به روضه‌خوانی “مخمس‌خوانی” هستند؛ اعتقاد دارد مداح انقلابی جزئی از مداحی اسلام ناب است.

رسولی درباره حال و هوای پیاده‌روی اربعین حسینی گفت که همیشه به یاد این ایام می‌افتم شعر “در راه رسیدن به تو گیرم که بمیرم/ اصلاً به تو افتاد مسیرم که بمیرم/ یک قطره آبم که در اندیشه دریا افتادم و باید بپذیرم که بمیرم”؛ وقتی به جاده زیبای اربعین و مسیر نجف تا کربلا می‌رسم با خودم می‌گویم قطره قطره جمع گردد وانگهی دریا شود.

او مسیر نجف تا کربلا را به جاده بهشت تشبیه می‌کند؛ جایی که اعتقاد دارد وقتی همه به آنجا می‌آیند تکبرها و منیت‌ها را کنار می‌گذارند تا به اتحاد و همدلی برسند.

 او به این نکته اشاره کرد که این راهپیمایی علاوه بر زیارت اهل‌بیت عصمت و طهارت، یک مانور و رزمایش نظامی است که برپا شده و همه برای ظهور آماده می‌شویم. این دلدادگی و آمادگی برای ظهور را در راه رسیدن به عاشقی در سرزمین حسین، فریاد می‌زنیم.

وی اعتقاد دارد پیام اربعین حسینی باید به گوش جهانیان برسد، تصریح کرد:30 میلیون زائر در پیاده‌روی داریم باید 200 میلیون شود؛ آنقدر باید برویم و تبلیغ کنیم تا پیام اربعین به گوش همه جهان برسد. می‌خواهند نبینند باید نسبت به توسعه و تعمق آن کار ویژه کنیم. اما در حوزه عمق دادن باید اهل‌فن، علما و آشنا به این جریان‌ها باید در حوزه اندیشه کار ویژه کنند. کار دیگری هم انجام دهیم اربعین را در طول سال جاری و ساری کنیم. یعنی آن ذخیره‌ای که آنجا هست یک زندگی مهدوی است.

این مداح‌ اهل‌بیت خاطرنشان کرد: وقتی در این تونل محبت حسینی قرار می‌گیرید از نجف تا کربلا زندگی‌ها زندگی ایثار است؛ همه تلاش می‌کنند من بیشتر بردارم و ثواب ببرم؛ اگر سال گذشته برای 100 نفر طعام می‌دادم این تعداد به 2000 نفر برسد. این سبک زندگی و عدم تعلق به خیلی از مسائل و خاکی بودن و مهاجرت الی‌الله همه این‌ها را از جریان اربعین خارج کنیم و به زندگی‌ها اضافه کنیم.

چرا این پیاده‌روی در اربعین انجام می‌شود و در مناسبت‌های دیگری مثل عاشورا انجام نشود؛ رسولی در این دلنوشته آورده است: اینکه پیاده‌روی در اربعین انجام می‌شود و چرا در مناسبت‌های دیگری مثل عاشورا انجام نمی‌شود، برمی‌گردد به آن نگاه‌های نقلی ما که اهل‌بیت توضیح دادند و توصیه کردند. وجود امام حسن‌عسکری علیه السلام فرمودند یکی از نشانه‌های مومن که روز اربعین کربلا باشد. یعنی اهل‌بیت خودشان توصیه کردند که در این روز همه به زیارت حضرت سیدالشهداء علیه السلام بروند و در روز عاشورا در شهرهای خودشان اقامه‌عزا کنند.

او در پایان شعری که در اربعین خوانده و خیلی برایش جذابیت دارد را روایت کرد:

غزل فاضل نظری که خیلی به دلم نشسته است

در راه رسیدن به تو گیرم که بمیرم

اصلاً به تو افتاد مسیرم که بمیرم

یک قطره آبم که در اندیشه دریا

افتادم و باید بپذیرم که بمیرم

خاموش مکن آتش افروخته‌ام را

بگذار که بمیرم که بمیرم که بمیرم

پایگاه اطلاع رسانی هیات رزمندگان اسلام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *