دهمین فراخوان نواها و اشعار آئینی ویژه مقاطع سنی 12 تا 35سال برگزار می شود

خانه / استان ها / دهمین فراخوان نواها و اشعار آئینی ویژه مقاطع سنی 12 تا 35سال برگزار می شود

توسلی31

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی هیأت رزمندگان اسلام استان چهارمحال و بختیاری؛ مدیر اجرایی هیئت رزمندگان اسلام استان چهارمحال و بختیاری ،از برگزاری دهمین فراخوان نواها و اشعار آئینی با همکاری سازمان بسیج مداحان در دو بخش استانی و کشوری خبر داد.

حمیدرضا توسلی، اظهار کرد: دهمین فراخوان نواها و اشعار آئینی امسال به حول و قوه الهی، با تغییرات اساسی در دو بخش استانی و کشوری در چهار رشته مداحی، دعاخوانی، شعر و تولید سبک ویژه برادران و خواهران سنین 12 تا 35 سال (مقاطع 12 تا 15، 16 تا 20، 21 تا 25، 26 تا 30 و 31 تا 35سال) برگزار می شود.

رییس کانون مداحان وشاعران آیینی استان، افزود: برگزیدگان اول تا سوم هر رشته و هر مقطع سنی برای شرکت در مسابقات نهایی معرفی می شوند.

مدیر اجرایی هیئت رزمندگان اسلام استان، ادامه داد: علاقه مندان می توانند آثار خود را تا تاریخ 30شهریور به کانون مداحان و شعرای آئینی، بسیج مداحان و هیئت های مذهبی و هیئت رزمندگان اسلام در سراسر استان تحویل دهند.

توسلی در تشریح شرایط آثار ارسالی، گفت:‌آثار مداحی و دعاخوانی باید در لوح فشرده cd و حداقل 15دقیقه به صورت صوتی و حتی المقدور تصویری باشد.

وی، افزود:در بخش سبک باید سبک های جدید مداحی که مناسب با فضای هیأت است ازجمله؛ نوحه، زمینه، شور، شعر، واحد و … در لوح فشرده ارسال شود.

جانشین قشر بسیج مداحان استان، تصریح کرد: مسابقه بخش مداحی خواهران به صورت مجزا و توسط داوران خواهر و بخش شعر برادران و خواهران با هم برگزار و داوری می شود.

رییس کانون مداحان وشاعران آیینی استان، گفت: آثار شعر به صورت تایپ شده باید با پست، ایمیل (heiats_sh@yahoo.com و kanon.maddahan.chb@gmail.com ) یا حضوری ارسال گردد و آثار دعا از ادعیه مشهور از جمله؛ کمیل، ندبه، توسل، زیارت جامعه کبیره و عاشورا و … باشد.

وی، موضوعات شعر و سبک را؛ مقام و جایگاه ممتاز حضرت سیدالشهداء علیه السلام، الگوپذیری از نقش امام زین العابدین و حضرت زینب علیهم السلام در استمرار حماسه ونهضت حسینی، خصوصیات منتظران واقعی امام عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف، پیاده روی میلیونی اربعین حسینی و حماسه حضور، اعلام کرد.

توسلی، بخش ویژه این قسمت را الگوپذیری از نهضت عاشورا(استقامت و سازش ناپذیری، بصیرت و ولایتمداری، امربه معروف و نهی ازمنکر، نقش زنان و …) در مسایل روز ایران و جهان اسلام بیان نمود.

گفتنی است: برگزیدگان نفر اول سال های گذشته و برگزیدگانی که دو مرتبه حائز رتبه دوم و سوم شده اند از شرکت در مسابقه محروم می باشند و می توانند فقط در یک رشته دیگر شرکت کنند.

شایان ذکر است: مدارک لازم برای شرکت در فراخوان، تصویر کارت ملی یا شناسنامه به انضمام دو قطعه عکس 3*4 می باشد.

انتهای خبر/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *