دوستى و مدارا با مردم ازصفات پیامبر اسلام بود/ مراسم جشن میلاد +تصویر

خانه / پیروان عترت / اخبار پیروان عترت / دوستى و مدارا با مردم ازصفات پیامبر اسلام بود/ مراسم جشن میلاد +تصویر

جشن میلاد موفور السرور حضرت ختمی مرتبت‌محمدبن عبدالله صلی الله علیه وآله وسلم وفرزند بزرگوارش حضرت امام جعفرصادق علیه اسلام‌درحسینیه ثارالله شهر خنگ بخش فلارد لردگان برگزار شد.

جشن میلاد موفور السرور حضرت ختمی مرتبت‌محمدبن عبدالله صلی الله علیه وآله وسلم وفرزند بزرگوارش حضرت امام جعفرصادق علیه اسلام‌درحسینیه ثارالله شهر خنگ بخش فلارد لردگان برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی هیأت رزمندگان اسلام استان چهارمحال و بختیاری؛ حجت الاسلام آبادیان‌ با تبریک ‌ فرخنده میلاد با سعادت پیامبر اعظم صلی الله علیه وآله وسلم و میلاد مسعود حضرت امام جعفرصادق علیه اسلام به بیان بخشی از صفات و ويژگيهاى پيامبر اكرم پرداخت.

کارشناس مسایل مذهبی افزود: از آشكارترين صفات رسول خدا صلى الله عليه وآله وسلم اين بود كه غرورِ پيروزى ایشان را نمی گرفت، چنان كه در بازگشت از نبرد بدر و فتح مكّه نشان داد، و نيز از شكست نا اميد نمی شد، همان طور كه شكست احد بر وى تأثير نداشت، بلكه پس از آن به سرعت براى جنگ “حمراءالأسد” آماده شد.

حجت الاسلام آبادیان‌ اظهار کرد: سرعت در فرماندهى نزد نبی گرامی اسلام صلى الله عليه وآله وسلم ، براى مقابله با مسائل جدّى، شرطى اساسى بود و به تمركز فرماندهى، توجّه و تأكيد فراوان داشتند.

کارشناس مسایل مذهبی گفت: رحمت العالمین صلى الله عليه وآله وسلم با ياران و قوم خود رفتارى مبتنى بر جذب و اصلاح داشتند و روح اعتماد و آرامش را در ميان آنها تقويت مى كردند.

وی ادامه داد: آن حضرت به كوچك رحم مى كردند، بزرگ را گرامى مىداشتند، يتيم را خشنود كرده و پناه مىدادند، به فقيران و مسكينان نيكى و احسان مىكردند، حتّى به حيوانات هم ترحّم داشتند.

حجت الاسلام آبادیان‌ ادامه داد: از مهمترين نمونه هاى انسانيّتِ پیامبر اعظم صلی الله علیه وآله وسلم اين بود كه آن حضرت نيروهايى را كه براى سرايا و جنگ با دشمن اعزام مى كردند به دوستى و مدارا با مردم و عدم يورش و شبيخون عليه ايشان وصيّت و سفارش مى فرمودند.

کارشناس مسایل مذهبی اظهار کرد: وقتى قريش به آن حضرت پناه آوردند،محاصره اقتصادى آنان را لغو و با تقاضاى آنان، براى تهيّه گندم از يمن، موافقت فرمودند.

وی گفت: پیامبر گرامی اسلام صلی الله علیه وآله وسلم ، نامه هايى كه به سوى پادشاهان مى فرستادند به سلام و صلح، آراسته و مزّين بود و آن را براى آغاز كلام در ديدار بين فرزندان آدم قرار داده بود.

حجت الاسلام آبادیان‌ افزود:پيامبر اعظم صلى الله عليه وآله وسلم در جنگها بيش از يك فرمانده تعيين مى كردند، ضوابطى دقيق براى فرماندهى لشكر و تقويت آن قرار مى دادند و بين اصول سياسى و نظامى ارتباط برقرار مى کردند و اطاعت از فرماندهان را رمزى براى انضباط، انقياد و فرمانبردارى مىدانستند.

اقامه نماز مغرب و عشاء،تلاوت کلام نورانی و حی ، مسابقه ،نمایش طنز، مولودیه خوانی ،کمک هزینه سفر به مشهد مقدس به  قید قرعه به ۵ نفر از حضار از دیگر برنامه‌های  جشن میلاد پیامبر اکرم صلى الله عليه وآله وسلم و حضرت امام صادق علیه السلام و هفته وحدت بود.

این مراسم را از دریچه دوربین باهم نگاه کنیم…

عکاس:  حاج نبی الله بابااحمدی

پایگاه اطلاع رسانی هیأت رزمندگان اسلام

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *