دوست نبودن با خدا، یکی از بیماری های درونی دردناک است /مراسم احیاء21ماه مبارک رمضان+تصویر

خانه / استان ها / دوست نبودن با خدا، یکی از بیماری های درونی دردناک است /مراسم احیاء21ماه مبارک رمضان+تصویر

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام، دوست نبودن با خدا را یکی از بیماریهای درونی دردناک دانست و شب قدر را بهترین فرصت برای ابراز دوستی با خدا عنوان کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی هیأت رزمندگان اسلام استان چهارمحال و بختیاری؛حجت الاسلام کریم سرافراز، در جمع شب زنده داران احیای بیست و یکم ماه مبارک رمضان در مصلای بزرگ امام خمینی(ره)، با اشاره به آیه شریفه 88 سوره شعراء، گفت:‌قیامت روزی است که نه مال فایده می دهد، نه فرزندان؛ مگر اینکه انسان خداوند را با قلب سلیم ملاقات کند.

روحانی وعضو هیأت رزمندگان اسلام استان، افزود: در ذیل آیه شریفه در تفسیر آمده است که از حضرت امام صادق علیه السلام، سؤال شد که یابن رسول الله(ص)، قلب سلیم چیست؟‌ و آن حضرت فرمودند:‌قلب سلیم ، قلبی است که قیامت خدا را ملاقات کند و هیچ کس و هیچ محبتی به غیر از محبت خداوند در آن نباشد. قلبی است که در آن محبت خدا و اولیاء خدا باشد.

این کارشناس مسایل مذهبی، تصریح کرد: در احادیث قدسی وارد است، خداوند به حضرت داود علیه السلام فرمود:” فَرِغ لی بیتاً واسکُن فیه”، خانه ای را برای من خالی کن، تا من در آن خانه بنشینم. حضرت داود علیه السلام عرض کرد: ” یاربِ مقامُکَ اجل”،‌خدایا مقام تو بالاتر از این است که در خانه ای بنشینی. چه خانه ای برای تو خالی کنم؟

معاون تشکلهای مردمی ستاداحیاء امربه معروف ونهی ازمنکر استان،ادامه داد:‌خطاب آمد:”‌یا داود،‌فرغ لی قلبک”،‌یعنی خانه دلت را برای من خالی کن.

حجت الاسلام سرافراز، دل را حرم خدا دانست و گفت: غیر خدا را در حرم دوست نباید راه دهیم. در روایتی دیگر آمده است که داود نبی علیه السلام به خدا عرض کرده، خدایا هر پادشاه و حاکم و سلطانی، خزانه ای دارد. خدایا خزانه تو کجاست؟ که خطاب آمد: ” خزانه من از عرش عظیم تر است و از کرسی وسیع تر می باشد و از بهشت معطرتر. از ملکوت هستی زینتش بیشتر و فزونتر. زمین خزانه معرفت، آسمانه خزانه ایمان، ابرها، خزانه عقل است و خورشید خزانه شوق، ماه خزانه محبت و باران خزانه رحمت من است و میوه و ثمره خزانه من، طاعت و بندگی است.

روحانی وعضو هیأت رزمندگان اسلام استان، ادامه داد: چهار در برای این خزانه خداوند ذکر شده که عبارتند از: علم، حلم، صبر و رضا؛ که حضرت داود علیه السلام آشفته شد و عرض کرد: خدایا این چه خزانه ای است با این عظمت که تا حالا نشینده بودم؟. سه مرتبه خطاب آمد:‌خزانه من دل بنده مؤمن است. دل بنده مؤمن است. دل بنده مؤمن است.(الا وهی القلب و هی القلب و هی القلب).

معاون تشکل های مردمی ستاد احیای امربه معروف و نهی از منکر استان چهارمحال و بختیاری، در ادامه به اهمیت محبت به خدا و اولیای الهی اشاره کرد و گفت: در شب قدر باید از خدا بخواهیم که محبت خودش را در دل ما قرار دهد تا جای غیر نباشد.

حجت الاسلام سرافراز، تصریح کرد: یکی از بیماری های درونی و دردناک ما، دوست نبودن با خداست و فاصله گرفتن از خدا می باشد..

وی، یادآوری نعمات الهی را را یکی از راههای جذب به خدا دانست و گفت: انبیاء الهی همه مأمور بودند که از همین راه وارد شوند و بندگان را به سوی خدا جذب کنند.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام، افزود: اگر بندگان خداوند، خدا را در متن نعمات ببینند، دچار غفلت از منعم نمی شوند و مشکل عمده ما اینجاست که نعمت های خدا را در راه او مصرف نمی کنیم.

حجت الاسلام سرافراز، به قرب الهی اشاره کرد و ادامه داد: خدا به ما نزدیک تر از خودماست؛ و این مائیم که از خدا دور هستیم. و در شب قدر باید به خدا بگوئیم که خدایا این دوری را از ما بردار تا خودمان را نزدیک به تو ببینیم.

روحانی وعضو هیأت رزمندگان اسلام استان، قرب به خدا را عامل بازدارندگی از گناهان دانست و تصریح کرد: نزدیکی به خدا، باعث آرامش روحی و آرامش دل انسان می شود؛ چون خدا را همراه خودمان می بینیم.( الا بذکرالله تطمئن القلوب).

این کارشناس مسایل مذهبی با اشاره به اهمیت و حساسیت شب قدر، گفت: قرآن فرموده،‌شب قدر شب مبارکی است و با شبهای دیگر فرق دارد؛ خداوند بنا دارد در زمان محدود عمر ما، فرصت بی نهایت را بدهد. 50-60 سال شب قدر که هرکدام از شبهای قدر بیش از هشتاد سال کشش دارند، نعمتی از سوی خدا برای بندگان است.

حجت الاسلام سرافراز، افزود: شب قدر، ظرف نزول قرآن است و امام عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف در این شب، بار عام داده؛ یعنی تمام کائنات دور آن حضرت که قطب عالم امکان است، می چرخند.

وی، ادامه داد: در شب قدر، همه امتیازات ظاهری افراد لغو می شوند و با گردهم آمدن در مساجد، مصلاها، اماکن مذهبی و بقاع متبرکه، یک رنگ و یک صدا خدا را صدا می زنند و این از امتیازات شب قدر است.

تلاوت آیاتی از قرآن کریم، دعای پرفیض جوشن کبیر، سخنرانی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهرکرد، ذکر روضه و نوحه در سوگ شهادت مولای متقیان و مراسم قرآن به سر از دیگر برنامه های احیای شب بیست و یکم ماه مبارک رمضان در مصلای بزرگ امام خمینی(ره) شهرکرد، بود.

این مراسم به همت هیأت محبان المهدی (عج) رزمندگان اسلام شهرکرد برگزار و بصورت زنده از سیما وصدای شبکه جهانبین بخش شد.

قدر-10

قدر-11

قدر-20

قدر-8

قدر-9

قدر-18

قدر-12

قدر-6

قدر-7

قدر-4

قدر-3

قدر-5

قدر-21

قدر-16

قدر-1

قدر-19

قدر-14

قدر-13

انتهای خبر/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *