دولت به حوزه و قم بدهکار است

خانه / مطالب و رویدادها / دولت به حوزه و قم بدهکار است

شایسته است در ساخت و طراحی این پروژه به مسائل فرهنگی نیز توجه شود و تنها مسائل تجاری مدنظر نباشد

حضرت آیت الله مکارم شیرازی، از مراجع تقليد قم در دیدار رییس شورای اسلامی شهر قم، با تاکید بر این که در قم باید تحولی ایجاد شود، فرمود: قم شهری با موقعیت و جایگاه ممتاز و برجسته در کشور است و نباید این شهر را با دیگر شهرها و استان ها مقایسه کرد.

ایشان با بیان این که قم با تمام جهان اسلام و تشیع ارتباط دارد و مرکز روحانیت و خاستگاه انقلاب اسلامی به شمار می آید و باید متناسب با این جایگاه و موقعیت ساخته شود، فرمود: افزون بر داخل کشور، ماورای مرزهای جغرافیایی نیز نگاه شان به قم است، بزرگ ترین حوزه علمیه جهان اسلام در این شهر وجود دارد.

ایشان افزود: وجود بارگاه منور کریمه اهل بیت(علیهم السلام)، مسجد مقدس جمکران و مراکز علمی و فرهنگی متعدد به قم موقعیت ویژه ای بخشیده است؛ از این رو به قم باید با دید ویژه نگریسته شود و ما بارها اعلام کرده ایم که دولت و مسؤولان به قم بدهکارند.

معظّم له افزود: حوزه های علمیه و مراجع با هزینه خود نیازهای نظام را در عرصه های مختلف تامین می کنند؛ بنابراین دولت و مسؤولان به حوزه های علمیه و قم بدهکارند.

ایشان با اشاره به تعدّد و کثرت مراکز علمی و فرهنگی در شهر قم، خواستار توجه ویژه شهرداری به این مراکز شد و فرمود: شهرداری نباید با نگاه تجاری به این مراکز نگاه کند.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی با تأکید بر این که دولت باید به شهرداری قم کمک کند، تصریح کرد: متاسفانه در شرایط کنونی به لحاظ مالی دولت با محدودیت هایی مواجه است؛ امیدواریم با رفع این مشکل دولت در این زمینه مساعدت کند.

ایشان در ادامه سخنان خود بر لزوم اطلاع رسانی و فرهنگ سازی کافی در اجرای پروژه های مختلف شهری تأکید کرد تا شهرداری و شورای شهر از مساعدت و همراهی مردم نیز بهره مند شوند.

معظّم له با تأکید بر این که در اجرای پروژه های شهری باید به هزینه های مالی، کارایی و نیاز شهر و مردم توجه شود، خواستار برنامه ریزی مناسب مسؤولان شهری در این راستا شدند.

ایشان با اشاره به اجرای پروژه بزرگ بلوار پیامبر اعظم(صلی الله علیه و آله) تأکید کرد: شایسته است در ساخت و طراحی این پروژه به مسائل فرهنگی نیز توجه شود و تنها مسائل تجاری مدنظر نباشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *