دومین تجمع بانوان انقلابی یزدی برگزار شد

خانه / پیروان عترت / اخبار پیروان عترت / دومین تجمع بانوان انقلابی یزدی برگزار شد

دومین تجمع بانوان انقلابی یزدی برگزار شد.

دومین تجمع بانوان انقلابی یزد با حضور جمعی از بانوان بسیجی یزدی و با همکاری بسیج جامعه زنان سپاه الغدیر یزد و هیئت پیروان عترت در پارک هفتم تیر برگزار شد.

به گزارش خبرنگار هیأت پیروان عترت یزد؛ «طاهره حصیب» روانشناس و مشاور خانواده پیش از ظهر امروز در دومین تجمع بانوان انقلابی یزد که به مناسبت هفته عفاف و حجاب برگزار شد، خاطرنشان کرد: حجاب یک پوشش ظاهری است که به جسم ما امنیت می‌دهد، درحالی‌که عفاف یک بازدارنده و مانع روانی است.

وی ادامه داد: هستند افرادی که تنها به یکی از دو مقوله عفاف و حجاب پایبند هستند، اما نمی‌توان گفت که داشتن تنها یکی از آن‌ها برای انسان کفایت می‌کند، چراکه عفاف و حجاب هر دو همپوشانی دارند.

حصیب تصریح کرد: دو تفاوت عمده حجاب یکی این است که در رعایت حجاب سن موردتوجه است؛ مثلاً برای دختران از 9 سالگی رعایت حجاب الزامی بوده درحالی‌که برای رعایت عفاف سن مطرح نیست و تفاوت دیگر آنکه حجاب درزمینهٔ پوشش مطرح می‌شود؛ اینکه حد لازم برای داشتن حجاب چیست اما برای رعایت عفاف حد خاصی مطرح نشده است.

این روانشناس یزدی گفت: وقتی صحبت از عفاف و حجاب می‌شود منظور تنها پوشش کافی نیست، بلکه صحبت از پوشش مناسب جسم و عفت ورزی در گفتار، رفتار و کردار است.

وی اذعان کرد: در همه جای دنیا تعهد به همسر به‌عنوان یک اصل مطرح است؛ دشمن از طریق باورهای نادرستی که در افراد ایجاد می‌کند، سعی دارد تا عفت را از آن‌ها بگیرد؛ لازم است زنان و مردان جامعه با عفت ورزی خانواده خود را آسیب‌های مختلف دور نگه‌دارند.

حصیب خاطرنشان کرد: «زن» روح معنوی زندگی است، اگر وی درزمینهٔ خانواده‌داری مسامحه کرده و ساده از کنار مسائل مهم تربیتی بگذرد، خانواده به‌سوی انحطاط پیش خواهد رفت.

وی با تأکید بر اینکه مادران امروز باید علاوه بر پرداختن به حجاب فرزندان، عفاف را در آن‌ها تقویت کنند، اذعان کرد: اگر فرزندان ما در بزرگ‌سالی دچار آسیب می‌شوند، ناشی از اثرات سهل‌انگاری والدین نسبت به تربیت فرزند در کودکی است.

این مشاور خانواده تصریح کرد: مادری فرزند عفیف تربیت می‌کند که در کنار اینکه خود عفت می‌ورزد، نسبت به مرزهایی که لازم است فرزند رعایت کند با او صحبت کرده و وی را با شیوه صحیح در این زمینه آگاه کند.

وی با تأکید بر اینکه باید در تربیت فرزند حساسیت به خرج داده و نسبت به ارتباطات وی با دیگران دقت داشته باشیم، گفت: اگر بخواهیم درنهایت فرزندی عفیف را به جامعه تحویل بدهیم باید از بدو تولد عفت را در مراحل مختلف تربیت فرزندانمان مدنظر قرار دهیم. با نهادینه شدن عفاف در فرزندانمان می‌توانیم برای آن‌ها معیارهای کنترلی تعریف کنیم.

این روانشناس یزدی با اشاره به اینکه بر اساس آیات و روایات عفت در زمینه‌های مختلف رفتار، گفتار و کردار تعریف‌شده است، تصریح کرد: اگر والدین خود در گفتار، رفتار و کردار خود عفت بورزند بخش بزرگی از عفاف را در فرزند خود نهادینه کرده‌اند.

حصیب خاطرنشان کرد: با توشه عفاف است که جوانان و نوجوانان می‌توانند در مواجهه با اعمال و رفتار خلاف و ناشایست خود را کنترل کنند؛ در صورتی فرزندان می‌توانند هنگام روبرو شدن با مطالب و محتوای بیمارگونه و ناسالم از آسیب‌های آن در امان باشند که عفیف باشند.

این روانشناس و مشاور خانواده تأکید کرد: با رعایت عفاف و حجاب آثار و برکاتی ازجمله بالا رفتن ارزش و احترام زن، آرامش روانی، پایبندی به خانواده و استحکام اجتماع به بار می‌نشیند.

پایگاه اطلاع رسانی هیأت رزمندگان اسلام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *