برگزاری دومین همایش مدیران هیأتهای مذهبی و پیرغلامان حسینی در شهرستان اراک

خانه / استان ها / برگزاری دومین همایش مدیران هیأتهای مذهبی و پیرغلامان حسینی در شهرستان اراک

دومین همایش مدیران هیأتهای مذهبی و پیر غلامان حسینی عصر روز سه شنبه 29/7/93 در آستانه ماه محرم در حسینیه سپاه روح الله استان مرکزی برگزار شد.

دوّمین همایش مدیران هیأتهای مذهبی و پیر غلامان حسینی عصر روز سه شنبه 29/7/93 در آستانه ماه محرم در حسینیه سپاه روح الله استان مرکزی برگزار شد.

حجة الاسلام و المسلمین محمّد عباسی – مدرس حوزه و دانشگاه – در این همایش با اشاره به اینکه عزاداری ماه محرم در حفظ جامعه شیعه نقش بی بدیلی دارد اظهار کرد : گسترش اهداف نهضت امام حسین علیه السّلام و قیام عاشورا تا ابد در دلها ماندگار بوده و مسلمانان باید این پرجم عزّت و این بیرق را تا ابد زنده نگه دارند.

وی افزود : روحانیون و مسلمانان باید در تبیین واقعه عاشورا و انتقال آن به نسلهای دیگر تلاش کنند و این واقعه مهم تاریخی را در جامعه نهادینه کنند.

حجة الاسلام و المسلمین عباسی با اشاره به اینکه این ماه بسیار مورد تأکید مسلمانان و ائمه علیهم السّلام بوده گفت : ماه محرم به ویژه دهه اوّل این ماه آدابی دارد که باید به طور صحیح در بین نسل جوان تبیین شود.

 سردار حاج محسن کریمی – مسئول هیأت امناأ هیأت رزمندگان اسلام استان مرکزی – گفت : دانش افزائی از کارکردهای هیأت عزاداری بوده و تقیّد به مسائل دینی مهمترین ثمره مجالس عزاداری محرم است جرا که هدف عزاداریها ترویج فرهنگ عاشورائی می باشد.

سردار حاج محسن کریمی با اشاره به اینکه پیامبر صلّی الله علیه و آله و سلّم برای هدایت جامعه دو جیز گرانبها را در بین افراد به جا گذاشته اظهار کرد : یکی قرآن و دیگری عترت بوده که علماء و روحانیون در بهره برداری از قرآن و تبیین آن کتاب آسمانی نقش بسیار خطیری دارند.

وی افزود : در کنار قرآن و این قدرت الهی مسأله ولایت نیز مطرح بوده که جامعه اگر در راستای ولایتمداری و حفظ آرمانهای نظام حرکت کنند به رشد و تعالی می رسد و برای بهره بردن از این رحمت واسعه ، علمای دین باید جامعه را راهنمائی کنند.

هوشنگ رضائی خواه – مدیر شورای هیأتهای مذهبی شهرستان اراک – گفت : هیأتهای مذهبی باید به دور از انحرافات برگزار شوند و سبکهای مداحی نیز باید بر اساس اصول دینی اصلاح شوند.

هوشنگ رضائی خواه با اشاره به اینکه سبکهای مداحی باید مطابق با منابع قرآنی و اسلامی باشد اظهار کرد : عزاداری برای امام حسین علیه السّلام و برپائی این مراسم در ترویج تعالیم اسلامی و نهادینه کردن فرهنگ عاشورا در جامعه بسیار تأثیر گذار است .

وی افزود : واقع کربلا بر مبنای مبارزه با ظلم و فساد و نیز در راستای آگاهی بخشی به مردم بوده که با گذشت زمان در جامعه تعمیق یابد و با برپائی این عزاداریها می توان راه را به توطئه های دشمن بست .

مراسم با اقامه نماز جماعت مغرب و عشاء و صرف شام به پایان رسید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *