دکتر سعد الله زارعی تبیین کرد

خانه / مطالب و رویدادها / ستاد مرکزی / دکتر سعد الله زارعی تبیین کرد

عملیات امریکا هم در پایگاه هوایی الشعیرات برای جبران روانی و تبلیغاتی شکست های متعدد تروریست ها در سوریه و با فشار ترکیه و سعودی ها بود ولی به لحاظ نظامی موفقیت خاصی برای آنها محسوب نمی شود

دکتر سعد الله زارعی در بیست و سومین همایش سراسری مدیران هیأت رزمندگان اسلام که در مجتمع امامت مشهد مقدس برگزار شد به تبیین و تحلیل مسائل نظامی منطقه از جمله مدیریت و هدایت گروه های تکفیری در سوریه و عراق پرداختند و اشاره کردند:

از حدود دو سال گذشته عملا مسأله کنار زدن بشار اسد تقریبا از برد فعالیت های سیاسی خارج شد اگر چه هنوز در تبلیغات این مسأله باقی مانده خصوصا بعد از عملیات نصر که شهر حساس حلب آزاد شد و بیش از 10 هزار نفر تروریست کشته شدند و بیش از آن مجروح شدند . و مشخص شد که محوریت در سوریه با کدام نیرو است . اینجا حساس ترین نقطه عملیاتی دشمن بود که به دست مقاومت افتاد .از لحاظ نظامی اقتضا این بود که به جای حلب نیروهای مقاومت دنبال پیروزی های کوچک تر باشند ولی با شجاعت این عملیات در مدت کوتاهی به ثمر رسید و پیروزی بسیار بزرگ و حساسی برای نیروهای مقاومت رقم خورد که بازتاب وسیعی در دنیا داشت.

این استاد دانشگاه افزود:عملیات امریکا هم در پایگاه هوایی الشعیرات برای جبران روانی و تبلیغاتی شکست های متعدد تروریست ها در سوریه و با فشار ترکیه و سعودی ها بود ولی به لحاظ نظامی موفقیت خاصی برای آنها محسوب نمی شود .برای روسیه حمله به داعش اهمیت و اولویت دارد در حالی که برای جبهه مقاومت شکست جبهه النصره مهم تر است اما ما توانسته ایم تا حدودی روسیه را همراه کنیم . غیر از مناطق بیابانی دست کم 60 درصد مناطق فعال دست دولت سوریه است و 40 درصد دست ترکیه و تروریست ها. تا حد زیادی سوریه از خطر تجزیه و از خطر سقوط بشاراسد خارج شده است .در عراق غیر از بخشی از منطقه شرقی موصل بقیه مناطق آن از تروریست ها پاکسازی شده است .

همچنین ایشان اشاره کردند:در حال حاضر امریکایی ها سعی دارند نیروهای خود را در عراق متمرکز کنند و افزایش دهند که این کار مورد حمایت برخی از مسئولان عراقی نیز هست و لذا نفوذ در عراق امریکا خطری است که ما باید به دقت آن را رصد کرده و مراقبت کنیم.در یمن وضع انصار الله خوب است و می توان گفت حالت ثباتی که در یمن وجود دارد در واقع پیروزی بزرگی برای انصار الله است در مقابل سعودی ها و حامیان آنها . تمام اهداف سعودی ها در یمن برای بازگرداندن منصور هادی و یا تصرف مناطقی مثل صنعا و تعز با ناکامی مواجه شده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *