دیدار اعضای ستاد بازسازی غدیرخم با آیت‌الله‌ نوری همدانی

دیدار اعضای ستاد بازسازی غدیرخم با آیت‌الله‌ نوری همدانی

خانه / پیشنهاد ویژه / دیدار اعضای ستاد بازسازی غدیرخم با آیت‌الله‌ نوری همدانی

واقعه غدیرخم باید مانند حادثه عاشورا در متن زندگی مردم وارد شود

دیدار اعضای ستاد بازسازی غدیرخم با  آیت‌الله‌ نوری همدانی

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دفتر حضرت آیت‌الله‌ نوری همدانی دامت بركاته در دیدار ستاد بازسازی غدیر خم که در دفتر این مرجع تقلید برگزار شد گفتند: واقعه غدیرخم مانند حادثه عاشورا باید در متن زندگی مردم وارد شود.

ایشان با اشاره به اهمیت مسئله غدیر خم افزودند: کار بازسازی غدیرخم امری مثبت و اثرگذاری بوده چرا که صدور و ترویج جریان غدیر خم امری بسیار حیاتی و مهم است

مرجع تقلید شیعیان گفتند: باید با برنامه‌ریزی‌های دقیق واقعه غدیرخم نیز مانند حادثه عاشورا در متن زندگی مردم قرارگرفته و به‌صورت مستمر تکرار و ترویج شود، در مورد واقعه غدیرخم متأسفانه تاکنون فعالیت‌های چشمگیری صورت نگرفته است.

حضرت آیت‌الله‌نوری همدانی عنوان کردند: اهمیت جریان غدیر در حدی بوده که خداوند کرامت انسان‌ها را در قرار دادن امامی برای آن‌ها قرار داده و انتخاب امام و رهبر را نیز خداوند بر عهده مردم قرار نداده و این امری بوده که خداوند متعال آن را انجام می‌دهد همان‌گونه که پیامبران نیز انحصاراً توسط خداوند متعال انجام می‌شود.

ایشان با اشاره به آیه شریفه ولایت خاطرنشان کردند: دین اسلام زمانی به حد کمال رسید و نعمت‌ها بر انسان‌ها تمام می‌شود که خداوند امام علی علیه السلام را به‌عنوان رهبر و امام جامعه انتخاب می‌کند.

مرجع تقلید شیعیان تأکید کردند: انتظاری که از بنیاد بین‌المللی غدیر می‌رود این بوده که واقعه غدیر خم را نیز مانند حادثه عاشورا وارد متن زندگی مردم کند.

دیدار اعضای ستاد بازسازی غدیرخم با آیت‌الله‌ نوری همدانی

حضرت آیت‌الله‌ نوری همدانی با تأکید بر برخی مضامین والای کتاب شریف نهج‌البلاغه ادامه دادند: بعد از قرآن کریم هیچ کتابی به ارزشمندی و گران‌قدری نهج‌البلاغه وجود ندارد، جامعه شیعی باید مضامین این کتاب شریف را به‌درستی فراگرفته و بر مبنای رویکردهای آن جهت‌گیری‌های مختلف در موضوعات مختلف را تنظیم و اجرا کند.

ایشان با اشاره به سخنی از امام علی ابراز کردند: مسئولان باید سطح زندگی خود را در حد زندگی فقرا پایین آورده و مانند آن‌ها از امکانات و امتیازهای اجتماعی استفاده کنند تا فقر و تنگدستی در سینه فقرا سنگینی نکرده و آن‌ها را ناامید و دلسرد نکند.

استاد برجسته حوزه علمیه ادامه دادند: مسئولانی می‌توانند به داد مردم برسند که طعم فقر را چشیده باشند وگرنه مسئولان پشت‌میزنشین و اشرافیت خواه نمی‌توانند به حقیقت زندگی انسان‌های فقیر پی ببرند.

پایگاه اطلاع رسانی هیات رزمندگان اسلام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *