دیدار جمعی ازمداحان و شاعران با امام جمعه شهرکرد+ تصویر

خانه / پیروان عترت / احکام بانوان(پیروان عترت) / دیدار جمعی ازمداحان و شاعران با امام جمعه شهرکرد+ تصویر

امام جمعه شهرکرد همزمان با سالروز ولادت با سعادت حضرت امام حسن مجتبی علیه السلام در جمع ستایشگران، شعرای آیینی، پیروان عترت و مدیران هیئات رزمندگان اسلام گفت: میدان باید قَدَر و قوی باشد، حرف اول را بزند.

میدان باید قَدَر و قوی باشد، حرف اول را بزند

امام جمعه شهرکرد همزمان با سالروز ولادت با سعادت حضرت امام حسن مجتبی علیه السلام در جمع ستایشگران، شعرای آیینی، پیروان عترت و مدیران هیئات رزمندگان اسلام گفت: میدان باید قَدَر و قوی باشد، حرف اول را بزند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی هیأت رزمندگان اسلام استان چهارمحال و بختیاری؛  همزمان با ایام ولادت با سعادت سبط اکبر حضرت امام حسن مجتبی علیه السلام جمعی ازستایشگران، شعرای آیینی، پیروان عترت و مدیران هیئات رزمندگان اسلام بانماینده ولی فقیه و امام جمعه شهرکرد دیدار و به اجرای مداحی و قرائت اشعار خود پرداختند.

 دراین دیدار حجت الاسلام و المسلمین محمد علی نکونام با تبریک فرخنده میلاد با سعادت حضرت امام حسن مجتبی علیه السلام و آرزوی قبولی طاعات و عبادات در ماه نزول قرآن اظهارکرد: گاهی جهال با جهالتشان بصیرت به جامعه می بخشند.

نماینده ولی فقیه در استان گفت:تبریک و تهنیت عرض می کنم محضر نورانی شما خوبان، شعرا، مادحین، ستایشگران حضرات آل الله که بالنده اید و افتخارآفرین الحمدلله و سر این سفره مملو از نورانیت و نعمت نشسته اید، جلسه، جلسه فیض بود، از آغاز جلسه تا الان من داشتم محاسبه می کردم لحظه لحظه آدم فیض پروردگار را می بیند چون مدح این خانواده، سراسر رحمت الهی را، فیض پروردگار را، پاداش الهی را نازل می کند و جالب این است که باید بگوییم فیض در فیض، یعنی در ماه مبارک رمضانیم ، این ماه مبارک لحظه لحظه اش فیض است، برکت است، نفس نفس انسان تسبیح پروردگار و پاداش الهی است، با زبان روزه در ماه مبارک رمضان حالا شما این را درآمیخته می کنید با این اشعار زیبا، با این مداحی های خوب، با این سرایش های عالی و این جلوه های نورانی را برملا می کنید، چقدر خداوند تبارک و تعالی پاداش عطا می کند، خدا می داند، لذا هر مقدار که در این جمع نشسته اید، مطمئن باشید برای خودتان بهشت آفریده اید، درجات بالای بهشتی، نعمت های فراوان بهشتی، هنیئا لکم، گوارایتان باد، ان‌شاءالله این ها را حفظ کنید.

امام جمعه شهرکرد ادامه داد: این را فراوان شنیده اید،حضرت داشتند ثواب تسبیح را بیان می کردند، فرمودند هر کس یک سبحان الله بگوید یک درخت برای او در بهشت غرس می شود، آن فرد گفت یا رسول الله پس من الان فراوان درخت در بهشت دارم، حضرت فرمودند بله، به شرط آنکه آن درخت ها را نسوزانده باشی، آتشی به جان این درخت هایت نینداخته باشی، گناهان و معاصی و بدی ها آتش بر جان این فیوضات است، این ها را حفظ کنید.

حجت الاسلام و المسلمین نکونام با اشاره به حدیثی از سبط اکبر گفت: حضرت مجتبی سلام الله علیه چهار نکته ناب و درس زیبا بیان می کنند و به ما می آموزند که مرحوم مجلسی در بهار این حدیث را نقل می کند، حضرت فرمودند: یک « یَا ابْنَ آدْم! عَفِّ عَنِ مَحارِمِ اللّهِ تَکُنْ عابِداً » چشم از حرام خدا ببند، عفت پیشه کن، پاک باش تا عابد باشی، عابد بودن تنها به نماز نیست، عابد بودن به رکوع و سجود نیست، عابد بودن به پاکی و پاکدامنی است و پاکی ها را گسترش دادن است و دو « وَ ارْضِ بِما قَسَّمَ اللّهُ سُبْحانَهُ لَکَ تَکُنْ غَنِیّاً » می خواهی یک آدم بی نیاز باشی، می خواهی غنی زندگی کنی، راضی باش به آنچه خدا قسمتت کرده و مقدرت کرده، غنی خواهی بود، آن کسی نمی تواند غنی باشد در این عالم و محتاج که به رضای خدا راضی نباشد، این احادیث شرح مفصل دارد من دارم فقط ترجمه می کنم، سه « أحْسِنْ جَوارَ مَنْ جاوَرَکَ » آن کسی که همجوار توست، به آن نیکی کن، در خانه، در اداره، در محل کسب، در مزرعه و همه جا همجوار داری، این همجواران را احسان کنی تا مسلمان باشی، شرط مسلمانی حُسن همجواری است و چهار « صَاحِبِ النَّاسَ بِمِثْلِ مَا تُحِبُّ أَنْ یُصَاحِبُوکَ » با مردم آنگونه رفتار کن که دوست داری با تو رفتار کنند، « تَکُنْ عَدْلً » تا عادل باشی، شرط عدالت این است آنگونه باشی با مردم که دوست داری با تو باشند.

نماینده ولی فقیه در استان افزود: الحمدلله شما اهل ذوق هستید، همین زیبایی ها را به شعر درمی آورید، در قابل الفاظ زیبای هنری خودتان به مردم عرضه می کنید، همین کاری که الان اینجا انجام شد، حدیث کساء و سوره مبارکه قدر، چقدر زیبا این ها به زبان های مختلف عرضه بشود، این ها ترویج فرهنگ است، این گسترش فرهنگ دینی است، ما به این ها نیاز داریم، ما باید ارزش هایمان را ترویج کنیم و به گوش همه برسانیم، با زبان های مختلف، یکی از زبان هایش همین است، زبان شعر است، منتهی بکوشید هرچه زیباتر، شعری که ماندگار بشود در اذهان مردم، ضرب المثل بشود و دیگر از یاد مردم نرود، خیلی از اشعار الان ضرب المثل است و در اذهان جامعه مانده است، بکوشیم به بهترین وجه البته هرچه که توان دارید ولی هرچه عالی تر، هرچه بهتر این زیبایی ها را برای جامعه تبیین کنیم، این ها زیبایی هایی است که ما در کلام این بزرگواران که نور است «کلامکم نور» نوری است که همه چیز درون آن هست، نور سیاست، نور عدالت، نور پاکی ها و فضائل، نور اقتصاد، نور رعیت پروری، نور امامت و بهترین امامت برای جامعه بودن در کلام این بزرگواران همه چیز است، این انوار را هرچه می توانیم برای جامعه ترسیم کنیم.

امام جمعه شهرکرد به صلح امام مجتبی علیه السلام اشاره و اظهار کرد: از صلح امام مجتبی سلام الله علیه خیلی ها دارند سوء استفاده می کنند، این باید ترسیم بشود، صلح امام مجتبی اضافه بر آن که اینجا گفته شد، قیام کربلا را به ارمغان آورد، اصل صلح باید تبیین بشود، صلح امام مجتبی صلح بود یا تحمیل بود؟ آیا امام مجتبی اصلا شیوه اش صلح بود یا شیوه اش جهاد بود؟ شیوه اش جهاد بود، برای همین هم لشکر تدارک دید، لشکر فراهم کرد، فراخوان داد، نیرو تدارک دید، عِده و عُده فراهم کرد اما چه شد که صلح کرد؟ همین تحمیل ها، همین تحجرها، همین بی بصیرت ها، همین دلبسته های به دنیا، علقه های دنیوی، چهار روز بیشتر بمانند، چهار روز بیشتر بقا داشته باشند، پول بیشتری جمع کنند، چهار روز بیشتر زندگی کنند، کسی که ملاک برایش زندگی باشد، دنبال آن است که وسیله زندگی را فراهم کند، اگرچه چیزی را بر امام مجتبی تحمیل بکند، آنقدر این تحمیل سخت بود که حتی به خیمه امام مجتبی حمله کردند،البته بعد هم یک عده ای باز متحجر و بی بصیرت همین عهدنامه و صلح حکیمانه را زیر سوال بردند و آمدند به امام مجتبی اعتراض کردند، نه آن، نه این، هر دو تحمیل است، هر دو جهالت و بی بصیرتی در جامعه است، انسان متعرض امام مسلمین بشود و بر امام مسلمین تحمیل کند و بعد هم زیر سوال ببرد.

نماینده ولی فقیه در استان ادامه داد: این ها درس است، همین طور راحت بنشینند بگویند امام مجتبی صلاح به ارمغان آورد، امام صلح است، بله ولی تحمیل شد، این را نمی گویند و کم می گویند، آن هایی که می خواهند از این نمد برای خودشان کلاهی درست کنند به این اشاره نمی کنند، همه می گویند صلح، حالا بعد از صلح هم چه شد، آیا این صلح چه ارمغانی برای اسلام آورد؟ اینکه به کربلا انجامید، آن تدبیر امام مجتبی بود، آن حسابش جداست اما آیا آن هایی که آمدند طرف صلح نامه شدند، واقعا به صلحشان پایبند بودند، به تعهدشان عمل کردند، این ها صلح نامه را زیر پا گذاشتند، عین همین امروزی ها قرارداد را بستند زیرپا گذاشتند، عین آمریکای امروز راحت همه چیز را زیر پا گذاشت، اروپای امروز همه قراردادهای خودشان را زیرپا گذاشتند، این ها نیستند کسانی که بشود به آن ها دل بست، ببینید شرایط برای جهان اسلام صلح است اما صلح با چه کسی؟ این ها باید تبیین شود.

حجت الاسلام و المسلمین نکونام افزود: صلح است، تعامل است اما تعامل با چه کسی؟ با کسی که با تو کاری ندارد، با کسی که تو را به رسمیت می شناسد، با آن کسی که فرهنگ تو را احترام می کند ولی آن که با تو جنگ می کند، با آن صلح کنی، آن که برای تو شمشیر می کشد، تو بروی دلش را به دست بیاوری؟ در برابر شمشیر، شمشیر است، این ها گم می شود، این حقایق در تصمیم گیری ها و تحلیل ها گاهی یک جور دیگر می شود.

امام جمعه شهرکرد گفت: در صلح نامه امام مجتبی سلام الله علیه یک دنیا درس است که باید برای جامعه تبیین کرد، امروزی ها هم می گویند و سوء استفاده هم می کنند و یک عده ای را هم ممکن است وقتی بصیرت وجود نداشته باشد تحت تاثیر همین ظواهر قرار بدهند، بعد هم حالا دیپلماسی و بعد هم مسئله مقابله میدان و دیپلماسی، بعد هم زیرسوال بردن میدان و بعد هم دیپلماسی را برتر بر میدان دانستن و بعد هم عدم دخالت میدان در دیپلماسی و دیپلماسی کار خودش را بکند جلو برود، هر بلایی دلش می خواهد سر جامعه در بیاورد، هرچه می خواهد مذاکره، هرچه می خواهد امتیاز، هرچه می خواهد تحقیر کردن و عزت جامعه را مخدوش کردن و میدان هم دخالت نکردن.

نماینده ولی فقیه در استان ادامه داد: این ها چیزهایی است که باید امروز همین جا خدا را شکر بکنیم که گاهی جهال با جهالتشان بصیرت به جامعه می بخشند، این ها با این کارشان در این مقطع جهالت به خرج دادند، حالا چه دستی در کار بوده نمی دانیم ولی حتما جهال بودند آن هایی که این را لو دادند، این را آوردند در مرئی و منظر قرار دادند، این مصاحبه و این مسئله را افشا کردند، هرکه بوده در اوج جهل بوده، همانی که « الحمد لله الذی جعل اعدائنا من الحمقاء »حماقتشان باعث بصیرت جامعه می شود.

افزود: امروز این فضا دارد برای جامعه باز می شود، این ها شکافته بشود، نقش میدان کجا باید باشد؟ در چه جاهایی و چقدر نقش اول، نقش چگونه؟ قدرت بخشی و قوت بخشی به کشور « وَأَعِدّوا لَهُم مَا استَطَعتُم مِن قُوَّهٍ وَمِن رِباطِ الخَیلِ »  خداوند متعال قوت جامعه را در سایه همین میدان می بیند، میدان را قوی کنید، میدان قوی داشته باشید « وَمِن رِباطِ الخَیلِ تُرهِبونَ بِهِ عَدُوَّ اللَّهِ » این ها میدان است، میدان باید قَدَر و قوی باشد، حرف اول را بزند، در سایه حرف اول میدان دشمن به خودش اجازه نمی دهد از دیپلماسی سوء استفاده کند و امتیاز بگیرد و امتیاز خواهی کند.

امام جمعه شهرکرد گفت: تریبون دارها، شعرا، مداح ها، مادحین، همه و همه، رسانه ها، نشریات، فضاهای مجازی، این ها را برای جامعه، برای دیگران باز کنند و این حقایق را، این واقعیات اسلام را، حقیقت صلح امام مجتبی سلام الله علیها را و حقیقت این نوع معاهده هایی که صورت گرفته و چهره خبیث دشمن را در همه عرصه ها نمایان کرده تبیین کنند. دیدم جفاست اگر امروز، روز میلاد امام مجتبی این مقدار حق این امام بزرگوار ادا نشده نباشد و این جفایی که دارد صورت می گیرد به آن حضرت تبیین نشده باشد، همه موظفیم ادا کنیم حق این بزرگواران را، حق این امام مظلوم را و تبیین معارف ناب اسلامی  کنیم.

نماینده ولی فقیه در استان ادامه داد: حضرت آقا یک موقعی فرمودند که حالا بین این صلح امام مجتبی و قیام کربلا، بعضی ها یک مقطعی دیگر همچین حرف هایی مطرح شد که حالا زمان، زمان صلح است ولی مقام معظم رهبری  فرمودند، نه خیر اگر چنین شرایطی به وجود بیاید، شرایط ما شرایط کربلاست، شرایط عاشوراست، شرایط زمان امام مجتبی نیست، ما الحمدلله جوان های پای کار داریم، انقلابیون پای کار داریم، توان داریم، قوت داریم، استطاعت داریم، توان داخلی داریم، نیروی قوی داریم، بحمدلله توانمندیم، ضعف نداریم که بخواهیم صلح تحمیلی را هم حتی بپذیریم، البته شرایط گاهی یک جوری غبارآلود می شود که یک چیزهایی بر رهبر تحمیل می شود این بماند.

حجت الاسلام و المسلمین نکونام گفت: تقدیر و تشکر می کنم از حضور خوبتان، از اشعار زیبایتان و باز هرچه بیشتر شما بحمدلله پیشتاز و پیشکسوتید، جوان ها را هم همراه خودتان و میدان هرچه برایشان باز کردن و این ها را جانشین خودمان و برای آینده هرچه بیشتر میدان به آن ها دادن و ان‌شاءالله انقلاب را با توان تجربه گران و پیشکسوتان و توان قوی جوانان پیش ببریم و اهداف و ارزش های نورانی انقلاب را ان‌شاءالله جلو ببرم.

امام جمعه شهرکرد درخاتمه افزود: از برگزارکنندگان این محفل نورانی که همه ساله مقدمات را فراهم می کنند، تشکر می کنم، ان‌شاءالله موفق و موید باشید.

در آغاز این دیدار حمیدرضا توسلی رییس کانون مداحان و شاعران آیینی استان با تبریک خجسته میلاد با سعادت سبط اکبر، حضرت امام حسن مجتبی علیه السلام، درخواست توفیق الهی برای درک لیالی با عظمت قدر و قبولی طاعات و عبادات در ماه مبارک رمضان ، به حضار خیر مقدم گفت.

مدیراجرایی هیأت رزمندگان اسلام استان افزود: دیدار ستایشگران و شاعران آیینی با نماینده معزز ولی فقیه دراستان و امام جمعه شهرکرد، حدود یک دهه است که همزمان با فرخنده میلاد با سعادت سبط اکبر حضرت امام حسن مجتبی علیه السلام با حضور جمع بیشتری از مداحان برگزار می شد که به منظور جلوگیری از شیوع بیماری منحوس کرونا دو سال است که با جمعیت بسیار محدود به نمایندگی از جامعه ستایشگران و شاعران آیینی برگزار می شود.

تلاوت آیات نورانی قرآن مجید، سرود جمهوری اسلامی،قرائت دعای فرج،شعر ومولودی خوانی تنی چند از شعرا و مداحان و نیز تجلیل تنی چند از پیشکسوتان، پیرغلامان و شعرای نوجوان از دیگر برنامه های دیدار صمیمی جمعی از مداحان استان با نماینده محترم ولی فقیه در استان بود که به همت بسیج و کانون مداحان، بسیج هنرمندان و هیأت رزمندگان اسلام برگزارشد.

این مراسم را از دریچه دوربین با هم نگاه کنیم…

عکاس: محمدامین آقایی

پایگاه اطلاع  رسانی هیأت رزمندگان اسلام

پایگاه اطلاع رسانی هیات رزمندگان اسلام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *