دین سالاری، اصل زندگی بشر است

خانه / استان ها / دین سالاری، اصل زندگی بشر است

راشد

حجت الاسلام والمسلمین محمدکاظم راشد یزدی، گفت: محدودیت زمان برای نظامیان وجود ندارد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی رزمندگان اسلام استان چهارمحال و بختیاری؛حجت الاسلام والمسلمین محمدکاظم راشد یزدی در جمع رزمندگان ، ایثارگران و کارکنان سپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام به تأثیر مختلف مشاغل روی انسان اشاره کرد و افزود: هر شغلی، تأثیر خاصی روی انسان می گذارد و در سرتاسر زندگی این تأثیر قابل دیدن است.

استاد حوزه و دانشگاه  ادامه داد: شغل نظامی نیز اثر دارد و انسان را تحکمی و اقتداری بار می آورد.

وی، تصریح کرد: محدودیت زمان برای شما نظامیان وجود ندارد. شما وقتی هم منزل می روید به یاد کارتان هستید. شغلتان شما را منفصل از کار نمی کند. اعتقاد دارم برخی مشاغل دولتی 20 سال باید کار کنند؛ ولی 30 سال از آنها بخرند.

استاد اخلاق ادامه داد:‌یک پزشک، هفته ای یک شب آنکال است، یعنی گوش به زنگ است؛ ولی شما سرتاسر عمرتان را آنکال و گوش به زنگ هستید؛ لذا ساییدگی شما در زندگی فراوان و نفت زندگی هم محدود است؛ اگر دو فتیله ای بسوزانید، کم می آورید، چون زندگی امروز هم مشکل و خستگی هم فراوان است.

حجت الاسلام والمسلمین راشد یزدی، به سختی زندگی و سربالا بودن آن اشاره کرد و گفت: تن پروران بی درد،‌ممکن است چاق شوند و چند صباحی هم زندگی کنند؛ ولی اصل زندگی این نیست و خط افق حیوانی اینگونه است.

وی، خط زندگی انسان را عمودی دانست و تأکید کرد: انسان با مبارزه و مقابله با سختی ها می تواند ارتقاء پیدا کند و بالابیاید. فشار لازمه زندگی است، همانگونه که غبار لازمه آسیاب است.

استاد اخلاق، با اشاره به این بیت شعر”ناز پرورد تنعم نبرد راه به دوست، عاشقی شیوه رندان بلاکش باشد”، اظهار داشت:‌کسانی که تحمل رنج نمی کنند، در وسط راه می مانند و به گنج نمی رسند.

حجت الاسلام والمسلمین راشد یزدی، به محدودیت های شغلی نظامیان و تحت نظر عامه بودن یونیفرم نظامی اشاره کرد و گفت: این لباس محدودیت می آورد؛ ورای شغل نظامی گری، لباس پاسداری تقدس هم دارد و در کل یونفیورم ها تحت نظر عامه مردم هستند.

وی، تأکید کرد: برای اینکه من روحانی و شما پاسدار به درجه 10 ساییدگی نرسیم، نیاز به ترمیم گاه داریم تا از کم شدن عرض و طول زندگی جلوگیری کنیم.

استاد اخلاق، عرض زندگی را نشاط عمر دانست و گفت:‌زندگی منهای نشاط مساوی است با مردن تدریجی.

وی، با اشاره به اینکه قلب انسان می تواند 500 سال بزند، افزود: آلیاژ جدار خارجی آپولو هم نمی تواند این قدر کارآیی داشته باشد.

حجت الاسلام والمسلمین راشد یزدی، ترمیم گاه بدن انسان را خون دانست که قلب یک انسان 75کیلوگرمی وظیفه پمپاژ 22هزار لیتر خود در 24ساعت و رساند مواد غذایی و اکسیژن به 10میلیارد سلول بدن را بر عهده دارد و ترمیم بافت را انجام می دهد.

استاد اخلاق، منزل، مسکن، مأمن و مأوا را محل تمام شدن همه دغدغه های انسان برشمرد و گفت:‌خانه ما باید منزل باشد، و باید بدانیم هرچه خرج خانه کنیم، سرمایه گذاری است.

وی، فرمول اسلامی برای خانواده مسلمان را اینگونه معرفی کرد: خانه مرد و زن مسلمان باید سه چیز نداشته باشد و پنج چیز داشته باشد.

حجت الاسلام والمسلمین راشد یزدی، سه چیزی که در خانه زن و مردمسلمان نباید باشد را؛ ضرب، شتم و ترس عنوان کرد و گفت: اسلام به شدت ضرب را محکوم کرده و دست را خدا برای زدن نیافریده است.

استاد اخلاق، تبسم را عطیه الهی برشمرد و رفرم های فرهنگی را لازمه تربیت انسان دانست و تأکید کرد: نحوه نصیحت باید درست باشد.

کارشناس مسایل دینی و مذهبی،تلفظ فحش از نظر اسلام را حرام عنوان کرد و گفت: هر دفعه انسان عصبانی می شود، یک زلزله 7ریشتری در ساختمان بدنش رخ می دهد و مخاط معده و اندام درونی اش به هم می ریزند.

وی، در پایان با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری؛ دین سالاری را اصل زندگی بشر معرفی کرد.

شایان ذکراست: بیست دومین مرحله طرح تقویت مبانی اعتقادی و شبهه زدایی دینی با عنوان “جوان و سبک زندگی اسلامی”با حضور اساتید و اندیشمندان دینی مطرح کشور به همت نماینده محترم ولی فقیه دراستان چهارمحال وبختیاری و امام جمعه شهرکرد از دوم مرداد ماه آغاز شده و تا 27این ماه ادامه دارد.

انتهای خبر/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *