رابطه با حضرت مهدی(عجل الله تعالی فرجه الشریف) به ما ارزش می‌دهد

خانه / انتظار و مهدویت / رابطه با حضرت مهدی(عجل الله تعالی فرجه الشریف) به ما ارزش می‌دهد

همین که ما می توانیم به امام زمان(عجل الله تعالی فرجه الشریف) سلام کنیم پیداست که امام(عجل الله تعالی فرجه الشریف) ما را لایق دانسته که با ایشان حرف بزنیم. رابطه با حضرت مهدی (عجل الله تعالی فرجه الشریف) است که به ما ارزش می دهد. اسکناس، یک تکه کاغذ است؛ چیزی که به آن ارزش می دهد نخ آن است

قرآن کریم در سوره مبارکه آل عمران آیه 200 می فرماید: «يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا اصْبِرُوا وَصَابِرُوا وَرَابِطُوا وَاتَّقُوا اللَّهَ لَعَلَّكُمْ تُفْلِحُونَ؛ ای کسانی که ایمان آورده اید، شکیبایی ورزید و دیگران را نیز به شکیبایی وادارید و در برابر دشمن پایداری کنید، مرزداری نمایید و از خدا پروا کنید شاید رستگار گردید.» (سوره آل عمران آیه 200)

امام صادق علیه السلام در تفسیر این آیه چنین فرمودند: «اصبروا على الفرائض و صابروا على المصائب و رابطوا على الأئمة(ع)؛ در برابر واجبات صبر کنید، در برابر مشکلات صبر کنید و از پیشوایان خود دفاع کنید.» 

همچنین امام باقر علیه السلام در مورد آیه فرمودند: «إصبِرُوا عَلیَ أداءِ الفَرََائِض ِوَ صابِرُواعَدوَّکُم وَ رابِطواَ إمامَکُمُ المُنتَََظَرَ؛ بر انجام واجبات الهی صبر کنید و در برابر دشمنان پایداری کنید و مراقب و مرتبط با امامتان که به انتظارش هستید باشید.» 

رابطه ما با امام باید رابطه عاطفی، عملی و رفتاری باشد. یعنی باید با مغز و فکر، امام را بشناسیم؛ با دل و عشق و عاطفه، مرید و عاشق و مطیعش باشیم و در عمل نیز به سخنان ایشان گوش دهیم.

اگر بخواهیم با امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) رابطه داشته باشیم باید بعد از شناخت، با ایشان رابطه عاطفی هم برقرار کنیم. قرآن می فرماید: «إِذَا حُیِّیتُم بِتَحِیَّةٍ فَحَیُّوا بِأَحْسَنَ؛ اگر کسی به شما سلام کرد شما گرم تر جواب بدهید» پس وقتی ما می گوییم: «السلام علیک یا صاحب الزمان(عجل الله تعالی فرجه الشریف)» امام زمان عجل الله تعالی فرجه سلام ما را می شنوند و جواب گرم تری به ما می دهند.

اساساً همین که ما می توانیم به امام زمان(عجل الله تعالی فرجه الشریف) سلام کنیم پیداست که او ما را لایق دانسته که با ایشان حرف بزنیم. رابطه با حضرت مهدی (عجل الله تعالی فرجه الشریف) است که به ما ارزش می دهد. اسکناس، یک تکه کاغذ است؛ چیزی که به آن ارزش می دهد نخی است که در وسط آن است. این نخ، ارتباط با مهدی علیه السلام و رابطه ما با خداست. نگذاریم این نخ پاره شود.

ائمه علیهم السلام در قیامت از کسانی شفاعت می کنند در این دنیا رابطه شان با ائمه(علیه السلام) خوب باشد. هر کس اتصالش به امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) بیشتر است آن جا هم بیشتر مشمول شفاعت خواهد بود و اگر کسی این جا رابطه اش قطع شود، مشمول شفاعت نخواهد شد. 

منبع: حلقه وصل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *