رابطه ما با امام زمان باید روز به روز بهتر شود، منتظران زندگی را ساده بگیرند

خانه / پیشنهاد ویژه / رابطه ما با امام زمان باید روز به روز بهتر شود، منتظران زندگی را ساده بگیرند

یک مفسر قرآن با بیان اینکه انتظار سکون و سکوت نیست، گفت: رابطه ما با امام زمان باید روز به روز بهتر شود، منتظران امام زمان باید زندگی را ساده بگیرند.

رابطه ما با امام زمان باید روز به روز بهتر شود، منتظران زندگی را ساده بگیرند

هیات حجت الاسلام والمسلمین «محسن قرائتی» با بیان اینکه وظیفه ما ملاقات با امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف نیست، اظهار کرد: قرآن کریم می فرماید: حضور و عدم حضور حتی پیامبر صلی الله علیه و آله وسلم نباید بر شما تاثیر بگذارد پیامبر صلی الله علیه و آله وسلم هم نباشد خدای پیامبر صلی الله علیه و آله وسلم ، شیوه و سیره ایشان هست.

این مفسر قرآن ادامه داد: به شیعه خرده می گیرند که چرا به آنها که از دنیا رفته اند متوسل می شوید ما به مقام متوسل می شویم نه پوست و گوشت و جسم، چنان که بعد از قرن ها مقام ابن سینا پابرجا و مانا است. ما اهل بیت علیهم السلام را نزد خدا دارای آبرو و عزت می دانیم و به این سبب آن حضرات علیهم السلام را واسطه قرار می دهیم و به آنها متوسل می شویم.

این استاد حوزه علمیه تصریح کرد: راه امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف روشن است و ایشان تلاش کنیم هفته ای، ماهی و سالی یکی از این خواسته ها را انجام دهیم غیبت حضرت عجل الله تعالی فرجه الشریف به دلیل رفتار ما است؛ باید آمادگی داشته باشیم تا از این پوسته عبور کنیم

رابطه ما با امام زمان باید روز به روز بهتر شود، منتظران زندگی را ساده بگیرند

وی با بیان اینکه انتظار سکون و سکوت نیست، تاکید کرد: وقتی منتظر مهمان هستیم خانه و خود را آماده می کنیم برای ظهور هم باید آماده شویم، رابطه ما با امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف باید روز به روز بهتر شود در دعای عهد قول و تعهد می دهیم که عهد و عقد و بیعت با امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف داشته باشیم.

حجت الاسلام قرائتی با بیان اینکه منتظران امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف باید زندگی را ساده بگیرند، گفت: فکر نکنیم حضرت عجل الله تعالی فرجه الشریف بیایند سختی وجود ندارد برخی منکر امام عجل الله تعالی فرجه الشریف می شوند! فکر نکنیم همه کارهای ما صحیح است.

وی اضافه کرد: خدا بواسطه اولیاءالله بلا را از شهرها دور می کند چنان که بواسطه زکریابن آدم بلا را از اهل قم دور کرد. این تصریح قرآن هم است چنان که در داستان قوم لوط در قرآن این مسئله آمده است. با خدا آشتی کنیم.

حجت الاسلام قرائتی در ادامه ابراز کرد: شاید سختی های زندگی برای آن است که با خدا آشتی کنیم؛ ما محب اهل بیت علیهم السلام هستیم و از این محبت برای آشتی با خدا بهره بگیریم.

منبع: وارث

پایگاه اطلاع رسانی هیات رزمندگان اسلام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *