راز حفظ شیعیان از فتنه های آخرالزمان در کلام امام هادی علیه السلام

خانه / قرآن و عترت / عترت / ستارگان هدایت / امام هادی (علیه السلام) / راز حفظ شیعیان از فتنه های آخرالزمان در کلام امام هادی علیه السلام

«… آنان رهبری دل های شیعیان ضعیف را با قدرت در دست می گیرند و حفظ می کنند؛ چنان که ناخدای کشتی، سکان و فرمان کشتی را نگاه می دارد. بنابراین آنان نزد خدا والاترین انسان ها هستند.»

در روایات متعدد به دلایل ثبات دین مردم در در عصر غیبت و عوامل موثر در حفظ آنها از فتنه های آخرالزمان اشاره و راه های این مهم تصریح شده است.

امام هادی علیه السلام در این باره می فرمایند: «اگر در دوران غیبت قائم آل محمد صل الله علیه وآله دانشمندانی نبودند که مردم را به سوی او هدایت و راهنمایی کنند و با حجت های الهی از دین دفاع نمایند و شیعیان ضعیف را از دام های شیطان و پیروانش و پیروانش رهایی و از شرّ دشمنان اهل بیت علیهم السلام نجات بخشند، کسی در دین خدا پابرجا نمی ماند و همه مرتد می شدند؛ ولی آنان رهبری دل های شیعیان ضعیف را با قدرت در دست می گیرند و حفظ می کنند؛ چنان که ناخدای کشتی، سکان و فرمان کشتی را نگاه می دارد. بنابراین آنان نزد خدا والاترین انسان ها هستند.»

 در این روایت به صراحت به نقش عالمان در روزگار غیبت اشاره شده و خنثی شدن توطئه شیطان ها و تجدید حیات دین را به دست دانشمندان می داند.

منبع: برگرفته از نشانه هایی از دولت موعود، نجم الدین مروجی طبسی

به کانال هیات رزمندگان اسلام بپیوندید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *