راهبرد های چهارگانه غرب در خاورمیانه| مقاله دکتر عبدالله گنجی مدير مسئول روزنامه جوان

راهبرد های چهارگانه غرب در خاورمیانه| مقاله دکتر عبدالله گنجی مدير مسئول روزنامه جوان

خانه / پیشنهاد ویژه / راهبرد های چهارگانه غرب در خاورمیانه| مقاله دکتر عبدالله گنجی مدير مسئول روزنامه جوان

مدير مسئول روزنامه جوان نبوغ نظام در فهم مسائل، به دست آوردن غرور ملي و وارد كردن برخي كشورها در عرصه جنگ با داعش را از ديگر دستاوردهاي رويارويي با داعش بيان كرد.

دكتر عبدالله گنجي، مدير مسئول روزنامه جوان در مراسم وداع با دو شهيد مدافع حرم و هشت سال دفاع مقدس در شهرستان نجف آباد، درباره نقش شهداي مدافع حرم در منطقه اظهار كرد: يكي از طرح‌هاي اصلي استكبار براي نابودي انقلاب اسلامي حضور مستمر در منطقه و ايجاد درگيري‌هاي درون‌ديني است. وي راهبرد اصلي غرب را جنگ قومي- مذهبي مسلمانان عليه يكديگر بيان كرد و افزود: تشكيل گروه تكفيري داعش يكي از همين اهداف بود تا به اين نظام ضربه بزنند ولي به فرموده امام راحل(ره)، درست است كه ما در اين نبرد خسارت ديديم ولي همين‌كه دشمن به اهدافش نرسيد براي ما پيروزي است.

مدير مسئول روزنامه جوان درباره توطئه‌هاي دشمنان ادامه داد: يكي از اقدامات دشمن پس از اجراي راهبردهاي فرهنگي، سياسي و اقتصادي نظام جمهوري اسلامي، تحريم‌هاي داخلي بود كه از سال 90 آغاز شد و از آ‌نجا كه پاشنه آشيل اين نظام نفت است، نفت ايران را تحريم كردند.

ترس رژيم صهيونيستي از بسيج جهاني اسلام است

دكتر گنجي سقوط صدام را از ديگر تحولات در خاورميانه بيان داشت و گفت: سقوط صدام، نقطه عطفي براي ما بود و امريكايي‌ها كه به گمان خود با برپايي دموکراسی در عراق، حكومت اين كشور را به دست خواهند گرفت، شكست خوردند و قدرت به دست دوستان انقلاب اسلامی افتاد و با 4 هزار و 300 كشته در عراق مجبور به ترك اين كشور شدند. گنجي خاطرنشان كرد: درست است كه پديده شوم داعش به لحاظ سرزميني تمام شده ولي به جهت انساني و حضور، تنها مرزها عوض شده و اين انتقال به افغانستان براي ايران بسيار سخت‌تر از حضور داعش در عراق و سوريه است. وي يكي از تأثيرات حضور داعش براي انقلاب اسلامي را عدم موفقيت دشمن در اهدافش برشمرد و افزود: تشكيل بسيج جهاني اسلام از ديگر تأثيرات حضور داعش بود، همان آرماني كه حضرت امام(ره) به دنبال تحقق آن بود و در اين نبرد محقق شد، ترس امروز رژيم صهيونيستي از همين اتحاد و تشكيل بسيج مردمي است. مدير‌مسئول روزنامه جوان تشكيل گروه‌هاي مردمي سوريه را از ديگر نتايج حضور داعش در منطقه بيان كرد و يادآور شد: گروه‌هاي مقاومت سوريه در حالي شكل گرفت كه حكومتشان غيرديني بود ولي امروز ارتشي معتقد و مذهبي همچون بسيج در سوريه فعاليت مي‌كند. وي با اشاره به تبديل شدن ايران به قدرت منطقه عنوان داشت: حضور داعش در منطقه باعث شد تا ايران به صورت عيني و عملي به عنوان قدرت منطقه خاورميانه شناخته شود؛ بنابراين اگر مي‌گويند ايران قدرت منطقه است، اين حرف تنها شعار تبليغاتي نيست. گنجي در ادامه تصريح كرد: تركيدن حباب ملت‌سازي در كردستان عراق كه طي سال‌هاي اخير از اهداف دشمنان در منطقه بود و دفاع از نواميس شيعه و حرم اهل‌ بيت‌ علیهم السلام و اثبات هماوردي آل‌سعود با انقلاب از ديگر دستاوردهاي حضور داعش در منطقه براي انقلاب اسلامي ايران بود. وي شهيد حججي و ديگر شهداي مدافع حرم را از آورده‌هاي حضور در صحنه داعش بيان كرد و متذكر شد: همان‌گونه كه امام(ره) از جمله دستاوردهاي هشت سال دفاع مقدس را استمرار روح اسلام انقلابي بيان كرد، شكل‌گيري داعش و حضور جواناني از نسل سوم انقلاب در اين ميدان نشان پيوند اين نسل با شجره طيبه انقلاب است. مدير مسئول روزنامه جوان نبوغ نظام در فهم مسائل، به دست آوردن غرور ملي و وارد كردن برخي كشورها در عرصه جنگ با داعش را از ديگر دستاوردهاي رويارويي با داعش بيان كرد.

4 راهبرد غرب در خاورميانه

وي درباره چهار راهبرد اصلي غرب در خاورميانه اضافه كرد: دولت‌سازي، ملت‌سازي، حفظ امنيت رژيم غاصب صهيونيستي و تسلط بر منابع نفتي، چهار راهبردي است كه هيچ‌گاه استكبار رها نخواهد كرد؛ همان‌گونه كه يكي از اهدافشان در سوريه و عراق تجزيه اين كشورها به سه كشور بود. گنجي با اشاره به اغتشاشات اخير بيان داشت: دشمنان در اين عصر با استفاده از فضاي مجازي كه دامنه‌اي به وسعت جهان پيدا كرده، بر مشكلات ما سوار مي‌شوند و با استفاده از همين ارتباطات، بايد گفت جامعه امروز در تصرف فضاي مجازي است و به لحاظ مجازي تصرف شده است. وي ابراز كرد: شهدا محل رجوع مردم هستند و بايد براي كسب معنويت هرچه بيشتر قشر جوان، گلزارهاي شهدا را متناسب با شأن جوانان فراهم كنيم كه آنان بتوانند معنويت را به خود تزريق كنند

پايگاه اطلاع رساني هيأت رزمندگان اسلام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *