راه‌حل مشکلات اقتصادی کشور رونق تولید است

خانه / استان ها / راه‌حل مشکلات اقتصادی کشور رونق تولید است

امام جمعه موقت شهرکرد گفت: بهترین راه برای رفع مشکلات اقتصادی کشور ، اقتصادمقاومتی و رونق تولید است.

امام جمعه موقت شهرکرد گفت: بهترین راه برای رفع مشکلات اقتصادی کشور ، اقتصادمقاومتی و رونق تولید است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی هیأت رزمندگان اسلام استان چهارمحال و بختیاری؛حجت الاسلام سید ابوالحسن فاطمی در خطبه های نماز جمعه شهرکرد با اشاره به نامگذاری سال 98 به عنوان سال رونق تولید افزود: هدف مقام معظم رهبری از نامگذاری سال جدید، توسعه اقتصادی با تکیه بر توان داخلی و دوری از وابستگی است.

امام جمعه موقت شهرکرد گفت:جامعه ای که تولید گر باشد بنده و برده کسی نخواهد شد، دشمن تلاش می کند تا با اختلال در تولید داخلی مردم را نارضای کند.

وی به قاچاق دام به خارج از کشور اشاره کرد و ادامه داد: دشمنان می خواهند رونق دامداری را از بین ببرند و ایران را از خود کفایی به کشوری مصرف گرا تبدیل کنند در حالیکه جامعه ایرانی از گذشته یک جامعه تولیدگر بوده است.

حجت الاسلام فاطمی با اشاره به نقش دلالان در خروج دام از چهارمحال و بختیاری و کشور گفت: این افراد هدفشان سخت کردن اوضاع کشور برای زندگی مردم است و متوجه نیستند که آلت دست یک عده منفعت‌ طلب و سود جو شده‌اند.

امام جمعه موقت شهرکرد اضافه کرد: نباید اجازه دهیم تولیدات کشاورزی و دامی در استان تعطیل شود و اگر احساس می‌شود عده‌ای در صدد توطئه برای اخلال در تولید هستند باید به دستگاه قضایی معرفی شوند و دستگاه قضا نیز وظیفه دارد موضوع را با جدیت پیگیری کند.

رییس حوزه علمیه فاطمیه شهرکرد ادامه داد:گفت:سالهای گذشته در شهرها و روستاها به صورت سنتی شاهد و کاشت گندم و جو بودیم،امروز با توجه به صنعتی شدن باید مردم و مسئولان در تولید نیازمندی های جامعه، تلاش بیشتری داشته باشند.

حجت‌الاسلام‌ فاطمی گفت:برای رفع مشکلات اقتصادی کشور نباید دست به دامان بیگانگان شویم زیرا این کار مساوی با بندگی و بردگی است و این مسئله در طول تاریخ بسیار تکرار شده است.

امام جمعه موقت شهرکردبه اهمیت تولید داخلی اشاره کرد و افزود: راه چاره برای رفع مشکلات اقتصادی تولید و اقتصادمقاومتی است، تولید باید در کشور انجام شود و جامعه ایرانی یک جامعه تولیدگر باشد.

وی به کمبود گوشت قرمز در بازار و افزایش شدید قیمت آن در کشور و استان اشاره کردو گفت: چرا باید اجازه دهیم کشور دچار چنین وضعیتی شود در حالیکه این استان چهارمحال وبختیاری خود تأمین کننده گوشت قرمز بود.

امام جمعه موقت شهرکرد به اهمیت تولید گوشت و گندم اشاره و خاطرنشان کرد: برخی از کشاورزان امروز به‌ جای کشت گندم برای راحتی کار به کشت درخت روی آوردند.

رییس حوزه علمیه فاطمیه شهرکرد ادامه داد: راحت‌طلبی افراد،سختی کار و قوانین دست و پاگیر مانع تولید داخلی می‌شود که باید مردم و مسئولان با جدیت در جهت خودکفایی  کشور کوشش کنند.

وی حمایت از دامداری‌ها،مرغداری‌ها وشیلات را ضروی دانست و گفت:مسؤولان باید قوانین دست و پاگیر را کنار بگذارند و از تولید داخلی حمایت کنند.

حجت‌الاسلام‌فاطمی به سیل اخیردر کشور اشاره کردو افزود:مردم سیل زده نیازمند حمایت مالی هستند ،هرکسی می‌تواند به اندازه بضاعت خود در این کار خیر سهیم شود و کمک‌های خود را از طریق شماره حساب‌های اعلام شده از سوی کمیته امداد امام خمینی(ره)و دستگاه‌های امدادی به دست مردم آسیب‌دیده در این مناطق برساند.‌

امام جمعه موقت شهرکردبه مناسبت هاازجمله:12فروردین روزجمهوری اسلامی،یکی از روزهای تاریخی ومهم ایران اسلامی که با رأی اکثریت قاطع مردم، نظام سیاسی کشور از سلطنتی به نظام جمهوری اسلامی و حکومت مردمی تغییر یافت،شهادت حضرت امام موسی کاظم علیه السلام و عید سعید مبعث اشاره کرد و گفت: عید سعید مبعث یکی از روز های مقدس سال است که حضرت ختمی مرتبت محمد مصطفی صلی الله علیه وآله وسلم در این روز به عنوان آخرین پیامبر الهی مأموریت و مسئولیت خود را بر عهده گرفت.

پایگاه اطلاع رسانی هیات رزمندگان اسلام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *