رجعت 1200 مسیحی‌ و یهودی در آخرالزمان

خانه / گوناگون / رجعت 1200 مسیحی‌ و یهودی در آخرالزمان

یکی از شبهاتی که کشیشان مسیحی در شبکه‌های ماهواره‌ای مطرح می‌کنند، این است که طبق روایات، دجال به مدت هفت سال حکومت می‌کند و حضرت مهدی(عج) هم هفت سال حکومت می‌کند. بنابراین به استناد همین شباهت -نعوذبالله- دجال همان مهدی موعود است، این کشیشان با همین استدلال مضحک، تلاش می‌کنند به این ترتیب حضرت مهدی(عج) را ضد مسیح معرفی ‌کنند!

حجت‌الاسلام سیدمحمدرضا طباطبایی کارشناس ادیان و مذاهب در پاسخ به شبهه این چنین می‌گوید:

این شبهه با استناد به روایات ضعیف اهل تسنن و حتی برخی منابع شیعه مطرح شده است که در این روایت ضعیف، حکومت حضرت مهدی(عج) را هفت سال قلمداد می‌کند، نکته‌ای که وجود دارد این است که اصلاً‌ معقول نیست حضرت مهدی(عج) که قرن‌ها مردم را در انتظار بگذارد و بعد هم که ظهور می‌کند و حکومتی تشکیل می‌دهد، عمر این حکومت بیش از هفت سال نباشد، این از لحاظ عقلی پذیرفته نیست که مردم منتظر شخصی باشند که عدالت را بر جهان حاکم کند و حکومت جهانی را تشکیل دهد، اما آن حکومت هفت سال بیشتر دوام نداشته باشد. آیا واقعاً می‌توان عدالتی را برای تمام مردم جهان تصور کرد که تنها در هفت سال پیاده شود و سپس نیز بساط این حکومت برچیده شود؟!

با وجود این وقتی به اصل روایات رجوع می‌کنیم، در برخی از آن‌ها آمده است، طول حکومت ایشان 19 سال است. هر چند در برخی از روایات هم هفت سال ذکر شده است، اما بدین معنی که هر سال این هفت سال، به اندازه 10 سال کنونی است، یعنی در مجموع 70 سال می‌شود، در برخی روایات دیگر آمده است خداوند روزها و شب‌های حکومت حضرت مهدی(عج) را طولانی می‌کند و در برخی دیگر از روایات نیز بیان شده است که آن حضرت(عج) 309 سال حکومت می‌کنند. مرحوم شیخ طوسی در کتاب «الغبیه» و طبرسی و شیخ مفید در «ارشاد» روایت حکومت هفت ساله را نقل می‌کنند، اما معنای آن را این گونه که کشیشان صهیونیستی تفسیر می‌کنند را ارائه نمی‌کنند، بلکه در ابتدای روایت نقل شده که برداشت ما از برخی اعداد این است که آن‌ها در فرهنگ اسلامی دلالت بر کثرت می‌کنند، در خود روایت هم توضیح داده است که هر سال این هفت سال معادل 10 سال است که بیشتر این مفهوم را القا می‌کند.

بنابراین آنچه مورد تمسک کشیشان مسیحی با تفسیری خود ساخته قرار می‌گیرد، تا بر اساس آن شباهتی را میان دجال و امام زمان(عج) جعل کنند و سپس بر اساس این شباهت جعلی بگویند مهدی موعود -العیاذ بالله- همان دجال و ضد مسیح است، صحت ندارد.

*آیا تمام یهودیان در دوران ظهور کشته می‌شوند

همچنین در راستای پروژه اسلام هراسی، شبهه دیگری که مطرح می‌شود این است که حضرت مهدی(عج) می‌آید تا یهودیان را نابود کند و جوی خون از یهودیان راه بیندازد، در حالی که این ادعای کذبی است، حجت‌الاسلام طباطبایی در پاسخ به این شبهه بیان می‌دارد:

حضرت مهدی(عج) دشمن پیروان ادیان ابراهیمی، مانند یهودیان نیست و قرار نیست از کشتار آنان جوی خون راه بیندازد، بلکه قرار است با ظالمان عالم بجنگد، بنابراین آن حاکم علی الاطلاق، قطعاً‌ با آن ظالم یهودی که در مقابل جبهه حضرت مهدی(عج) و حضرت مسیح(ع) بایستد، جنگ خواهند کرد، چه بسا این ظالمان را نیز بکشند، ‌اما اینکه آن مرد الهی بخواهد هر کسی را به صرف داشتن دینی دیگر و لو شخصی مظلوم و مستضعف باشد، بکشد، پذیرفتنی نیست. جد بزرگوار ایشان امام علی علیه‌السلام در حکومت عادلانه‌شان از اهانت مسلمانان به یک بانوی یهودی می‌فرماید: اگر مسلمانی دق کرده و بمیرد رواست، حال! چگونه فرزند او که قرار است زمین را پر از عدل و دادگری کند و عادل‌ترین حکومت را داشته باشد، بر خلاف سیره جدشان عمل خواهند کرد؟!

در کتاب مقدس درباره پسر انسان در انجیل متّی فصل 19 عبارت 28 آمده است: «عیسی ایشان را گفت، می‌گویم هر آیینه به شما می‌گوید، شما که مرا متابعت کردید،(آدم‌های خوبی که پیرو حضرت عیسی(ع) بودند)، وقتی پسر انسان به کرسی جلال خود نشست و در آخرالزمان که پسر انسان می‌آید، شما نیز به 12 کرسی نشسته(12 حواریون) و داوری خواهید کرد…»،  پس قرار نیست آن‌ها نابود شوند، بلکه حواریون نیز می‌آیند تا حکومتی را تشکیل دهند.

واقعیتی که در روایات بدان تصریح شده است این است که در آخر الزمان حضرت مسیح علیه‌السلام نیز همراه با حضرت مهدی علیه‌السلام ظهور خواهند کرد، آن گاه حضرت مسیح(ع) با معجزات خویش مسیح و ماشیح بود نشان را بر مسیحیان و یهودیان عالم ثابت خواهند کرد، پس از آنکه پیروان این دو آیین به حضرت مسیح(ع) ایمان آوردند، ایشان به عنوان وزیر الایمن امام مهدی(عج)، همه پیروان خود را به حضرت مهدی علیه‌السلام دعوت خواهند کرد، در این صورت مسیحیان و یهودیان بدون جنگ و خون‌ریزی به حضرت مهدی(عج) ایمان می‌آورند، حضرت(عج) با ظالمان می‌جنگند، تمام کسانی نیز که به مسیح علیه‌السلام ایمان دارند، نه تنها به جنگ با ایشان نمی‌پردازند، بلکه با اقتدای به حضرت مسیح(ع)، امام زمان(عج) را در حکومت جهانی حمایت می‌کنند.

در روایاتی در کتاب «کنزالعمال» آمده است که پیامبر(ص) فرمود: «عیسی‌‌بن مریم به همراه 800 مرد و 400 زن از بهترین و شایسته‌ترین افراد روی زمین فرود خواهد آمد»، این افراد یهودی و مسیحی هستند، این بدان معنا نیست که از یهودیان و مسیحیان تنها این افراد نجات پیدا می‌کنند، بلکه آن‌ها برگزیدگانی از دنیای مسیحیت و یهودیت هستند، صالحانی که ظلم نمی‌کنند و مردم را به دین اسلام دعوت می‌کنند که حکومت همه انبیا است.

بنابراین قرار نیست حضرت مهدی(عج) بنی‌اسرائیل را نابود کند، بلکه طبق انجیل متی فصل نوزدهم عبارت ۲۸، پسر انسان برای آن‌ها حکومت تشکیل می‌دهد و بر آن‌ها حکمرانی می‌کند که طبق روایات اسلامی نیز این موضوع مورد تأیید قرار می‌گیرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *