رسانه‌ها باید زاویه دید و ادبیات خود را برای مردم تغییر دهند

خانه / مطالب و رویدادها / رسانه‌ها باید زاویه دید و ادبیات خود را برای مردم تغییر دهند

حجت‌الاسلام پناهیان گفت: رسانه‌ها باید زاویه دید و ادبیات خود را برای مردم تغییر دهند و حقایق باید با ادبیات جدید بیان شود.

حجت‌الاسلام و المسلمین علیرضا پناهیان در مجمع استادان قشر سازمان بسیج رسانه که عصر دیروز برگزار شد، اظهار داشت: در عصر جدید مهم‌ترین ابزار جنگ بین قدرت‌ها، رسانه است و این قدرت‌ها با رسانه در حال پیش‌برد اهداف خود هستند که آثار آن از سلاح و بمب اتم نیز بیشتر است.

وی افزود: بحث نفوذ در رسانه‌ها را باید جدی گرفت، بررسی این موضوع یک امر حیاتی است.

حجت الاسلام پناهیان با اشاره به وصیت حضرت امام خمینی(قدس سره الشریف) مبنی بر عدم انحراف در رسانه‌ها، گفت: متاسفانه اهمیت رسانه را آنگونه که امام و رهبری توصیه فرموده‌اند به عنوان فکر و اندیشه، معیار قرار دهند انجام نداده‌اند.

وی تصریح کرد: زحمت‌های بسیج رسانه که به صورت جهادی در این موضوعات قابل تقدیر است و احتیاج به گسترش همه جانبه این فعالیت‌ها دارد، بهترین نیروهای بسیجی در عرصه رسانه، بایستی توسط این سازمان به کار گرفته شود و هوشمندانه‌ترین فعالیت‌ها در عرصه رسانه را طرح‌ریزی کنیم.

حجت الاسلام پناهیان افزود: بسیاری از متفکرین کشور در رشته‌های فنی وارد می‌شوند و این وظیفه بسیج است تا با استعدادیابی و جذب افراد متخصص در حوزه‌های مختلف ایثارگرانه وارد عرصه رسانه شود.

وی خاطرنشان کرد: رسانه‌ها باید زاویه دید و ادبیات خود را برای مردم تغییر دهند. حقایق باید با ادبیات جدید بیان شود. ارتباط مردم با رسانه در این جاست که خود را نشان می‌دهد. اصحاب رسانه باید دریافت خود را طوری بیان کنند که مردم به راحتی آن را بفهمند.

حجت الاسلام پناهیان تصریح کرد: اگر حاکمیت رسانه، دینی و با هدف ارتقاء سطح فرهنگ دینی و آموزه های اخلاقی و در خدمت انسان متعالی باشد هیچ تضادی میان دین و تکنولوژی نیست.

وی افزود: رسانه ها هویت ابزاری دارند و می تواند در خدمت اندیشه ها و افکار مختلفی قرار گیرد. اگر در اختیار متدینان و مؤمنان باشد، ارگان دین و مروج خدا باوری می شود و نقش تربیتی و معنوی به اندازه ظرفیت رسانه ای خود بروز و ظهور پیدا می کند.

منبع: حلقه وصل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *