رعایت نکردن دستورالعمل های بهداشتی حق الناس است | امام جمعه سمنان

خانه / پیشنهاد ویژه / رعایت نکردن دستورالعمل های بهداشتی حق الناس است | امام جمعه سمنان

رعایت نکردن دستوالعمل‌های بهداشتی در شرایط بحرانی کرونا حق الناس است و عزاداران حسینی باید برای کمک به کادر درمان در خط مقدم کرونا به طور جدی به آن عمل کنند.

رعایت نکردن دستورالعمل های بهداشتی حق الناس است | امام جمعه سمنان

هیاتحجت الاسلام والمسلمین مرتضی مطیعی، در خطبه‌های نماز جمعه این هفته سمنان، گفت: دولت جدید تلاش های خود را در خصوص رفع مشکلات انجام می دهد، اما برخی رسانه ها توقع را از دولت بالا می برند.

وی با اشاره به معرفی اسامی کابینه دولت سیزدهم، اظهار کرد: مجلس انقلابی با مباحث تخصصی رای اعتماد می دهد، اما اگر فردی را در حد وزارت ندید و آن گزینه رای نیاورد به معنی نالایقی نیست و هدف مجلس همکاری است.

امام جمعه سمنان با اشاره به فضا سازی رسانه‌های بیگانه و برخی محافل سیاسی داخلی در خصوص رفع مشکلات کشور تاکید کرد: عده‌ای با تعیین زمان‌های چند روزه و یک ماهه و چند ماهه برای رفع معضلات بزرگ کشور در پی فشار به دولت جدید هستند، اما مردم باید هوشیار باشند که رئیس جمهور جدید و تیم او نیاز به فرصت دارند تا برای حل و فصل انبوه مشکلات برنامه ریزی مناسب و اقدام به موقع کنند.

وی با اشاره به دیدارها و بازدیدهای چند روز اخیر خود از دانشگاه علوم پزشکی و مراکز درمانی و قدردانی ویژه از مسئولان و خادمان سلامت در دو دانشگاه علوم پزشکی شاهرود و سمنان، تصریح کرد: مسئولان هیئت‌های مذهبی و شرکت کنندگان در عزاداری باید توجه داشته باشند که انتقال ویروس منحوس در صورت رعایت نکردن موازین بهداشتی حق دینی و شرعی بر گردن فرد ناقل محسوب می‌شود.

رعایت نکردن دستورالعمل های بهداشتی حق الناس است | امام جمعه سمنان

حجت الاسلام والمسلمین مطیعی به مجالس عزاداری با جمعیت محدود و فاصله گذاری اجتماعی برخی از مداحان مشهور ملی اشاره کرد و گفت: در استان نیز با هر گونه کم توجهی در سلامت مردم بخصوص در مراسم سینه زنی برخورد و حتی تعطیل شود.

وی به ۲۳ مرداد روز مقاومت اسلامی و سالروز پیروزی حزب الله لبنان در جنگ ۳۳ روزه اشاره کرد و گفت: فرهنگ مقاومت و ایستادگی مقابل هیبت پوشالی استکبار جهانی برگرفته از روش و منش امام خمینی رحمه الله و امام خامنه ای است و ایران اسلامی در این راه اسطوره‌هایی نظیر شهید حاج قاسم سلیمانی به دنیا معرفی کرده است که باید از مکتب این سردار بزرگ مقاومت درس گرفت.

خطیب جمعه سمنان همچنین با محکوم کردن اقدام اخیر سفیران انگلیس و روسیه در بازسازی عکس یکی از وقایع دوران ستمشاهی، خاطرنشان کرد: تاریخ پر افتخار مردم ایران ثابت کرده است که بیش از ۴ دهه است دیگر به عنوان یکی از ایالت‌های کشورهای استعمارگر نیست و انگلیسی‌ها به یاد داشته باشند که چگونه حقیرانه نفت کش آن‌ها با درایت مقتدرانه نیروی دریایی سپاه توقیف شد.

منبع: خبرگزاری حوزه

پایگاه اطلاع رسانی هیات رزمندگان اسلام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *