رفتار زیبای پدر در تشویق به نماز

رفتار زیبای پدر در تشویق به نماز

خانه / تازه ها / رفتار زیبای پدر در تشویق به نماز

آیت الله محسن اراکی در کتاب “در مکتب پدر” به خاطرات معنوی پدرش و رفتارهای آموزنده این دست پرورده مکتب اهل بیت علیهم السلام می پردازد.

رفتار زیبای پدر در تشویق به نماز

پایگاه اطلاع رسانی هیات: آیت الله العظمی حاج میرزا حبیب الله اراکی رخمت الله علیه از نمونه  های بارز فضیلت و تقوا بودند. ایشان در خانواده فضیلت و تقوا پرورش یافته و سال ها از خرمن علم و اخلاق عالمان بزرگ عصر خویش همچون آیت الله  العظمی شیخ عبدالکریم حایری یزدی رخمت الله علیه در قم و آیت الله غروی  اصفهانی رخمت الله علیه و آیت الله العظمی آقا ضیاء الدین عراقی رخمت الله علیه و آیت الله العظمی شیخ محمدکاظم شیرازی رخمت الله علیه بهره  مند گشته و سال ها توفیق مرافقت و ملازمت بزرگانی همچون امام خمینی رخمت الله علیه و آیت الله العظمی سید عبد الهادی شیرازی رخمت الله علیه را داشتند و از لحاظ اخلاقی و عرفانی تحت تأثیر آیت الله سید علی آقا قاضی رخمت الله علیه بودند و ارادت خاصی به ایشان داشتند و از سویی از دوستان و رفقای صمیمی آیت الله شیخ عباس قوچانی رخمت الله علیه بودند.

رفتار زیبای پدر در تشویق به نماز
رفتار زیبای پدر در تشویق به نماز

روایتی از زندگی و خاطرات آیت الله العظمی میرزا حبیب الله اراکی رخمت الله علیه» از زبان آیت الله محسن اراکی (استاد حوزه علمیه قم و دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی) را در ادامه می خوانید.

(پدرم) در کودکی طعم نماز را در ذایقه ما شیرین کرده بود، هنگام نماز به ویژه نماز صبح با نوازش و مهربانی ما را به نماز فرا می خواند. وقتی که ما خواب بودیم، برای بیدارکردن جهت نماز به بالین ما می آمد با نوازش و محبت و بوسیدن سر و روی ما، بالحن آرام و مهربانی ما را به بلند شدن و نماز گذاردن تشویق می کرد، چنانچه لحظه بیدارشدن برای نماز صبح از لحظه های شیرین زندگی ما بود. (در مکتب پدر، ص 11)

پایگاه اطلاع رسانی هیات رزمندگان اسلام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *