رقیب‌ انتخاباتی اوباما و رامنی‌ در سال 2008 را بیشتر بشناسید + تصاویر

خانه / گوناگون / رقیب‌ انتخاباتی اوباما و رامنی‌ در سال 2008 را بیشتر بشناسید + تصاویر

حضور حیوانات به عنوان نامزدهای انتخابات در آمریکا اغلب برای نشان دادن اعتراض مردم علیه نظام سیاسی حاکم صورت می‌گیرد و این نامزدها گاه پیروز انتخابات هم می‌شوند.

چندی پیش در خبرها آمده بود که اهالی “کورمورانت” یکی از شهرهای کوچک ایالت “مینه‌سوتا”ی آمریکا، سگی به نام دوک را به سمت شهردار خود انتخاب کرده‌اند. در انتخابات امسال، همه 12 نفر اهالی شهر به دوک رأی دادند و در نتیجه وی شهردار کورمورانت شد. سایت وان گرین پلنت درباره این انتخابات نوشت: “نمی‌دانیم این را باید یک نشانه پیشرفت در جامعه بدانیم و یا موضوع صرفاً این است که کورمورانت به اندازه کافی شهروند ندارد که یکی از آن‌ها بتواند شهردار شود.” لازم به ذکر است که انتخاب سگ‌ها به سمت شهرداری در این شهر یک سنت متداول است.

داستان سگی که در انتخابات ریاست‌جمهوری از اوباما و مک‌کین شکست خورد
دوک شهردار جدید “کورمورانت”

رسانه‌های آمریکایی روز پنج‌شنبه (23 مرداد) با اعلام این خبر گزارش دادند که اهالی کورمورانت از انتخاب خود بسیار راضی هستند و معتقدند شهردار جدید به خوبی می‌تواند امنیت شهر را حفظ کند و حتی مانع رانندگی با سرعت بالا در این شهر بشود. تیمارگران شهر در مراسمی که نوعی تبریک به شهردار جدید محسوب می‌شد، 5 ساعت دوک” را تیمار کرده و لباس‌های نو تن او کردند. به علاوه، صاحب فروشگاهی به نام تافیز پت فود که فروشنده غذای حیوانات در این شهر است، تأمین غذای شهردار جدید را به مدت یک سال تقبل کرد.شهردار جدید کورمورانت روز شنبه (25 مرداد) پس از مراسمی که در یک کارناوال ویژه سالانه برگزار شد، کار خود به عنوان شهردار را آغاز کرد. سایت وان گرین پلنت در این‌باره نوشت: “بعید است تا کنون شهرداری به این بانمکی دیده باشیم. به نظر می‌آید که شهردار کورمورانت محبوبیت بیش‌تری از اغلب نماینده‌های کنگره داشته باشد، چراکه حتی اگر با برخی از سیاست‌‌های او هم مخالف باشید، باز هم دلتان نمی‌آید این موجود بانمک را بغل نکنید!”

حضور حیوانات به عنوان نامزدهای انتخاباتی در برخی کشورها آن چنان هم دور از انتظار نیست. اغلب این حیوانات برای نشان دادن اعتراض مردمی علیه یک نظام سیاسی در انتخابات شرکت داده می‌شوند و گاه رأی نیز می‌آورند. گاهی هم ممکن است از حیوانات برای سرگرمی یا جذابیت دادن به انتخابات استفاده شود که معمولاً در این صورت نامزدهایی که انسان هستند در نهایت انتخاب می‌شوند.

داستان سگی که در انتخابات ریاست‌جمهوری از اوباما و مک‌کین شکست خورد
“پیگاسوس” نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری سال 1968

مقررات برخی کشورها درباره انتخابات به صراحت بیان می‌کند که داوطلبان باید انسان باشند. در غیر این صورت، نیاز نامزدها به انجام کارهایی که حیوانات نمی‌توانند انجام دهد، موجب می‌شود تا حیوانات خود به خود امکان حضور در انتخابات نداشته باشند، مثلاً اگر لازم باشد داوطلبان نام خود را به روشی خوانا بنویسند و زیر آن را امضا کنند. با وجود آن‌چه گفته شد، در برخی موارد حیوانات به عنوان نامزدهای انتخاباتی پذیرفته می‌شوند و حتی ممکن است رئیس‌جمهور کشور هم بشوند.در بین ملت‌هایی که حیوانات را برای تصاحب سمت‌های مدیریتی لایق‌تر از انسان‌ها دانسته‌اند، بیش‌ترین سهم به مردم آمریکا تعلق دارد. سال 1938 بوستون کورتیس قاطر قهوه‌ای، به عنوان نامزد جمهوری‌خواهان از شهر میلتون ایالت واشنگتن برای تصاحب یک کرسی محلی در انتخابات شرکت کرد و توانست با آمار خیره‌کننده 52 رأی موافق و صفر رأی مخالف این سمت را تصاحب کند.

پیگاسوس نام گرازی است که نامزد حزب بین‌المللی جوانان” در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا در سال 1968 بود، اما در مقابل رقبای خود حرفی برای گفتن نداشت. اما موریس گربه‌ای است که حتی از پیگاسوس هم سرسخت‌تر بود و وقتی در انتخابات ریاست‌جمهوری سال 1988 نتوانست آرای کافی برای تبدیل شدن به شخص اول آمریکا کسب کند، ناامید نشد و در دور بعدی انتخابات سال 1992 نیز دوباره شانس خود را آزمایش کرد. با این وجود، ماجرای انتخاب حیوانات به عنوان مقامات رسمی کشور، همیشه هم ختم به خیر نمی‌شود. وقتی استاب شهردار افتخاری شهر تالکیتنای ایالت آلاسکا مورد سوء قصد قرار گرفت، برای همه ثابت شد که دشمنی سگ‌ها با گربه‌ها اصلاً شوخی‌بردار نیست، حتی اگر این گربه یک مقام رسمی دولت آمریکا باشد. پس از این اتفاق، صاحب استاب اعلام کرد که به محض بهتر شدن حال شهردار از تروریست بالقوه شکایت خواهد کرد.

داستان سگی که در انتخابات ریاست‌جمهوری از اوباما و مک‌کین شکست خورد
“مالی” رقیب اوباما و مک‌کین در انتخابات ریاست‌جمهوری سال 2008

شاید این تصور پیش بیاید که با پیشرفت تمدن، این موارد نیز کاهش یافته است. اما جالب است بدانید که یک شیر آتش‌نشانی خیابانی در انتخابات‌های متعدد دانشگاه کانادایی “بیریتیش کلمبیا بین سال‌‌های 2004 تا 2008 داوطلب سمت‌های مختلف از جمله عضویت در هیئت مدیره شد و حتی برای عضویت در این هیئت تنها 6 رأی کم داشت. با این حال، شاید جالب‌ترین رقابت انتخاباتی در آمریکا را بتوان رقابت باراک اوباما و جان مک‌کین در انتخابات ریاست‌جمهوری سال 2008 آمریکا با نامزدی به نام مالی دانست. مالی” سگی از نژاد داشهوند بود که اگرچه شجاعانه در انتخابات شرکت کرد، اما مقابل دو نامزد دیگر شانس زیادی نداشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *